Toon posts:

NewsZilla is lang niet zo goed !!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een dag ben ik abonnee van xs4all en heb dus newszilla als newsprovider. Bij mijn favoriete newsgroups krijg ik echter nog niet eens de HELFT van de headers die ik bij mijn andere news provider (news.wanadoo.nl) krijg !!
Dat zuigt natuurlijk gewoon heel erg, zeker als newszilla zichzelf de grootste en beste van Nederland noemt. :(

[Ik heb een abbo op xs4all genomen omdat ik dan gewoon naar friaco kan inbellen]

Ik vroeg me af of iemand weet of dit dan heeeel mischien aan mijn instellingen ligt ofzo? (kan echter bijna niet)

ik krijg btw als ik 'newszilla.xs4all' invoer ipv 'news.xs4all.nl' slechts 6000 niewsgroepen meer, een totaal van 36765, dus dat valt ook tegen...

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:28

Wildfire

Joy to the world!

Lijkt me sterk... Newszilla filtert niet (op een paar binary-groepen na, maar daar heb je dan compleet geen binaries meer), dus daar kan het al niet aan liggen. Verder is de retentietijd een week...

Het kan trouwens ook dat Wanadoo ook nog oude headers doorgeeft, maar dat die berichten er zelf niet meer zijn. In dit geval doet die server zich beter voor dan 'ie daadwerkelijk is... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
Toch is het echt zo, zelf getest. En het zijn zeker geen oude berichten aangezien de topics die ik krijg via newszilla gewoon niet compleet zijn terwijl ze dat bij wanadoo wel zijn!

erg vaag inderdaad....

• Crazy D
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Ik gebruik newszilla op m'n werk, en de binary groepen die ik check (aantal mp3 groepen) zijn redelijk goed. Een hoop berichten staan er rustig een dag of 3-4, hoewel ik wel wat logica mis in wat nou wanneer weggaat, want tis niet altijd first in first out. Mjah iig stukken beter dan de Cistron nieuwsgroepen....
Ik gebruik overigens Xnews, en laat altijd alle headers ophalen...

Exact expert nodig?

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat een voordeel dat XS4ALL een publiek log van storingen bijhoudt. Hee, laten we daar eens gaan kijken...
Wat vinden we dan?
http://www.xs4all.nl/nieuws/storingen/showreport.php3?id=429

Er was een server crash. Sindsdien is het nog niet optimaal, maar zeker de laatste dagen begint ie weer goed te lopen.
Je bent 1 dag abonnee en loopt al te zeuren. Wat zullen ze blij met jou zijn!

Nog wat extra info:
na ongeveer een week was ie weer online, maar er stonden alleen headers op, dus de files zelf niet.
Na nog een aantal dagen deed ie het weer bij mij, dus misschien zitten we nog net in het laatste volloop-effect van die crash?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Op woensdag 13 maart 2002 04:09 schreef Helsie het volgende:

[..]

Er was een server crash. Sindsdien is het nog niet optimaal, maar zeker de laatste dagen begint ie weer goed te lopen.
Onzin, hij loopt al geruime tijd weer 100%.
Nog wat extra info:
na ongeveer een week was ie weer online,
Klopt ook niet. De maandag erna was 'ie weer geheel on-line en vanaf dinsdag 26-02 liep alles weer ok. Alleen de files vanaf dat moment waren ok, eerdere files dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
Kennelijk klopt het dus toch niet helemaal daar (tegenstrijdige reacties) en ligt het dus wel gewoon aan newszilla. Als je er een abbo op hebt, kijk dan voor de gein eens op news.wanadoo.nl of je het verschil merkt.

Omdat Friaco ermee ophoudt (waarschijnlijk) gooi ik dat xs4all abbootje ook maar in de prullenmand,...

thnx anyway

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

Ik gebruik het ook. Staat genoeg op hoor :?
Alleen geeft hij ook veel headers door van binaries die er helemaal niet meer opstaan. En dat zijn er nogal veel. Is er niet een manier om die eruit te filteren? Ik gebruik GrabIt

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Op woensdag 13 maart 2002 13:44 schreef KillerB het volgende:
Alleen geeft hij ook veel headers door van binaries die er helemaal niet meer opstaan. En dat zijn er nogal veel. Is er niet een manier om die eruit te filteren? Ik gebruik GrabIt
Over welke groepen heb jij het dan in godsnaam? Ik heb nooit problemen met Newszilla terwijl ik er per dag meestal toch al snel zo'n 2 à 3 gig vanaf haal...

• Crazy D
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Op woensdag 13 maart 2002 13:44 schreef KillerB het volgende:
Zie ook de newszilla faq op de xs4all site. Sommige binaries zijn idd verdwenen terwijl de header er nog wel staat, vaak (staat zo ong. in die faq) is het een kwestie van drukte. Paar keer proberen en dan vind ie m opeens wel.

Exact expert nodig?

• KillerB

KillerB

______

Op woensdag 13 maart 2002 14:06 schreef Brian Dickens het volgende:

[..]

Over welke groepen heb jij het dan in godsnaam? Ik heb nooit problemen met Newszilla terwijl ik er per dag meestal toch al snel zo'n 2 à 3 gig vanaf haal...
bijvoorbeeld movie groepen, warez/p0rn :P
Heb ik regelmatig, dan zie ik ook dat de posts al een paar dagen oud zijn. Dag of 4 5 en dan zegt ie article not on server. En ja ik doe altijd een full-update van de headers

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nooit last van. Heb gisteren zelfs nog wat binaries opgehaald die op de grens stonden van een week... alles perfect.

Naar welke server connect je nou eigenlijk? Toch wel gewoon naar newszilla.xs4all.nl en niet naar news.xs4all.nl? Die laatste wordt momenteel namelijk binary-free gemaakt.

• KillerB

KillerB

______

Op donderdag 14 maart 2002 17:28 schreef Brian Dickens het volgende:
Nooit last van. Heb gisteren zelfs nog wat binaries opgehaald die op de grens stonden van een week... alles perfect.

Naar welke server connect je nou eigenlijk? Toch wel gewoon naar newszilla.xs4all.nl en niet naar news.xs4all.nl? Die laatste wordt momenteel namelijk binary-free gemaakt.
Ja newszilla. Of zou grabit niet goed filteren :?
Xnews maar weer es proberen

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm, ik had gisterochtend trouwens wel problemen... ik had een stapeltje corrupte binaries, maar 's avonds probeerde ik ze nog een keer en toen was alles weer ok...

Pagina: 1