Monitor defect, 3e keer,

Pagina: 1
Acties:

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:58
Heb een Daewoo 901D Monitor en helaas is dit de 3e die al overlijd met het zelfde probleem.

Het probleem is ook altijd het zelfde:
Computer loopt vast, ik geef een reset en m'n monitor is defect.

Als ik de monitor aanzet dan zie ik in het midden van de buis nog de scherm inhoud in een verticale band van ca 4CM helemaal door elkaar geschuffeld als of ie een te hoge refresh rate krijgt.

Het vreemde vind ik dus dat m'n pc altijd vast loop voordat dit probleem zich voor doet.

Met m'n 17" Fujitsu blijft m'n pc echter altijd prima werken.

Wat kan het zijn?? Is het wellicht me Video kaart (radeon 8500) ??

Specs!

Verwijderd

Misschien geeft je Radeon een spanningspiek door de een of de andere error, en daar kan het ene scherm misscchin beter tegen dan het andere?

(puur giswerk, ik weet niet eens of dit kan)

• Johnny E
Het vreemde was dus ook dat de pc vast liep tijdens het afspelen van een mp3'tje, normaal is ie dus rock sollid en hij heeft weken 24/7 stabiel gedraaid.

NU achter m'n reserve 17" doet m'n pc het top, ik kan alles draaien wat ik wil en vastlopen, no way.

Ik blijf het vreemd vinden dat na een vastloper m'n beeldscherm fucked it. :'(

Er zit gelukkig nog garantie op dus dat scheelt.

Specs!

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
Ik vind het sowieso al een vreemd idee dat je computer door een monitor crashed :S

fotoblog

• TA2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09-2022

TA2

Is alles wel geaard ???
(Als het aangesloten staat op een stopcontact met een aarde klemmetje wil nog niet zeggen dat het stopcontact ook geaard is)

En een computer kan vastlopen als een monitor rare spanningen door geeft aan de pc.

Maar heb je al eens een andere video kaart geprobeerd, wel raar dat alle monitors stuk gaan.

Dus er is iets met je video kaart of de hardware is niet goed geaard...

• Johnny E
Alles is goed geaard, het vreemde is ook dat er op dezelfde geaarde stekker doos nog een pc en monitor zit, zou er sprake zijn van overspanning dan zou ook de andere pc en of monitor moeten crashen en/of een andere vreemde reactie moeten geven.

Een andere videokaart heb ik niet geprobeerd, maar om nou weer 2 maanden lang m'n Voodoo Banshee (de enige die ik nog heb) te gaan gebruiken lijkt me ook geen goed idee. Tevens is het zo dat de videokaart het in combinatie met me 17" Fujitsu scherm het gewoon goed doet en blijft doen.

Kan de Daewoo soms niet tegen de 400Mhz DAC in de Radeon *D

Voorals nog ga ik zo maar weer T-systems bellen.

Specs!

• TA2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09-2022

TA2

Geen andere video kaart ??? nee elke keer een nieuwe monitor dat is de oplossing :?

Ik zou het toch ff proberen om te kijken waar het aan ligt ...

• Johnny E
Er blijken meer mensen te zijn die het gehad hebben:

Na een Google Newsgroup Search:

BH: opnieuw gestart geweest. Mijn OS/2 werkstation is van de week nog eens
>BH: gecrashed, mijn monitor bleek defect te zijn, die komen ze vandaag
>BH: vervangen.

JZ> Euh... Hoezo crasht je werkstation als je monitor defect is?
JZ> Mijn monitor is ook al eens kapot gegaan en dat heeft toen
JZ> geen enkele invloed gehad op de goede werking van mijn
JZ> systeem, zoals het ook hoort trouwens.

Ik snap het ook niet goed, ik vermoed dat het iets met de DDC en de Matrox
kaart te maken heeft, nu er een nieuwe monotor staat zijn alle problemen van de
baan.

Warp3SMP,

Zou me niet verbasen als het een probleem blijkt in het ontwerp van de Daewoo.

Specs!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:24

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

lekker spul dat Daewoo dus :) De mijne neemt enorm af in helderheid. Dat ding is ook al 3 jaar.

Hoelang is de levensduur van een middenklasse CRT scherm ?

/dev/null

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
Op woensdag 13 maart 2002 08:53 schreef I_Stealth_I het volgende:
lekker spul dat Daewoo dus :) De mijne neemt enorm af in helderheid. Dat ding is ook al 3 jaar.

Hoelang is de levensduur van een middenklasse CRT scherm ?
in ieder geval langer als 3 jaar. dat is de garantie periode.

• Johnny E
Laat de Daewoo vervangen voor een werkend exemplaar en koop dan maar eens een echte 19" met Trinitron/Diamondtron beeldbuis.

Knal de Daewoo wel aan m'n servertje.

Specs!

Verwijderd

Tijd voor een echte monitor >:)

Koop een leuke 19 of meer inch Iiyama monitor :)

Verwijderd

en die weer stuk laten gaan zker :?

• Johnny E
Denk niet dat het Iiyama gaat worden, hun support gaat via Teleplan een waardeloos kut bedrijf (de nijmegense tak) die niet weet wat support is.

Denk dat ik maar eens ga kijken naar een CTX

Specs!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

CTX is idd best een goed merk en lekker goedkoop. Heb er 2 van gehad, een 19" die gestolen is en een 17". Toch bevalt deze 19" Iiyama me beter, vanwege het vlakke beeld en de hogere refresh rates.

MechWarrior || Monsters Game

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Op woensdag 13 maart 2002 14:57 schreef Johnny E het volgende:
Denk dat ik maar eens ga kijken naar een CTX
De support van CTX is prima, alleen het terugsturen levert in mijn geval wat problemen op |:(.

Mijn monitor was kapot binnen de garantietermijn. Opgestuurd naar CTX (f50,- voor de koerier, maar alla). Daarna niks meer gehoord. Dus ik vorige week maar eens e-mailen met de vraag wat de status is. Schijnt hij al op 1 februari naar me toegestuurd te zijn. Ik heb dus nog niks gezien. Heb nu al 1 keer bij CTX aan de lijn gehangen die verwees me door naar de koerier EC-Chain. Daar al 2 keer aan de lijn gehangen, 2 keer gehoord dat ze het gaan uitzoeken en dat ze binnen 2 dagen terugbellen. 2 keer niet binnen 2 dagen teruggebeld. Ik begin me nu zorgen te maken...

Ik heb gelukkig al een andere monitor (Fujitsu/Siemens, wat is het eigenlijk echt voor merk?). Maar mijn CTX is een 17" short-neck en dat scheelt nogal wat op mijn bureau (bijna 6 centimeter meer ruimte). Daarnaast is mijn CTX bijna 2.5 keer zo duur als de monitor die ik nu heb :-).

Maar ach, ik was wel erg tevreden met mijn CTX, ik zou hem je ook aanraden. Problemen met RMA heb je bij zowat elk bedrijf. RMA levert namelijk niets op, dus wordt er ook geen poot voor je uitgestoken.

Macbook Pro

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:34

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op woensdag 13 maart 2002 15:07 schreef RetepV het volgende:

[..]

Maar ach, ik was wel erg tevreden met mijn CTX, ik zou hem je ook aanraden. Problemen met RMA heb je bij zowat elk bedrijf. RMA levert namelijk niets op, dus wordt er ook geen poot voor je uitgestoken.
Fout! RMA goed afhandelen levert klantbinding. De praktijk leert dat 'vaste' klanten meer oplevert dan steeds nieuwe.
Dit terzijde, het probleem van de topicstarter is echt heel raar :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Op woensdag 13 maart 2002 15:07 schreef RetepV het volgende:

[..]
(Fujitsu/Siemens, wat is het eigenlijk echt voor merk?).
Waarschijnlijk een Mitshubitsu Merlin.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

koop een philips, zijn de allerbeste en goede service
Pagina: 1