Toon posts:

AVI trekken uit digicam, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zou ik het beste een AVI kunnen rippen vanaf een digitale cam? Ik heb een s-video kabel aangesloten op m'n miro pctv pro. Heb probleem is alleen dat ik dan geen geluid heb. Wat ik heb gedaan is in de line-out van de cam verbonden met de line-in op de soundcard.
Als ik dan bv PCTV Vision opstart en switch naar s-video dan krijg ik geen geluid te horen, behalve van het tv-kanaal die ik net aan het bekijken was. Dit zelfde geldt dus voor virualdub, dan kan krijg ik ook niks te horen als ik capture. Ik heb overigens wel gewoon geluid via de line-in van de soundcard als ik alles afsluit of alleen virtualdub open, maar op 1 of andere manier kan ik dat niet opnemen.

Iemand een helder idee? Of een andere manier dan deze waarschijnlijk omslachtige methode? Alvast bedankt.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Zit er op je TV kaart geen sound-in?

En waarom koop je geen firewirekaartje, dat is veel leuker en je hebt dan ook de beste kwailiteit.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Moet je onder je mixerpaneel.. Recording selecteren.. En dan de line-in selecteren. En bij je recording software je geluidskaart als audiobron nemen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 10:01 schreef tbusquet het volgende:
Moet je onder je mixerpaneel.. Recording selecteren.. En dan de line-in selecteren. En bij je recording software je geluidskaart als audiobron nemen.
Hrmz, hier zal ik vanavond eens naar kijken. Iig bedankt voor de tip !

Er zit toch geen sound in op de tvkaart? Alleen een line uit die aan moet sluiten op de line in van de sndcard, toch? Of zeg ik nu domme dingen? :o

En wat betreft dat firewire, daar heb je helemaal gelijk in, alleen zit dat er deze maand niet in, maar dat gaat er zeker komen. ;)