Toon posts:

Creative MegaWorks 510D aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit nieuwe boxenset heeft geen digitale ingang meer voor bijvoorbeeld een realmagic hollywood + dvd kaartje.
Op welke manier moet deze dan aangesloten worden?
Via een sblive???:
Nu heb ik in m'n pc een sblive plat. 5.1. Als ik echter via deze kaart dvd kijk (met windvd) is het geluid veel slechter dan via de hollywood (op een dtt3500). komt dit door de software of kan een sblive niet op tegen een dvd kaartje?

Kort samengevat: Heeft het zin om een 510d te kopen als je in het bezit ben van een dvd decoder kaart? (geen anti creative kreten a.u.b.)

Verwijderd

waarom zou je een 510D willen als je een DTT3500 hebt.

Zo'n onwijze vooruitgang is het ook niet, kan je beter wat anders voor dat geld kopen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die speakerset heeft geen ingebouwde decoder. hij werkt dus in principe hetzelfde als een DTT2200, waarbij je alle 6 de kanalen los, analoog moet aansluiten. Een decoder moet dus al in je PC of in je DVD speler zitten.

In jouw geval kan je sblive het geluid niet via de 5.1 uitgang sturen als je via je decoderkaart werkt? Als dat zo is, dan heb je inderdaad bar weinig aan deze set, want dan mis je gewoon een dolby digital decoding stap (het digitale signaal uit die kaart moet nog gedecode worden).

De digitale ingang die er wel opzit, is geen enkel digitaal signaal, maar dat is gewoon een soort speciale sb-audigy <-> megaworks510 kabel/aansluiting achtig ding, waardoor alle signalen los lopen en niet meer door de speakerset gedecodeerd hoeven worden.

Het voordeel is dat je maar een draadje hoeft aan te sluiten voor dolby digital en EAX en alles, maar dat ie dat alleen met een audigy kan...
(dat is wat ik begrijp van de creative site).

Die zeggen het namelijk zo:
Dankzij hun volledig digitale ondersteuning van alle kanalen tot 24-bits en 96 KHz en hun 6-kanaals digitale connectiviteit met de Creative® Sound Blaster® Audigy geluidskaarten, benutten ze alle mogelijkheden van games met EAX® ADVANCED HD, Dolby® Digital 5.1 filmsoundtracks en MP3- of CD-weergave
...
De ideale aanvulling van de Sound Blaster® Audigy geluidskaarten (Digitale connectiviteit via één kabel)
Dus echt zes losse kanalen door een enkele dinplugkabel en geen dolby digital signaal, dat heeft de geluidskaart al ge-decode.

Wazig ding :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp