Nieuwe projecten op de FP

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Topicstarter
Hi,

Sinds kort zijn er weer een aantal projecten bijgekomen waar DPC actief aan mee doet en waarvan er ook regelmatig DPCH's worden gepost. Ik doel hiermee vooral op D2OL en Distributed Folding, Ubero ed is allemaal wat minder . Is het mogelijk dat deze projecten ook eens op de fp komen of is dat uitgesloten? Het zou natuurlijk wel extra leuk zijn omdat deze proejcten net begonnen zijn en er voor DPC kansen liggen gelijk met de top mee te draaien. Ik weet alleeen niet hoe de DPC-crew hier tegenaan kijkt. Graag reacties! }:O

Verwijderd

Ik ben best bereid om een versie te gaan klussen! Ik zal overleggen met de DPC crew en de statsposters :)

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
No prob, zolang het maar wel echte distributed computing projecten betreft.
(persoonlijke mening dus he :) )

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:29
Het zijn er ondertussen al 6 of 7, er nog meer bijplaatsen zorgt alleen maar voor meer onduidelijkheid bij nieuwe leden en wat irritatie bij mensen die niet aan een van de nieuwere projecten meedoen. Sterker nog, ik wil eind deze week een openbare discussie starten over een soort van DPCH stop: 10 projecten per dag op het forum is eigenlijk al erg veel, mijn voorstel zal dan zijn om van nieuwe projecten geen DPCH's meer te maken/posten voordat een ander, huidig DPCH project is afgerond. Maar daarover in het weekend meer.

We spend our years as a tale that is told

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Op dinsdag 12 maart 2002 22:52 schreef Heineken het volgende:
... Distributed Folding, ...
Is het mogelijk dat deze projecten ook eens op de fp komen of is dat uitgesloten?
Voor Distributed Folding is al sinds het begin van het project een FrontPage versie beschikbaar.

Nog eens het lijstje dan:

ECCp:
http://kow.qik.nl/basic.html

Folding:
http://kow.qik.nl/Fbasic.html

SETI:
http://kow.qik.nl/Sbasic.html

Distributed folding
http://kow.qik.nl/Dbasic.html

• DSmarty
  • Niet online
Imho zijn er ook wel bepaalde combinaties te maken.
(projecten groeperen, zoals RC5/ECCp etc)

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 12:02
Op woensdag 13 maart 2002 08:58 schreef Dutchman! het volgende:
Het zijn er ondertussen al 6 of 7, er nog meer bijplaatsen zorgt alleen maar voor meer onduidelijkheid bij nieuwe leden en wat irritatie bij mensen die niet aan een van de nieuwere projecten meedoen. Sterker nog, ik wil eind deze week een openbare discussie starten over een soort van DPCH stop: 10 projecten per dag op het forum is eigenlijk al erg veel, mijn voorstel zal dan zijn om van nieuwe projecten geen DPCH's meer te maken/posten voordat een ander, huidig DPCH project is afgerond. Maar daarover in het weekend meer.
Over welke plek hebben we het dan? DPCH's hier op GoT of op de frontpage? Als het voor de 1e geldt vind ik het _helemaal_ nix. Maar goed ik zal wachten tot het weekend.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Verwijderd

Het klopt inderdaad dat er de afgelopen tijd veel DPCH postings zijn. Om echter te zeggen dat er voor de nieuwe projecten geen plaats meer is, is mischien een voorbarige conclusie. e balengrijkste vraag die bij mij opkomt is: "Waar moeten ze dan wel komen?, dit is het forum voor de DPC dus waarom hier dan niet de stats posten?" (ok, eigenlijk 2 vragen..)
Er zijn natuurlijk een aantal oplossingen te bedneken:
- Geen stats voor nieuwe projecten (houd je wel heel veel DPCH's in het forum)
- Alle stats in 1 thread waar mensen de hitparades kunnen posten. (Forum wordt minder vervuild maar threads kunnen aardig groot worden.
- Alle hitparades op een aparte website (WDO?/QIK?) (forum wordt minder vervuild maar mensen worden van kastje naar muur gestuurd)
- Helemaal geen DPCH's meer op forum maar verschillende plaatsen waar mensen DPCH's aanbieden voor de verschillende projecten. (Logische plaats om stats te vinden per project maar mensen die willen switchen zullen moeilijk een nieuwe project kunnen vinden)

Een 2e (3e :? ) vraag die bij mij opkomt is: "Waar zullen de project gerelateerde discussies plaats vinden?"
Discussies die project gerelateerd zijn vinden nu plaats in de DPCH's voor dat project. Zal het forum met 1 van bovenstaande opties minder vol worden?

Lastig probleem maar er zijn zeker andere oplossingen mogelijk als het negeren van een project.

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Op woensdag 13 maart 2002 08:58 schreef Dutchman! het volgende:
... soort van DPCH stop: 10 projecten per dag op het forum is eigenlijk al erg veel, mijn voorstel zal dan zijn om van nieuwe projecten geen DPCH's meer te maken/posten voordat een ander, huidig DPCH project is afgerond.
Klinkt me helemaal niks.

Ik weet wel dat sommigen zich inderdaad ergeren aan al die kleine projectjes, omdat dat de aandacht van 'hun' project afhoud, maar ook die kleine projectjes hebben net zo veel bestaansrecht als de grote.
Ik zie dan ook geen reden om te stoppen met het draaien van stats voor kleine projectjes zoals Dist Folding, D2OL, enz.

DPC wil groot zijn in zoveel mogelijk projecten, en dat kan hier.

Misschien is het dan uiteindelijk toch wel een goed idee om verschillende subfora te maken voor de verschillende projecten.
Vragen zouden dan ook niet zo verstopt in een DPCH zitten.

Maar, DPCH's verbieden vind ik echt te ver gaan.

DPC is er voor DC en haar leden.
En als die leden aan een project willen meewerken, dan hebben zij ook gewoon recht op stats.

Zo zie ik het tenminste.

KoW }:O

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Op woensdag 13 maart 2002 09:00 schreef DSmarty het volgende:
Imho zijn er ook wel bepaalde combinaties te maken.
(projecten groeperen, zoals RC5/ECCp etc)
Lijkt me helemaal niets, elk project heeft zo'n beetje zijn eigen vaste bezoekers en posters. Die krijg je dan door mekaar. Denk niet dat gaat werken.

Een verbod op DPCH's gaat mij te ver. Ik vind eerder dat de crew consequent moet zijn wat betreft Ecolofyfund. Het mag niet op de FP omdat het niet om een distributed project gaat. Wat doet het dan op GoT, ik was van mening dat DPC oorspronkelijk alleen maar dis projects deed.

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 10:25 schreef KoW het volgende:

[..]

Klinkt me helemaal niks.

[..]

DPC is er voor DC en haar leden.
En als die leden aan een project willen meewerken, dan hebben zij ook gewoon recht op stats.

Zo zie ik het tenminste.

KoW }:O
KOW for president! ;)

Ik sluit mij volledig bij vorige spreker KoW aan. Hoewel niet alle projecten in absolute zin even groot zijn, speelt DPC in alle projecten waarvoor dagelijks gepost wordt, een belangrijke rol (lees top-10 noteringen). Ook worden al deze projecten mede bevolkt door de "andere grote teams", met name ARS die als redelijk gelijkwaardig beschouwd mag worden.

DPC is denk ik het best georganiseerd in het produceren van eenduidige stats, en het centraal beschikbaar stellen van die stats. Zelfs heel veel grote mede-DC teams, kijken regelmatig of dagelijks bij hun concurrent DPC om te zien hoe ze er voor staan. Ik denk dat we heel trots mogen zijn op de DPC stats-machine en -organisatie. :9~

Wel denk ik dat we moeten zoeken naar een nieuwe vorm, mogelijk met subforums om e.e.a. overzichtelijk te houden. Het is dan wel belangrijk te realiseren dat de kracht van DPC zit in de goede uitwisseling tussen de projecten en het wisselen van projecten om de concurrentie voor te zijn. Als projecten teveel gescheiden worden, zal dit minder snel gebeuren.

Het zo af en toe eens posten van één van de nieuwere of kleinere projecten op de FP zou moeten kunnen, maar wellicht is het beter om af en toe een totaaloverzicht te posten van alle projecten en hoe we ervoor staan.

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:29
Deze discussie aub dit weekend voeren, voordat het een rijtje losse flodders wordt :)

We spend our years as a tale that is told

• DSmarty
  • Niet online
En daar sluit ik me bij aan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.