Toon posts:

Als ie nu eens langer dan een week BSODloos loopt.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik dit ding heb, heeft ie nooit langer dan 1 week zonder vastlopers of BSODs gelopen.

Direct na aankoop al veel BSODs en een irri kernel32.dll.
Herinstallatie. Over.
Weer BSODs vastlopers en ellende.
Naar zaak gebracht, hebben burn-in, stresstest en geheugentest en zo gedaan, niets te vinden
Bijna week over, weer BSOD.
Nieuwe videokaart erin, weer BSODs.

Ik wordt hier echt helemaal :( :'( :r :? van.

Moederbord: MSI 850 ATX TH1
Processor: P4 1500
Geheugen: 256 Rimm
Videokaart: Matrox G550
Rest niet van belang naar ik dacht.

Ik weet niet of ik foutmeldingen van BSODs moet geven, of dat nuttig is, die zaak zei dat ze er niets aan hadden. Goed joh, maar ik blijf het opschrijven elke keer.

Edit: Besturingssysteem is win 98 SE

Verwijderd

Ehh, je vertelt niet eens welk OS :{

Verwijderd

BSOD nummer kan je ergens op de site van microsoft opzoeken ...

ik heb ook een nieuw systeem gehad (2 maand terug alweer) die om de 4 uur vast liep en BSOD's gaf, probleem was de voeding, ook HEEL lang gezocht

edit : mijn os was in de tijd WinME/Win2k/WinXP, maakte niets uit

Verwijderd

Topicstarter
Heb het ding al 7 maanden. Vergat dus OS te vermelden, had net weer een BSOD, das zeg maar de reden.

Verwijderd

Topicstarter
Wat was er dan aan de hand met je voeding? Dat weet ik niet eens, weet ook niet hoeveel watt.

De zaak waar ik hem heb gekocht (laat ik nog maar geen namen noemen) heeft het ook niet vermeld op de specificatie. Je zou trouwens wel verwachten dat zij dit probleem zouden kunnen oplossen. Ook als het aan de voeding ligt.

Verwijderd

mijn voeding was een 250Watt, dat was aan de lage kant, maar nog geen reden om stroomstoten enzo te geven.

op de 12V lijn had ik soms 15 tot 17V staan, zo'n dingen

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, weet niet of het bij mij daar aan ligt.

Wanneer die BSOD's relatief vaak optreden bij mij is als ik verbinding maak of soms al heb met mijn usb-modem. Denk soms dat ook de usb-printer problemen geeft, maar geen regelmaat te ontdekken. De zaak die hem "onderzocht" heeft, kon na mijn opmerkingen geen fouten mbt usb vinden.

Maar soms ook BSOD direct na opstarten. Zit geen regelmaat in zodat ik niets aan die zaak kan laten zien, erger nog, die hebben geen een gezien.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is je geheugen of mobo niet toevallig brak? (geheugen lijkt onwaarschijnlijker omdat hij de tests wel goed doet. Mobo is een MSI (=brak imho) dus daar zou ik eerst naar kijken)

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:51

t3q

Say yes to teq

geheugen kaputt wedde!

Life goes as it goes.

Verwijderd

Topicstarter
Dat het mobo brak is, zullen ze met zulke testen uiteraard niet zien. Zou het kunnen zijn natuurlijk.

Het geheugen zou bij die testen toch wel door de mand vallen zou ik denken of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Op de MS-site kan ik niet overeenkomstige fatale uitzonderingen vinden met die ik had/heb.

Degenen die er op lijken geven steeds de schuld aan het geheugen, maar dat hebben ze bij de testen in die zaak niet gevonden. Mischien kan ik vragen of ze er nieuw geheugen in zetten (of een nieuw moederbord) maar dat zullen ze wel niet doen.

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 20:02
Ik zou ze toch maar vragen om een nieuwe voeding, als dat niet werkt kunnen ze de oude weer terugzetten en dan nieuw geheugen er in zetten. Als dat ook niet werkt moeten ze de MOBO ff vervangen. Als dat ook niet werkt zou ik eens de cooler nakijken of die wel goed op de processor zit.

edit. hhmmm, misschien maar eerst ff checken of de cooler goed zit, kan mooi als eerste :)

Verwijderd

Topicstarter
Soms als ik een muisknop in een prog ingedrukt hou dan hoor je het toerental zakken van de cooler, zou dit te maken kunnen hebben met BSOD's? Gebeurd ook bij verbinding maken met internet (usb-modem).

• Mark_Steverink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-12-2007
http://toastytech.com/files/bsod.html

(Ik ben ontzettend melig vandaag.)

Verwijderd

Topicstarter
IK ben niet melig vandaag dus....
Wel pissed en ik loop hier al 7 maanden mee.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:30
1. alles eruit halen en op een antistatisch matje leggen en dan alle hardware langslopen.
2. in de bios failsafe settings aanzetten.
3. naar de winkel gaan en concrete suggesties voor vervanging doen (geheugen, voeding, mobo, etc ) willen ze dat niet, dan geld terug vragen en ergens anders een pc kopen :D

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:59

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

behalve hardware matie oplossinge kan je het ook software matig proberen, probeer anders W2K.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
Dat van hardware wisselen door zaak ben ik uiteraard wel voor, maar ik ben bang dat zij daar geen zin in hebben. Ik ben echter hier wel ZO ziek van dat ik die pc zomaar terug geef als ik al mijn geld (> fl 4000,-) terug krijg.

Dat van OS wisselen ga ik mischien wel doen, maar dan is er nog steeds iets ergens brak maar dan zie je het alleen niet, dat lijkt me ook niet goed.

Verwijderd

Topicstarter
Niet nog iemand met ideeen? ;(

Verwijderd

Topicstarter
Nog een bump...

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 23:40 schreef Terw_Dan het volgende:
een MSI (=brak imho)
|:( zeker zelf nooit gehad, ik heb er al 2 gehad en werken allebij 100% goed :)

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik hem kocht dacht ik zelf dat het met MSI wel goed zat, maar ja, kan ook nog een slecht model uit de serie zijn natuurlijk. Of er is een andere reden voor die shit-BSOD's elke keer weer.... iemand?

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Op woensdag 13 maart 2002 10:39 schreef JeeDee het volgende:
Soms als ik een muisknop in een prog ingedrukt hou dan hoor je het toerental zakken van de cooler, zou dit te maken kunnen hebben met BSOD's? Gebeurd ook bij verbinding maken met internet (usb-modem).
Dit komt wel vaker voor, althans mijn AMD XP heeft dit ook (verder wel stabiel trouwens)

Verder: Eventuele netwerkkaart? IRQ's?

Verwijderd

Topicstarter
Een netwerkkaart heb ik er niet in zitten.

IRQ's:
0Systeemtimer
1Standaard- (101/102 toetsen) of Microsoft Natural-toetsenbord
2Programmeerbare interruptcontroller
3Communicatiepoort (COM2)
4Communicatiepoort (COM1)
5SoundMAX Integrated Digital Audio
5Intel(R) 82801BA/BAM SMBus Controller - 2443
5ACPI IRQ Houder voor PCI IRQ-besturing
6Standaard-diskettestationcontroller
7Printerpoort (LPT1)
8Systeem-CMOS/Real-timeklok
9Intel(R) 82801BA/BAM USB Universal Host Controller - 2444
9ACPI IRQ Houder voor PCI IRQ-besturing
9SCI IRQ used by ACPI bus
10MPU-401 Compatible
11Matrox Millennium G550 - English
11Intel(R) 82801BA/BAM USB Universal Host Controller - 2442
11ACPI IRQ Houder voor PCI IRQ-besturing
11ACPI IRQ Houder voor PCI IRQ-besturing
12PS/2 compatibele muispoort
13Numerieke-gegevensprocessor
14Primaire IDE-controller (dubbele fifo)
14Intel(R) 82801BA Ultra ATA Storage Controller - 244B
15Secundaire IDE-controller (dubbele fifo)
15Intel(R) 82801BA Ultra ATA Storage Controller - 244B

Verwijderd

is 250 watt niet een beetje aan de lage kant voor een compleet p4 systeem ?.
verder zou een os change naar win2k of winxp geen kwaad kunnen om te proberen.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je zei "nieuwe videokaart" was de eerste ook een Matrox 550? Heb je ook gekeken of er problemen (kunnen) zijn die veroorzaakt worden door de Matrox (drivers)?

Verwijderd

Topicstarter
Degene met 250W voeding was ik niet, ik weet ook niet hoeveel ik heb, dat is een van de dingen die ik niet heb uitgezocht toen ik dit systeem kocht. Waar kun je eventueel nog meer aan merken dat je voeding te zwak is?

De videokaart die ik voor deze had was een Powercolor Kyro I. Nu heb ik deze Matrox G550 dus. Zowel voor als na wisseling heb ik last van BSDO's, meestal zijn de meldingen verschillend, dus kan ik niet zeggen dat er echt iets veranderd is. Wel heb ik het probleem sinds de Matrox dat de screensaver (3D screensaver dan) vastloopt na een tijdje, daarom gebruik ik nu een andere screensaver. De drivers die ik gebruik zijn die van de cd, de standaard dus. Wat ik heb gehoord is dat die wel goed zijn. Op een Matrox-forum raden ze mij ook aan het eerst met die te proberen omdat ze wel betrouwbaar zijn. Maar ik kan natuurlijk het ook met andere drivers proberen.

Of het aan de kaart zelf ligt.. zou kunnen want ik heb ook een "Fatale uitzondering 0D" gehad, hardware dus. Maar dat had ik ook al voor deze kaart, en bovendien krijg ik ook "Fatale uitzondering 0E en 06".

Ook komen de fatale uitzonderingen voor zowel na lang aanstaan pc of direct na opstarten, als ie dan crasht, start ik opnieuw op en doe soms direct hetzelfde weet als toen ie even daarvoor crashde, en dan gaat het bijna altijd wel goed.

Moeilijk dus om een regelmaat te ontdekken of zomaar aan iemand (van die zaak bvb) te laten zien.

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik blijf :? en :'( ...

Verwijderd

Topicstarter
Nog één bump dan?

• Kris2904
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Heb je de burnin test van Prime95 wel eens gedraaid? (http://www.mersenne.org) Als die een fout geeft is er iets mis met je hardware of bios instellingen.

Was getekend, enz. | specs

Verwijderd

Topicstarter
Nee die heb ik niet gedraaid, maar de zaak die hem ook een tijdje onder handen heeft gehad heeft wel een burn-in test gedaan. Ik weet niet welke dat was maar er kwam iig niets uit.

Ze hebben ook geheugen getest en ook dat was ok, verder een stresstest en zelfs een SPEL geinstalleerd en gespeeld zonder dat ie een BSOD kreeg of vast liep.

Daarom snap ik er niks van dat ik ze wel krijg, zelfs als ik niets intensief doe, alleen verbinging maken of internetten kan al een BSOD geven. Spellen durf ik er helemaal niet op te zetten (nieuwe pc dus, maar geen spellen) want dat heeft al 1 keer voor ellende gezorgd en verder neem ik aan dat ie dan al helemaal begint te flippen. Dat kunnen we niet hebben want ik gebruik hem ook voor school, dus elk extra BSOD is nog meer ellende.

Verwijderd

En zelf je geheugen even testen? Kijk hier eens: www.memtest86.com

Verwijderd

En nog een hele rigoreuze: Sleep je hele PC eens mee naar iemand, kijk of-ie daar ook crasht. Aangezien ze hem bij je leverancier niet gecrashed krijgen is er wellicht is mis met je stroomvoorziening (nieuwbouwwijk?).

Verwijderd

Weet bijna zeker dat het aan je koeler van je proc ligt. Heb precies hetzelfde gehad met pc-prive hierzo. Die eikels hadden een te kleine koeler erop gemonteerd (klein qua airflow) Dus alle pc's gingen bsod'en na een tijdje werken (weekje).
Zet je kast eens open met een ventilator ertegen en kijk eens of het dan beter gaat, zo jah, koop betere koeler.

Verwijderd

Topicstarter
Het geheugen zou ik idd zelf ook nog kunnen testen, ik ging er echter wel van uit dat die zaak het goed zou doen maar je weet maar nooit.

Verder heb ik mijn pc wel aan de randaarde, en dat hebben we zelf naar boven aangelegd, ik heb er goed op gelet maar dat is wel goed gebeurd, dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan. Verder zijn er niet meer mensen in deze buurt met dezelfde problemen en ook de pc van mijn pa loopt wel stabiel (P133 win 95 en al maanden geen problemen, af en toe vastlopertje als je te veel wilt).

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 17:37 schreef timyo het volgende:
Dus alle pc's gingen bsod'en na een tijdje werken (weekje).
Bedoel je na een week continue draaien of na een week in bezit? Ik heb namelijk zowel BSOD's als de pc langer aanstaat maar ook wel direct na het opstarten.

Ik kan dat laatste niet verklaren met warmte.

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

BSOD's komen meestal door kapot geheugen, zelfs met een geheugentest haal je dat er vaak niet uit. Zet de geheugentimings zo conservatief mogelijk in je bios.
Zoek een applicatie die standaard crashed, 3dMark is daar vaak goed in.
Oververhitting zou ook een oorzaak kunnen zijn.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• Simba
  • Laatst online: 16-08 12:10
Vraag:
Op woensdag 13 maart 2002 23:09 schreef JeeDee het volgende:
Degene met 250W voeding was ik niet, ik weet ook niet hoeveel ik heb, dat is een van de dingen die ik niet heb uitgezocht toen ik dit systeem kocht. Waar kun je eventueel nog meer aan merken dat je voeding te zwak is?
Antwoord: ;)
Op woensdag 13 maart 2002 10:39 schreef JeeDee het volgende:
Soms als ik een muisknop in een prog ingedrukt hou dan hoor je het toerental zakken van de cooler[..] Gebeurd ook bij verbinding maken met internet (usb-modem).
Ik herken dit, na een nieuwe 300W voeding geplaatst te hebben was het probleem voor 99% beter :) (BSOD's helemaal weg, "gewone vastlopers" een stuk minder)

Verwijderd

Topicstarter
Had jij hier ook al last van? Nooit gedacht dat het ventilator toerental en de voeding en BSOD's een relatie kunnen hebben.

Dat is ook van de weinige dingen die ik niet heb uitgezocht bij deze pc. Ik zal het eens bij die zaak aankaarten of ze er "ff" een nieuwe in kunnen zetten om te kijken of het dan over gaat.

Als bij mij hetzelfde gebeurd als bij jou (BSOD's weg) zou het ideaal zijn, vastlopers heb ik namelijk helemaal niet, dus dan zou er niets meer mankeren aan deze pc (op een ontbrekende brander, spellen en echte 3D-kaart na; dingen die ik nu (wijselijk) maar laat).
Pagina: 1