• Markje_X
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2014

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Topicstarter
Na vandaag gezien te hebben dat Nokia weer drie nieuwe telefoons heeft geïntroduceerd, zie ik door de bomen het bos niet meer en vraag me dan ook af, als telefoons straks ook net zo snel veranderen als computers. Alleen zijn telefoons verhoudinggewijs nog duurder speelgoed dan een PC.

Maar goed, ik zit te twijffellen tussen een Nokia 6510 of een Sony Ericsson T68 icm met een [url="http://http://www.sonyericsson.com/nl/spg.jsp?template=PS1&B=ie&PID=9905&LM=PSM_V"]Bluetooth Handsfree HBH-20[/url].

De prijs is niet echt van doorslag. Momenteel gebruik ik een Nokia 6210, welke aan vervanging toe is. Het toestel gebruik ik hoofdzakelijk om te bellen en te wappen.

Wat is voor mij de beste keuze en waarom? Zelf kom ik er namelijk niet meer uit.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

De beste manier om een toestel te kiezen is nog steeds naar een winkel gaan, want daar kun je de toestellen voelen, bekijken, en als je geluk hebt ook soms uitproberen. Daarnaast is er geen "beste" toestel, en is het vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Markje_X

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Topicstarter
In de winkel zal de Ericson er mooier uitzien, mooi kleuren display en visa verca. Maar hoe bevalt het in de praktijk, aangezien ik de Nokia qua menu en functionaliteit ben gewend, vroeg ik me af als het "verstandig" is om over te stappeen op een Ericson telefoon.

Persoonlijk vind ik de Nokia "zwakke" toestellen, paar keer laten stuiteren en telefoon is "overleden".

Maar goed heeft iemand ervaring met de T68, of zal er toch geadviseerd worden om de 6510 te nemen.

BTW Heeft iemand enig idee, wat dat headsetje kost voor de T68?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb een T68 en ik zou best een 6510 willen. Andersom zou dat zeker ook zo zijn. De menustructuur is inderdaad wel even wennen als je Nokia bent gewend. Daar tegenover staan wel voordelen van Ericsson. Wat ik erg leuk vind is de veel betere voicedialling. Als je door het telefoonboek bladert, en je passeert een naam waarvan je een voicetag hebt ingesproken, dan hoor je die ingesproken naam. Als je een headset in je oor hebt, dan hoor je die naam dus ook, zodat je niet op de display hoeft te kijken wie er belt. Je kunt het gesprek opnemen of afwijzen met je stem.
Wisselen van profielen kan ook met je stem, en dat is echt nodig, want zo gemakkelijk als bij Nokia gaat het niet als je het menu gebruikt. Ik zou zo nog een heleboel verschillen in gebruik kunnen opnoemen, maar dit zijn dingen die ik opvallend vind.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Markje_X

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Topicstarter
Maar ik heb gelezen in een andere topic dat zo'n headset € 129,= :P kost! Dan mag het misschien wel veilig zijn, maar voor € 10 erbij heb je een carkit maar goed.

Bij mijn Nokia kan ik bijvoorbeeld onder één naam 5 telefoonnummers plaatsen en de volledige adresgegevens, is dat met de T68 ook mogelijk?

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik heb een aantal Nokia's gehad en ik ben blij dat ik op Ericsson ben overgegaan! :) Ik heb nu een T39 en het is echt een super apparaatje! Nooit problemen of vastlopers en het toestel is zeer degelijk gebouwd. Het menu is even wennen, maar dan ook echt _heel_ even ;) Je bent er echt zo aan gewend en dan werkt het ook super.

Het voordeel van de T68 is dat ie een groot kleurenscherm heeft ( :9~ ) en dat ie in staat is MMSjes te versturen/ontvangen met de laatste software-versie. Zo ben je dus ook mooi op de toekomst voorbereid.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08-2025
Op woensdag 13 maart 2002 06:35 schreef Mark Olthuis het volgende:
Bij mijn Nokia kan ik bijvoorbeeld onder één naam 5 telefoonnummers plaatsen en de volledige adresgegevens, is dat met de T68 ook mogelijk?
Jazekers, in totaal 10 plaatsen om info in te voeren, veels te veel ruimte eigenlijk. :)

.... Ik weet het ook niet

• mbvisiontt
Op woensdag 13 maart 2002 00:01 schreef Mark Olthuis het volgende:
[url="http://http://www.sonyericsson.com/nl/spg.jsp?template=PS1&B=ie&PID=9905&LM=PSM_V"]Bluetooth Handsfree HBH-20[/url].
Waarom de HBH-20? Wat is de toegevoedge waarde van deze set over de HBH-10?

Edit: Zie het al: de 20 heeft de Bluetooth unit apart zitten, terwijl de 10 en de 15 dit geintegreerd hebben.

Nieuwe vraag dan: zit er verschil tussen de HBH-10 en de HBH-15 wat betreft functies/kwaliteit/prijs?

• Hero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:25

Hero

Duck power!

Op woensdag 13 maart 2002 06:35 schreef Mark Olthuis het volgende:
Maar ik heb gelezen in een andere topic dat zo'n headset € 129,= :P kost! Dan mag het misschien wel veilig zijn, maar voor € 10 erbij heb je een carkit maar goed.
Waar is de headset voor € 129,- te koop? Bij koopjessite heb ik de HBH-15 voor € 209,- gezien en de HBH-20 voor € 219,-. Oftewel: redelijk prijzig. Zeker in vergelijking met wat je voor de telefoon betaald...

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Verwijderd

Zou voor de Ericsson gaan, die andere 2 merken zijn bout merken.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:40

Nitai

Live the life you love.

Op woensdag 13 maart 2002 10:30 schreef CooLKillaH het volgende:
Uhm het gaat over 2 merken hier, de derde is een handsfree set. Zekers te veel haast om het even goed te lezen huh? :P

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• mbvisiontt
Op woensdag 13 maart 2002 14:02 schreef Nitai het volgende:

[..]

Uhm het gaat over 2 merken hier, de derde is een handsfree set. Zekers te veel haast om het even goed te lezen huh? :P
Ik wilde het gaan zeggen maar wilde me de moeite niet nemen.... :P

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-03 22:23
Persoonlijk vind ik de Nokia "zwakke" toestellen, paar keer laten stuiteren en telefoon is "overleden".
Nokia's zwak? Nou dat valt wel mee, ik heb m'n 6210 gisteren voor de zoveelste keer uit m'n handen laten glijden en op de stoep alten vallen, een paar krasje verder niks.

Hier voor had ik een Ericcson T10, 1x laten vallen en eht was over.
Onderbouwing van deze opmerking zit er zeker neit in?

• Markje_X

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Topicstarter
Ik heb zelf de nokia 6210 en de accu valt letterlijk achter de telefoon weg. Wanneer ik de telefoon uit me broekzak haal is die 9 van de 10 keer uit.

Vandaag ben ik bij de T fortelecom geweest en de verkoper heeft mij niet kunnen overtuigen met concrete pluspunten om de t68 te nemen ipv de Nokia 6210.

Beide toestellen heb ik in de hand gehad en ik vind de keuze nu nog moeilijker.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-03 21:58

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Op woensdag 13 maart 2002 16:02 schreef jjbstolk het volgende:

[..]

Nokia's zwak? Nou dat valt wel mee, ik heb m'n 6210 gisteren voor de zoveelste keer uit m'n handen laten glijden en op de stoep alten vallen, een paar krasje verder niks.

[..]
Je vergelijkt hier wel een instapmodelletje met een volwassen telefoon, nokia heeft ook best modelletjes die behoorlijk breekbaar zijn (8210 enzo), terwijl je een Ericcson t2x en de rs reeks best ook wel eens kan laten vallen :)

Ontopic, ik zou ook niet weten wat gekozen eigenlijk, maar zijn er geen shops waar je mag omruilen binnen een week als je niet tevreden bent?

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Ik zou voor de T68 gaan kleurenscherm lekker stevig trippleband ,gprs etc.. nu heeft de nokia ook wel gprs enzo maar heb nooit echt geweldige ervaringen met nokia gehad en ik heb wel een redelijk aantal merken mobieltjes gehad.
Ik heb nu een ericsson T29 en ben er reuze tevreden mee dus ik zou voor de T68 gaan.

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 16:02 schreef jjbstolk het volgende:
[..]

Onderbouwing van deze opmerking zit er zeker neit in?
Heb jij ook een argument waarom de T10 er toe zou doen in dit geval? Hij twijfelt tussen 2 high end toestellen die allebei nieuw zijn, en jij komt aan met een voorbeeld van een paar jaar oud dat al low budget was toen hij geïntroduceerd werd.

Bovendien kunnen 8xxx toestellen (weet het niet zeker van de nieuwere) kapot gaan door druk (lees; in je broekzak stoppen).

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 00:17 schreef Mark Olthuis het volgende:
Maar goed heeft iemand ervaring met de T68, of zal er toch geadviseerd worden om de 6510 te nemen.
Beide zijn overkill als je er alleen mee wilt bellen en wat wappen. Als je dan toch overkill gaat doen, doe het dan meteen goed. Zo'n kleurenscherm lijkt misschien alleen voor de flash, maar het maakt de gebruikers ervaring ZO VEEL fijner. Het joystickje icm de optie knop zorgt naar mijn mening voor de beste mobiele telefoon besturing die ik ooit heb gebruikt, en het menu met de icoontjes is ook heel fijn. Als je iemand anders kent met een T68 kun je ook leuke bluetooth spelletjes spelen (zeeslagje en ook dat ene spel wat op sommige Nokia's te vinden is).

Ook ben je met de T68 goed future proof mocht je ooit gebruik willen maken van ems, mms, bluetooth (handig icm laptop, headset, pda).

Persoonlijk vind ik de 6510 mooi qua design en omvang, maar te duur voor wat hij bied. Voor die prijs verwacht ik 6310 functionaliteit of toch op zijn minst iets speciaals (joystick, bluetooth, kleurenscherm, whatever).

• Markje_X

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Topicstarter
K'heb vandaag de Nokia 6510 bestelt! Bedankt voor de tips en adviezen. De ericsson komt bij mij als beste toestel eruit, maar ik denk dat ik me zal gaan ergeren aan de menu structuur e.d. K'heb de demo op de site even gedaan.

De uiteindelijke doorslag gaf ook de grote van het toestel en het feit dat het koptelefoontje bij Nokia bij de prijs inzit.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-03 12:38
Op woensdag 13 maart 2002 00:17 schreef Mark Olthuis het volgende:
........

.........
ik heb mijn 6210 al een paar x laten kletteren op de straat
zonder hoesje oid
nix aan de hand, zag nie eens een krasje :)

• jjbstolk
Op vrijdag 15 maart 2002 11:53 schreef SandeR het volgende:

[..]

ik heb mijn 6210 al een paar x laten kletteren op de straat
zonder hoesje oid
nix aan de hand, zag nie eens een krasje :)
Me 2, 6210 is lekekr sterk hoor!

• Markje_X

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Topicstarter
Dan heb ik zeker een zwak toestel te pakken :(

Wanneer ik hem uit me broekzak haal, gaat die uit :(

Of zal het komen dat je in de pakketten van Ben® een zwakkertoestel krijgt dan de "echte" :? Ik kan het me niet voorstellen, maar het zou theoretisch kunnen :?

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Op zondag 17 maart 2002 22:42 schreef Mark Olthuis het volgende:
Dan heb ik zeker een zwak toestel te pakken :(

Wanneer ik hem uit me broekzak haal, gaat die uit :(

Of zal het komen dat je in de pakketten van Ben® een zwakkertoestel krijgt dan de "echte" :? Ik kan het me niet voorstellen, maar het zou theoretisch kunnen :?
Vriend van mij had t ook. Bij mijn 7110 was dit eveneens het geval :( Toen toch maar een Ericsson genomen :9

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• jjbstolk
Op maandag 18 maart 2002 07:43 schreef ErectionJackson het volgende:

[..]

Vriend van mij had t ook. Bij mijn 7110 was dit eveneens het geval :( Toen toch maar een Ericsson genomen :9
Het regelmatig uitvallen is een bekend probleem bij de 7110 serie maar bij mijn 6210 heb ik er nog nooit last van gehad. Ik laat het regelmatig uit m'n handen vallen en zelfs dan valt hij neit uit.
Pagina: 1