Zip Drive problemen

Pagina: 1
Acties:

• mboy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik zit met het volgende probleem. Telkens als ik wat op zip wil kopieeren of iets van zip wil kopieeren loopt het proces vast :( Ik kan wel gewoon navigeren over mijn zip disk. Het programma loopt vast en windows geeft de volgende foutmelding: "Could not copy to zip, due to a hardware problem. Try saving your files somewhere else".

Het lijkt me stug dat dit ook daadwerkelijk een hardware probleem is, aangezien hij het in een ander systeem tot een paar dagen geleden nog deed. Ik heb de nieuwste driver en updates gedownload van Iomega, maar dat mocht niet baten. Ook op de site van Iomega wordt maar weinig support gegeven voor zip drives met mijn OS.

System specs:
Asus A7V133
AMD TB 1100
Maxtor 20,5 GB
3D Prophet II MX
SB PCI512
512 MB geheugen
340 W chieftec PSU

HD zit op primary master
cd-rom op secondary master
zip op secondary slave

Verwijderd

Gooi eens Norton Windoctor over je systeem

je weet nooit voor wat het goed is

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Heb je een interne zip-drive of een externe?

Als je een interne zipdrive hebt.... probeer dan effe wat te tweaken met de jumpers.

Succes

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 23:19 schreef hives het volgende:
Heb je een interne zip-drive of een externe?

Als je een interne zipdrive hebt.... probeer dan effe wat te tweaken met de jumpers.

Succes
Het is een interne, zit als enige op de IDE kabel dus klooien met de jumpers heeft geen zin.

Je kopieert gewoon in Windows Verkenner neem ik aan?
Heb je een andere disk geprobeerd?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 23:23 schreef blackd het volgende:

[..]

Het is een interne, zit als enige op de IDE kabel dus klooien met de jumpers heeft geen zin.

Je kopieert gewoon in Windows Verkenner neem ik aan?
Heb je een andere disk geprobeerd?
Als enige op de IDE-kabel?

waarom zit ie dan op slave, en niet op master?

probeer em es op master te zetten

• mboy
Bedankt voor de tips ik zal morgen me zip drive op master zetten en mijn cd-rom op slave eens kijken wat er gebeurt.

Verwijderd

:? Volgens mij mis ik iets... of jij Mboy...
Waarom je CDRom speler setting aan passen als het enige dat er op die flat cable zit je ZIP drive zit |:(

Volgens mij heb je een zipdrive én een CDRom speler op 1 kabel...
Weet je wel zeker dat je flat cable heel is ?
Wellicht kun je je CDRom speler er even af laten, en alleen je ZIP drive (als MASTER) aan koppelen op de connector van je CDRom drive...

• mboy
Op woensdag 13 maart 2002 11:25 schreef Succeed het volgende:
Waarom je CDRom speler setting aan passen als het enige dat er op die flat cable zit je ZIP drive zit |:(
Hoe kom jij erbij dat er op die flatcable als enige een zip drive zit? Er staat volgens mij toch duidelijk in mijn startbericht dat ik mijn cd-rom op secondary master heb ziten en mijn zip op secondary slave. Alleen mijn HD zit alleen op een IDE poort.
Pagina: 1