Toon posts:

HDD Controller sneller kapot door hitte ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal, ik vroeg me het volgende af

Ik repareer nu al een tijdje computers en het is me opgevallen dat storing "HDD word niet gedetecteerd" vaak voorkomt bij kleine (slecht gekoelde) pc's. De montageplek van de HDD heeft duidelijk weinig vrije lucht eromheen en er loopt ook geen lucht van een fan erlangs.

Ik bedoel dus duidelijk kapotte electronica en geen head-crash of andere mechanische errors.

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 00:15 schreef Techz het volgende:
Hoi allemaal, ik vroeg me het volgende af

Ik repareer nu al een tijdje computers en het is me opgevallen dat storing "HDD word niet gedetecteerd" vaak voorkomt bij kleine (slecht gekoelde) pc's. De montageplek van de HDD heeft duidelijk weinig vrije lucht eromheen en er loopt ook geen lucht van een fan erlangs.

Ik bedoel dus duidelijk kapotte electronica en geen head-crash of andere mechanische errors.
Het klopt inderdaad de chps die geboud zijn in de omhulsel kan tegen een bepaalde hitte daarboven gaat de electronica gewoon stuk de enigste oplossing hiervoor is gewoon goede koeling.

Ze zouden eerder een schijf moeten bouwen waarbij de schijf langer leeft en niet zo op te bouwen in de snelheid.
Snelheid is leuk maar als de levensduur ervan verkort wat heb je dan eraan!!!! |:(

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 07:30

maontje

better off Playing

Gewoon koelen als ze fouten gaan vertonen en dan ff kijken of het beter gaat :)

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat kan idd, vooral met 7200 rpm schijven, die worden nogal behoorlijk warm (en als je er dan meerdere tegen elkaar hebt hangen, wordt het nog behoorlijk warm).

Verwijderd

Topicstarter
bij kleine kasten dacht ik aan die modellen die compaq en hp maken, helaas kun je als onderneming moelijk 1000 pc's gaan modden !!!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op woensdag 13 maart 2002 00:19 schreef THEONLYONE het volgende:
Het klopt inderdaad de chps die geboud zijn in de omhulsel kan tegen een bepaalde hitte daarboven gaat de electronica gewoon stuk de enigste oplossing hiervoor is gewoon goede koeling.
Mjah, maar over het algemeen is de temperatuur die een halfgeleider (dus ook de 'normale' chips) intern mag hebben iets van 125 graden..

Dus je zult behoorlijk moeten stoken wil je die temperatuur krijgen!
Pagina: 1