• It-er
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-01 11:23
Mijn stelling:

Allochtonen beginnen steeds meer op de italiaanse maffia te lijken?

want: 1) ze komen van het buitenland naar nederland
2) ze groeperen zich steeds meer en meer (al dan niet met een geweldadige ondertoon)
3) mensen hebben ontzag voor hun (?)

Daar komt nog bij kijken dat turkse/marokaanse gezinnen veel sneller (klein)kinderen krijgen dan (bijvoorbeeld) nederlandse.

Dit zag ik op Discovery (documentaire over maffia). Italianen die naar amerika kwamen werden eerst met de nek aangekeken. Waarna deze zich groepeerden en mensen bang voor hun werden. Hierdoor kregen ze veel macht en hadden zelfs complete steden in hun macht.

Moeten wij nu niet ook een beetje bang worden en blij zijn dat Fortuyn op is komen dagen??

what is your major malfunction???

Verwijderd

Ja, ik vind dat je sommige allechtonen wel kan vergelijkken ja. Marokaanse dealers hebben al tamelijk gezag in grote steden. Ik heb er een stuk over gelezen in een weekblad.
Ze hebben met zn allen een hechte band en soicale hierarchie. Net als de mafia. Ook veel marokanen zijn fam van elkaar net als de mafia.

Maar ik vind de uitspraak Allechtonen zijn mafia verkeerd.
Alle mensen uit Italie zijn toch ook geen mafia. Mensen uit Spanje zijn toch ook geen famia.
Wat bedoel je met allechtonen? Negers uit conco zijn ook allechtonen en indianen uit brazilie ook.

Verwijderd

mja je bekijkt alleen de verkeerde groep..

de grootste criminele dreiging in nederland komt namelijk van de Russische maffia.. oostblok immigranten dus

De Russische maffia schijnt oa de rotterdamse haven te controleren en krijgen ook steeds meer greep op de prostitutie

• It-er
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-01 11:23
niet alle allochtonen zullen in het criminele circuit zitten daar ben ik het mee eens, maar de grote groepen turken/marokanen die WEL geweldadig zijn die beginnen toch wel maffia-"trekjes" te vertonen.

Er zijn nog maar weinig mensen die een losgeslagen groep turken/marokanen/of wat dan ook durven aan te spreken als deze zich baldadig gedragen. Men WEET dat binne no-time de groep verdubbelt is en zijn/haar leven aan een zijden draadje hangt

what is your major malfunction???

Verwijderd

Ik ben het daar ten dele wel mee eens,

Vanmiddag op school ook, een grapjas had in opstarten een batch file gezet met net send naar een workstation toe.

Kwam toevallig bij een turk uit.. en die moest gelijk weer vechten omdat het mijn schuld was.

En op zon moment ga je niet terug slaan, in rdam heb ik dan de volgende dag een mes in mijn rug.

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 22:41 schreef It-er het volgende:
niet alle allochtonen zullen in het criminele circuit zitten daar ben ik het mee eens, maar de grote groepen turken/marokanen die WEL geweldadig zijn die beginnen toch wel maffia-"trekjes" te vertonen.

Er zijn nog maar weinig mensen die een losgeslagen groep turken/marokanen/of wat dan ook durven aan te spreken als deze zich baldadig gedragen. Men WEET dat binne no-time de groep verdubbelt is en zijn/haar leven aan een zijden draadje hangt
Daar was ik dus ook "bang" voor, daarom deed ik nix terug.. hij sloeg ook niet al te hard gelukkig.

Maar ik weet dan gewoon als ik op zuidplein uitstap er 20 man staan. En daar zat ik nou niet echt op te wachten.

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Om weer even ontopic te gaan,...

De maffia zien er heel anders uit. Ze hebben meestal lange jassen aan en hoeden op met allemaal guns etc onder hun jas en ze rijden in oude dure auto's en hebben lekkere chiks om zich heen. Verder zijn ze rijk en zijn ze slim en maken ze voornamelijk elkaar af.

En dan zeg jij dat ze lijken op allochtonen?

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

De maffia heeft politieke invloed - dat lijkt me bijna een noodzakelijk aspect van de maffia. Marokkaanse dealers hebben dat - voor zover ik weet - niet.

En ik kan erg weinig verzinnen dat mij blij zou maken dat de heer Fortuyn is komen opdagen, dus zeker niet dit.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Ik vind de vergelijking wel kloppend eigenlijk! De opkomst van de Maffia in de VS was namelijk veroorzaakt door de slechte behandeling die de Italianen in de VS kregen.

Ghettovorming, werkeloosheid, etc. Tja, dan krijg je criminaliteit. En als de discriminatie alsmaar erger wordt gaan die criminele groepjes zich organiseren.

Verwijderd

Ik denk dat die oostblok-lui hier meer de grotere criminaliteit beheersen. Vooral Russen, en de Joegoslaven kunnen we ook wat van. Marokkanen in Nederland zitten vaker in de wat kleinere criminaliteit. Maar aangezien deze lui meestal ontzettend jong zijn is de kans op doorgroei naar grotere criminaliteit aanzienlijk denk ik.
Daarom is ons alles Pims plannetje nog niet zo slecht: Geen "taakstraffen" meer van een uur of 3 schoffelen; nee, een jaar lang een keiharde opleiding in 't leger.

• Lord_Salo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Op dinsdag 12 maart 2002 22:22 schreef It-er het volgende:
Mijn stelling:

Daar komt nog bij kijken dat turkse/marokaanse gezinnen veel sneller (klein)kinderen krijgen dan (bijvoorbeeld) nederlandse.
Dit komt door, dat "Nederlanders" op een latere leeftijd leeftijd kinderen maken. Want ze moeten toch aan hun carriere en hun hypotheek denken????

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

Verwijderd

De maffia zien er heel anders uit. Ze hebben meestal lange jassen aan en hoeden op met allemaal guns etc onder hun jas en ze rijden in oude dure auto's en hebben lekkere chiks om zich heen.
Dit begrijp ik niet helemaal :? Je hebt het nu echt puur over uiterlijk. Volgens mij is dit niet echt wat de poster in gedachte had.
Verder zijn ze rijk en zijn ze slim en maken ze voornamelijk elkaar af.

En dan zeg jij dat ze lijken op allochtonen?
Dus allochtonen kunnen niet rijk en slim zijn ;)?

Nee, ik begrijp wel wat je bedoelt. De maffia is goed georganiseerd, ze kunnen met geld alleen al zoveel bereiken. Dat is bij allochtonen1 helemaal niet het geval. Die proberen waarschijnlijk alleen maar zo snel mogelijk zoveel mogelijk geld te verdienen en ze zullen echt niet alles zo goed voorbereiden als de maffia. Bij de maffia gaat het ook meer om macht. Geld is alleen maar een middel om die macht te bereiken.
Het klopt ook wel dat je echt niet zomaar wordt afgeknald door een maffioos. Je bent dan of op de verkeerde plek op het verkeerde tijdstip, of je zit zelf ook aardig diep in dat wereldje. Dit is eigenlijk het geval bij alle "echte" criminelen.

1In deze discussie heb ik het niet over die groepjes die irritant lopen te doen op straat en mensen lastig lopen te vallen. Dit zijn gewoon eikels die zich vervelen en denken dat ze stoer bezig zijn. Als het wel over deze groep gaat, zie ik het verband met de maffia totaal niet.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 14:32
Nee allochtonen zijn zeker geen maffia.

Ik geloof niet dat russische maffia de rotterdamse haven onder controle zou hebben. In Nederland hebben we een gezond genoeg rechtshandhavingssysteem om dat te voorkomen. Ik geloof niet echt aan Maffia in Nederland

Maffia heeft idd politieke invloed, en heeft echt de complete samenleving in zijn greep.
Als je wel eens in Zuid-Italië ben geweest of iemand heb gehoord die ervandaan komt weet je wat maffia is en dat wij geluk hebben dat we niet in Italië leven (Uberhaupt met de huidige premier alleen al daar)

Dat marokkanen of whatever altijd groepen vormen en je terug komen slaan met ze allen als je een keer een alleen iets heb proberen uit te leggen is misschien dan wel gewoon in hun cultuur.
Maar in Nederland kan en mag dat niet van mij. En van veel anderen die door hun frustratie Pim gaan stemmen.
Die lui die je met groepen enzow komen intimideren mogen wat mij betreft zo het heropvoedingskamp in ofzo, die mag ik echt niet.

Ik baal er alleen van en ben niet van plan mijn leven door hun of door echte Maffia te laten bepalen.

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 17:52 schreef Jesse het volgende:
Nee allochtonen zijn zeker geen maffia.

Ik geloof niet dat russische maffia de rotterdamse haven onder controle zou hebben. In Nederland hebben we een gezond genoeg rechtshandhavingssysteem om dat te voorkomen. Ik geloof niet echt aan Maffia in Nederland

Maffia heeft idd politieke invloed, en heeft echt de complete samenleving in zijn greep.
Als je wel eens in Zuid-Italië ben geweest of iemand heb gehoord die ervandaan komt weet je wat maffia is en dat wij geluk hebben dat we niet in Italië leven (Uberhaupt met de huidige premier alleen al daar)

Dat marokkanen of whatever altijd groepen vormen en je terug komen slaan met ze allen als je een keer een alleen iets heb proberen uit te leggen is misschien dan wel gewoon in hun cultuur.
Maar in Nederland kan en mag dat niet van mij. En van veel anderen die door hun frustratie Pim gaan stemmen.
Die lui die je met groepen enzow komen intimideren mogen wat mij betreft zo het heropvoedingskamp in ofzo, die mag ik echt niet.

Ik baal er alleen van en ben niet van plan mijn leven door hun of door echte Maffia te laten bepalen.
Er zijn idd groeperingen die door rotterdam zwerven en nogal wat criminele activiteiten erop na houden.
Maar omdat nou maffia te noemen gaat wel ver.

En in rdam zijn zeker wel maffiafiguren.

Verwijderd

De "Marokkaanse maffia" bestaat niet en heeft dus geen invloed.

De Turkse en Albanese maffia wel
(bestieren de Europese heroine markt) en werken net als de Italianen in familie verband, dus dat kun je wel vergelijken.

De Russen kun je niet echt maffia noemen vanwege de missende structuur die je wel ziet bij de "echte maffia".

Verwijderd

Moeten wij nu niet ook een beetje bang worden en blij zijn dat Fortuyn op is komen dagen??
Nee, wij moeten niet blij zijn dat Fortyun is komen opdagen. Deze man geeft alleen de problmemen weer en geeft absurte oplossingen van dit probleem

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 10:41 schreef jbalk het volgende:

[..]

Nee, wij moeten niet blij zijn dat Fortyun is komen opdagen. Deze man geeft alleen de problmemen weer en geeft absurte oplossingen van dit probleem
Maar een abrubte oplossing is er ook niet, hij geeft aan dat er een probleem is met de allochtonen en daar heeft ie gelijk in. Maar je hebt gelijk pim heeft geen abrubte oplossing, maar ik denk wel dat er een soort kettingreactie komt met veel meer van die personen zoals pim.

En de criminele groepen allochtonen zijn juist weer bang van de maffia bazen.

Waar het allemaal om draait bij die allochtone groepen is terretorium en macht.

Ik zit hier in de klas met 80% allochtonen, en de helft daarvan zit weer in criminele circuis... en als ik eerlijk moet zijn voel ik me daar nie echt veilig bij.\

Verwijderd

Mijn stelling:

De Italianen werden gezien als de maffia terwijl in Amerika juist dat de Joden dat waren.

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 12:49 schreef Makaveli187 het volgende:
De Italianen werden gezien als de maffia terwijl in Amerika juist dat de Joden dat waren.
Beide waren in NY de "maffia" in die tijd.

De Italianen waren alleen wat nummerieker en waren ook buiten NY aktief terwijl de Joden vooral in NY bleven.

De maffia is een organisatie die met de Italianen is mee geemigreert naar de nieuwe wereld.

• Lord_Salo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Volluk, je kunnen zeggen wat jullie willen, maar in elke land heb je de MAFFIA, of ze nou allochtonen of autochtonen zijn.

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

Verwijderd

De uitsprak is hard en te wijd, maar idd dit kan over sommige groepen allochtonen gezegd worden. Zelfs hier in het zuiden des lands moet je er af en toe bang voor zijn.

Verwijderd

<-- GodFather

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Op dinsdag 12 maart 2002 22:44 schreef caveman85 het volgende:
Daar was ik dus ook "bang" voor, daarom deed ik nix terug.. hij sloeg ook niet al te hard gelukkig.

Maar ik weet dan gewoon als ik op zuidplein uitstap er 20 man staan. En daar zat ik nou niet echt op te wachten.
Daar heb ik juist altijd zo'n schijthekel aan, gewoon eroplos stampen, als een marrokaan ofzo mij zo slaan zonder reden, dan ga ik echt niet denken van "hee, da's een marrokaan, ja stel dat ik hem zo slaan, dat vind ie vast niet leuk" dan denk ik meer van "he, dat had die rukmongool zelf ook wel kunnen bedenken" (dat ik dat dan niet leuk zou vinden he) Dus check de situatie, en geef hem een knal voor z'n bek, meld er wel altijd bij waarom je dat doet.
Soms begint er dan wat tot ze door te dringen van "owh ja, nou ja, ok dan". Begin in ieder geval nooit met meppen.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 14:30 schreef Spartacuz het volgende:
Zelfs hier in het zuiden des lands moet je er af en toe bang voor zijn.
Nou, hier in zuid Limburg heb ik nergens last van. :)
En mocht er onverhoopt eentje zeik beginnen te bouwen, dan wordt ie snel de grond in gedreund. :)
Hier zijn we namelijk nog ruim in de meerderheid. >:)

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 14:14 schreef SAPman het volgende:
Ik vind de vergelijking wel kloppend eigenlijk! De opkomst van de Maffia in de VS was namelijk veroorzaakt door de slechte behandeling die de Italianen in de VS kregen.

Ghettovorming, werkeloosheid, etc. Tja, dan krijg je criminaliteit. En als de discriminatie alsmaar erger wordt gaan die criminele groepjes zich organiseren.
volhgens mij is de opkomst van de maffia in de vs veroorzaakt door de drooglegging

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 15:52 schreef Liam_xi het volgende:

[..]

Daar heb ik juist altijd zo'n schijthekel aan, gewoon eroplos stampen, als een marrokaan ofzo mij zo slaan zonder reden, dan ga ik echt niet denken van "hee, da's een marrokaan, ja stel dat ik hem zo slaan, dat vind ie vast niet leuk" dan denk ik meer van "he, dat had die rukmongool zelf ook wel kunnen bedenken" (dat ik dat dan niet leuk zou vinden he) Dus check de situatie, en geef hem een knal voor z'n bek, meld er wel altijd bij waarom je dat doet.
Soms begint er dan wat tot ze door te dringen van "owh ja, nou ja, ok dan". Begin in ieder geval nooit met meppen.
Ik weet niet of dat wel zo slim is.
En die gast heef een familie waar je liever geen ruzie mee hebt, hoorde ik gisteren van een gozer.
Maar oke, volgende keer bel ik wel ff ;)

weer ff ontopic:

In nederland zijn heus wel maffia dudes, alleen merken we er niet zoveel van.. net als in italie enzo heb je vaak aanslagen. Dat zie ik hier nou niet dagelijks gebeuren.

Verwijderd

Mafia is een een groot bedrijf die hekel heeft aan de belastingdienst en de mensen die het beheren. :P
* Dat mafia een gevaarlijk organisatie is, dat is niet waar.
tenminste niet voor de normale burger.
*Jullie vergeten 1 heel belangrijk organisatie en dat ios de Chineze mafia.Die organisatie is zo afgesloten en goed georgan. dat je als politie of buitenstaander nooit inkomt.

Maar geloof me mensen, je kan beter georganiseerd misdaad hebben dan klojos die zomaar alles effe willen gaan doen.
De bescherming voor de burger zit in de hirarchie die zo een organisatie bezit.
Verantwoording dus, naar de grote baas toe!
De wapenhandel word ook in Nederland gedaan, niemand die over zeurt! |:( PHILIPS INCIDENT :r

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Mijn stelling:

want: 1) ze komen van het buitenland naar nederland
2) ze groeperen zich steeds meer en meer (al dan niet met een geweldadige ondertoon)
3) mensen hebben ontzag voor hun (?)
wat een ongelooflijk gare vergelijking

op deze manier zijn Sinterklaas en zijn Pieten ook een mafiabende |:(
voldoen ook aan je drie kenmerken

op zich al een reden om dit topic niet serieus te nemen
maar laat ik dit even negeren,

sowieso moet je niet DE allochtonen vergelijken met de italisaanse mafia
dan moet je de allochtonen vergelijken met de italianen, beide zijn echt niet geheel crimineel, maar uit beide komt criminaliteit voort (uit Nederlanders ook overigens)

door op jouw manier te vergelijken suggereer je dat alle allochtonen een grote criminele organisatie, en dat is natuurlijk op geen enkele manier te zeggen, hoe extreem-rechts je ook bent...

Verder is de mafia veel meer georganiseerde syndicaten, met ook daadwerkelijke macht in het bestuur, en dat is onder de allochtonen in Nederland al HELEMAAL niet het geval

Verwijderd

Maffia??? Niet in Nederland???
Nou toch echt wel, kijk eens naar de gigantiese fraude in de bouw (gebeurt op Sicilia ook, maffia is politiek).
Heeft een gewone burger er geen last van??? Het geld waarmee gefraudeerd wordt is ons belastinggeld!!!
Maffia is niet alleen drugs en prostitutie, op Sicilia bijvoorbeeld ook sociale woningbouw, en zo vervlakken de activiteiten van illegaal naar legaal.
Legaal??? Die legale woningen zijn gebouwd met illegaal verkregen geld.

P.S. Ilecim weet waar hij over praat want hij komt al 35 jaar 2 maal per jaar op Sicilia (overigens nog nooit een boef gezien)

P.P.s. Pappie is allochtoon maar NIET crimineel
Pagina: 1