Toon posts:

Visual Studio .NET

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan je met de .NET versie van visual studio ook nog 'gewone' VB6 applicaties ontwikkelen?

En ik bedoel dan 100% op dezelfde wijze?

Verwijderd

Nee.

Alles wat je maakt met VS.NET draait alleen op computers waar het .NET Framework op is geinstalleerd.

Als het gaat om ASP.NET pagina's dan gaat het alleen om de server natuurlijk.

Het is dus niet meer mogelijk even snel een .exe file te maken, wat dll files er bij te zetten en te kunnen distribueren.

Alles gaat samen met het .NET Framework. Nu nog "lastig" vanwege die 21 meg die je mee moet geven, maar straks zit het standaard in het OS.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:25
Weet je het zeker?
Je kan ook gewone Win32 executables bakken, weet alleen niet of dat voor VB.net geld.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:57
Je kan nog programma's schrijven met VS. NET die geen gebruik maken van het .NET framework, maar dan heb je zogenoemde 'unsafe' programma's.
Programmeren op dezelfde manier zoals in VB6 zal er niet meer bij zitten, gewoon omdat alle talen die in VS.NET zitten .NET moeten ondersteunen, en VB deed dat niet.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Moet je me toch even vertellen hoe ik dat doe in VB.NET.

Zover ik kan zien kan ik alleen compileren voor het .NET Framework. Geen kant-en-klare (native) x86 code.

Andere talen kan ik niets over zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed begrijp dan heb ik dus altijd nog een licentie voor VB6 Nodig.

Die zit niet standaard bij Visual Studio .NET

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 22:43 schreef KingLois het volgende:
Als ik het goed begrijp dan heb ik dus altijd nog een licentie voor VB6 Nodig.

Die zit niet standaard bij Visual Studio .NET
Volgens mij heb je ook recht op oudere versies als je een nieuwere hebt, moet je even bij MS checken.

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 22:34 schreef vassago het volgende:
Weet je het zeker?
Je kan ook gewone Win32 executables bakken, weet alleen niet of dat voor VB.net geld.
De enige compiler waarmee je nog native x86 code kunt maken is de c/c++ compiler.

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 22:34 schreef vassago het volgende:
Weet je het zeker?
Als iemand zegt: 'Nee' dan is dat: 'Nee'.

Die win32 executables kun je maken met C++ unmanaged code. C++ is de enige taal met een compiler die ook win32 als target heeft. De rest is alleen maar .NET.
Pagina: 1