EtherExpress probleem bij grote hvh data

Pagina: 1
Acties:

• RdeTuinman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 07:25
Ik heb een linuxservertje (RedHat 7.2) met daarin twee netwerkkaarten. Deze server hangt aan mn ADSL-modem met een 3com netwerkkaart. Hiermee heb ik geen problemen.

De andere netwerkkaart (Intel EtherExpress PRO/10+) verbind mijn WinXP machine met de linux-bak. Ik kan dus via mijn linuxserver internetten. Als ik nu vanaf mijn WinXP-bak een ftp-verbinding open naar mijn linux-bak (dus een directe vebinding) en een bestand verstuur of ontvang van een paar MB, vertraagd de verbinding sterk.

Situatie:
WinXP<--->Linux<--->ADSL

Normaal heb ik een ping van mijn linux-bak naar WinXP van 650 usec. Als het netwerk vertraagd (door een datagolf) heb ik een ping van 1.000 sec precies.

Ik kan het probleem even oplossen door in linux:
code:
1
2
ifconfig eth1 down
ifconfig eth1 up

Hierna is de verbinding weer normaal. Tijdens het surfen heb ik geen last van dit verschijnsel.

De module die gebruikt wordt voor de netwerkkaart is eepro (zoals aangegeven op de RedHat site)

Heeft dit te maken met de grootte van de pakketjes die verstuurd worden, of met de interfacemodule oid?

Of is de netwerkkaart zelf de boosdoener?

• RdeTuinman
Misschien iemand een idee?

Op de linux-bak (Compaq) stond eerst Windows 98. Ik heb geen idee of de netwerkkaart daarop wel goed functioneerde.

Verwijderd

Zie je wat in de logging staan van je linux doos?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 18:10
Ik heb zoiets ook eens gehad tussen 2 w98 machines eentje met 18 euro kaart eentje met intel en als ik meer dan 500 mb naar die intel stuurde. dan crashte heel die pc dus ik denk dat het een probleempje van intel is.

• RdeTuinman
Op donderdag 14 maart 2002 00:09 schreef stavox het volgende:
Zie je wat in de logging staan van je linux doos?
In /var/log/messages staat iig niets. Ik weet niet of er nog andere loggings zijn mbt het netwerk?

Als ik vanaf mijn WinXP ftp naar internet, heb ik geen / weinig last. Het heeft dus te maken met de snelheid van de data, denk ik?

• RdeTuinman
Dit vind ik net op http://www.scyld.com/network/eepro100.html

Gaat wel over de eepro100 module, maar het is dus een vaker voorkomend probleem...
The driver reportedly stops network operation under extended heavy load on some machines. Resetting the driver (with 'ifconfig eth0 down up' and 'route...') restores operation.
Maar de oplossing voor de eepro? Geen id.
Pagina: 1