IRQ Not configured in m'n Sharp notebook...

Pagina: 1
Acties:

• Zonique
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 00:36
Ik hoop dat jullie raad weten. Ik heb hier en sharp PC-A520 notebook met een PhoenixBios 4.0 release 6.0 (een Pentium II van ca 3 jaar).

Het ding zegt bij het opstarten dat de checksum van de bios niet in orde is en begint dan enorm te klagen IRQ's met de melding "IRQ Not configured". Hij adviseerd dan om de bios setup te draaien door tijdens het starten op F2 te drukken. Als ik dat doe, komt hij echter nooit in de BIOS setup terecht. Het lijkt of hij hangt.

Als ik de laptop gewoon opstart, komt hij na de POST in een zwart scherm terecht en weigert dan ook enig verdere dienst. Ik weet het niet zo goed meer. Ik heb de BIOS batterij er al eens even uitgehaald om te kijken of dat wat uitmaakt. Die batterij is er een paar uur uitgeweest, maar nadat ik hem weer op probeerde te starten vertoonde hij nog steeds dezelfde kuren.

Kunnen dit soort dingen gebeuren als de batterij gewoon leeg is of zo? Ik heb hem nog niet proberen te vervangen. En zit ik eigenlijk wel op de goeie plek te zoeken (ik zit namelijk maar steeds met het BIOS te prutsen).

Ik hoop dat iemand uit de GOT een paar goeie tips kan geven...
Alvast dank daarvoor!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Damn, zou je eens wat enters willen gebruiken. Dit is echt niet te lezen.

Verwijderd

Zou idd kunnen dat de bios backup batterij leeg is.
Probeer eens te meten hoeveel spanning die batterij nog geeft of probeer eens een nieuwe batterij..

Verder geen idee...
:? |:( :'(