Toon posts:

Ip nummers veranderen bij booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen waar of hoe ik ervoor kan zorgen, zonder de hele rompslomp te hoeven in te stellen en vervolgens opnieuw te hoeven opstarten, dat ik bij het opstarten kan kiezen welk ip nummer ik wil gebruiken met het liefst zoveel mogelijk opties.

Ik wil namelijk bij het opstarten kiezen van heb ik te maken met de server hier thuis of straight met de kabel modem of via het netwerk op school

Wie o wie kan mij vertellen hoe dit moet en of dit wel kan?

Graag serieuze antwoorden,

Cyber

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 12 maart 2002 23:51 schreef cybercopje het volgende:
Kan iemand mij vertellen waar of hoe ik ervoor kan zorgen, zonder de hele rompslomp te hoeven in te stellen en vervolgens opnieuw te hoeven opstarten, dat ik bij het opstarten kan kiezen welk ip nummer ik wil gebruiken met het liefst zoveel mogelijk opties.

Ik wil namelijk bij het opstarten kiezen van heb ik te maken met de server hier thuis of straight met de kabel modem of via het netwerk op school

Wie o wie kan mij vertellen hoe dit moet en of dit wel kan?

Graag serieuze antwoorden,

Cyber
Begroeting onder posts & replies

Wil je tijdens het opstarten een soort scherm krijgen waarin je dit kiest ?
Gaat het over windows of linux eigenlijk ?

In windows kan je netswitcher gebruiken.
Dat is niet tijdens opstarten maar met netswitcher kan je de verschillende network configs erin zitten en deze met 1 click veranderen naar bv je school settings. In winNT's kan dit zonder reboot. In w98 moet je misschien wel rebooten (niet zeker).

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Als overal DHCP gebruikt wordt, dan werkt alles toch al meteen? Maar dit is zeker niet het geval?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:03

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wellicht meerdere hardwareprofielen maken?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Netjes is anders, maar je zou ook kunnen overwegen 1 NIC gewoon meerdere IP's te geven. Dit is uiteraard wel afhankelijk van je OS en de netwerkkaart.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op woensdag 13 maart 2002 12:55 schreef hezik het volgende:
Netjes is anders, maar je zou ook kunnen overwegen 1 NIC gewoon meerdere IP's te geven. Dit is uiteraard wel afhankelijk van je OS en de netwerkkaart.
Op zich een goed suggestie.
Het is alleen niet afhankelijk van je netwerk-kaart, want die snapt niets van het IP-protocol. Alias-adressering ligt op het niveau van de IP-stack, en is dus alleen van het OS afhankelijk.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Dat is wel degelijk afhankelijk van je netwerkkaart. Om precies te zijn van de drivers; die moeten het ondersteunen.

//edit
kleine correctie: bovenstaande geldt indien OS==windows. Onder bv. linux maakt de netwerkkaart idd geen ruk uit.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op woensdag 13 maart 2002 13:13 schreef hezik het volgende:
Dat is wel degelijk afhankelijk van je netwerkkaart. Om precies te zijn van de drivers; die moeten het ondersteunen.

//edit
kleine correctie: bovenstaande geldt indien OS==windows. Onder bv. linux maakt de netwerkkaart idd geen ruk uit.
Onder Windows NT is het ook alleen een eigenschap van het OS, niet van de kaart. Gelukkig maar, want dit soort trucjes hoort echt niet in een MAC-level driver thuis.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1