Toon posts:

Afstandbediening voor dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een (1) afstandbediening waarmee ik de volgende apparaten mee kan bedienen:

TV, Grundig
Receiver, KenWood 5050ds dd5.1, dts
DVD speler, Toshiba
CD speler Technics

Zijn deze er? Heb wel eens van een Philips Pronto gehoord, maar deze zijn mij een beetje duur

ik zoek er gewoon eentje zonder lcdscherm etc.

In de handleidingen van deze apparaten kan ik er maar weinig over vinden. De afstandbediening van me Receiver kan ik in ieder geval niet gebruiken voor meerdere doeleinden.

Alvast bedankt,

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hiervoor hebbe men winkels bedacht waar je dan daadwerkelijk heen kan gaan enzo.

All4one en philips maken die dingen en de winkels verkopen die meer. en met "te duur" schiet je ook niets op, een richtprijs ZOU kunnen helpen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

ff wachten tot ze weer een aanbieding hebben bij de aldi :) Daar hadden ze een tijdje geleden ook een universele afstandsbediening. Die werkt bij mij prima. Je kunt er 8 verschillende apparaten inzetten.

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Verwijderd

Topicstarter
voor mij is de exhte max 100 euro.

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Gewoon een universele AB kopen, kijk welke apparaten die dan kan aansturen. En neem anders eentje die kan leren.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Die Philips SBC RU 880 waar ik het op DVD.nl over had is volgens mij een van de weinige die kan leren. Vandaar dat ik juist die heb gekocht. Dit is zeer aan te raden, want je kunt dan zelf kiezen welke functies je wilt overnemen op je nieuwe AB.

Voor m'n ouders heb ik zo'n 4in1 van Philips gekocht en die is een stuk goedkoper maar doet het prima. Ik weet alleen niet op hij die apparaten aankan die jij hebt.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

die 880 kost wel iets van 90 euro, maar het is inderdaad een erg fijne afstandsbediening (ik hebbum ook).

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03-2025

Ridder

Advanced Moo Device

Koop alsjeblieft GEEN One4All ab.
Ik heb zo'n ding gehad (Topline 8), het "topmodel" , en net buiten de garantie begonnen sommige toetsen te sterven.
Zou heel eenvoudig op te lossen zijn door siliconenmatje (toetsen) met geleidende stukjes te vervangen.
Maar die sukkels verkopen geen onderdelen en repareren niet.
Ik kon Hfl. 20 gulden korting krijgen op een nieuwe (Hfl. 200), maar dan moest ik wel de verzendkosten betalen (Hfl. 20) |:( |:(

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Op woensdag 13 maart 2002 11:18 schreef JvS het volgende:
die 880 kost wel iets van 90 euro, maar het is inderdaad een erg fijne afstandsbediening (ik hebbum ook).
Ik las ergens dat de 880 niet kan leren van Pioneer DVD remotes. Weet jij hier misschien meer van? Bron

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 12:43 schreef Coppertop het volgende:[..]Ik las ergens dat de 880 niet kan leren van Pioneer DVD remotes. Weet jij hier misschien meer van? Bron
Het verschil tussen een lerende en een programmeerbare afstandsbediening is, dat de tweede codes nodig heeft. Met deze codes weet de AB om welk apparaat het gaat en neemt de functies over.

Deze Philips kan dit ook, maar je kunt hem ook het signaal van een AB laten kopieren. Hij neemt dit signaal dan op en koppelt het aan de door jou aangegeven toets.

Dus als hij de Pioneer codes niet herkent (ik geloof trouwens dat er online updates van de nieuwste codes te vinden zijn) dan kan hij waarschijnlijk wel het signaal van de Pioneer kopieren. Zelf heb ik er nog nooit problemen mee gehad.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 13 maart 2002 12:43 schreef Coppertop het volgende:

[..]

Ik las ergens dat de 880 niet kan leren van Pioneer DVD remotes. Weet jij hier misschien meer van? Bron
Daar weet ik idd wel wat van. Mijn vorige DVD speler kon-ie maar voor de helft bedienen. Alleen play, stop, voor en achteruit (chapter en spoelen) deden het. Je moest dus altijd nog de pioneer AB erbij houden om door de menu's heen te worstelen. :{

Nu heb ik gelukkig een philips DVD speler (jeuj, ook zonder lipsync problemen) en nu is mijn set 100% bediend door die AB.
Op woensdag 13 maart 2002 12:54 schreef Raampie het volgende:

[..]

Het verschil tussen een lerende en een programmeerbare afstandsbediening is, dat de tweede codes nodig heeft. Met deze codes weet de AB om welk apparaat het gaat en neemt de functies over.

Deze Philips kan dit ook, maar je kunt hem ook het signaal van een AB laten kopieren. Hij neemt dit signaal dan op en koppelt het aan de door jou aangegeven toets.
Ja, en als je dan op enter of op de 4 pijltjes van de pioneer AB drukte resulteerde dat in een onherroepelijke "error" melding in het display :(
De basisfuncties kon-ie wel leren. En andere merken kon-ie ook prima bedienen. Misschien is er tegenwoordig een update van die AB, want eigenlijk is het een geweldig ding. Mooi handig, lekker in de hand liggend een "theatre mode" waarmee je met een knop bepaalde knoppen aan bepaalde apparaten kan wijzen. Zodat je bij DVD op tv kijken je play knoppen enzo de DVD bedienen, je V+ en V- het volume van de versterker, de P+ en P- en 1 t/m 0 en de teletekst knoppen de TV, zodat je niet elke keer hoeft te wisselen van apparaat (je moet dat altijd even aangeven op zo'n ding, welk apparaat je wil bedienen).
Dus als hij de Pioneer codes niet herkent (ik geloof trouwens dat er online updates van de nieuwste codes te vinden zijn) dan kan hij waarschijnlijk wel het signaal van de Pioneer kopieren. Zelf heb ik er nog nooit problemen mee gehad.
Ik dus wel, om precies te zijn met een pioneer DVD 515.

NAD kan hij trouwens ook niet leren, dat hebben mijn ouders namelijk als versterker en tuner en die wilden ook die AB gaan gebruiken. Die hebben nu een topline all4one oid (lelijk lomp ding, dat alles leert).

Pagina: 1