Op woensdag 13 maart 2002 12:43 schreef Coppertop het volgende:
[..]
Ik las ergens dat de 880 niet kan leren van Pioneer DVD remotes. Weet jij hier misschien meer van?
Bron
Daar weet ik idd wel wat van. Mijn vorige DVD speler kon-ie maar voor de helft bedienen. Alleen play, stop, voor en achteruit (chapter en spoelen) deden het. Je moest dus altijd nog de pioneer AB erbij houden om door de menu's heen te worstelen.
Nu heb ik gelukkig een philips DVD speler (jeuj, ook zonder lipsync problemen) en nu is mijn set 100% bediend door die AB.
Op woensdag 13 maart 2002 12:54 schreef Raampie het volgende:
[..]
Het verschil tussen een lerende en een programmeerbare afstandsbediening is, dat de tweede codes nodig heeft. Met deze codes weet de AB om welk apparaat het gaat en neemt de functies over.
Deze Philips kan dit ook, maar je kunt hem ook het signaal van een AB laten kopieren. Hij neemt dit signaal dan op en koppelt het aan de door jou aangegeven toets.
Ja, en als je dan op enter of op de 4 pijltjes van de pioneer AB drukte resulteerde dat in een onherroepelijke "error" melding in het display

De basisfuncties kon-ie wel leren. En andere merken kon-ie ook prima bedienen. Misschien is er tegenwoordig een update van die AB, want eigenlijk is het een geweldig ding. Mooi handig, lekker in de hand liggend een "theatre mode" waarmee je met een knop bepaalde knoppen aan bepaalde apparaten kan wijzen. Zodat je bij DVD op tv kijken je play knoppen enzo de DVD bedienen, je V+ en V- het volume van de versterker, de P+ en P- en 1 t/m 0 en de teletekst knoppen de TV, zodat je niet elke keer hoeft te wisselen van apparaat (je moet dat altijd even aangeven op zo'n ding, welk apparaat je wil bedienen).
Dus als hij de Pioneer codes niet herkent (ik geloof trouwens dat er online updates van de nieuwste codes te vinden zijn) dan kan hij waarschijnlijk wel het signaal van de Pioneer kopieren. Zelf heb ik er nog nooit problemen mee gehad.
Ik dus wel, om precies te zijn met een pioneer DVD 515.
NAD kan hij trouwens ook niet leren, dat hebben mijn ouders namelijk als versterker en tuner en die wilden ook die AB gaan gebruiken. Die hebben nu een topline all4one oid (lelijk lomp ding, dat alles leert).