Toon posts:

fan aan schakelaartje

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een fan en een schakelaartje liggen (schakelaartje met 6 pinnetjes) heb het verbonden met de fan, alleen wanneer ik er spanning op zet dan werkt het niet
(fan heeft 1 rood en 1 zwart draardje)
en die zwarte heb ik doormidden "geknipt" en zo verbonden met het schakelaartje (1 draadje in het midden en 1 aan de uitzeide) nu is mijn vraag waarom doet hij het niet
HELP

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

-=[ SEARCH ]=-

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 19:00

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

misschien een hele stomme reply maar zo uit de tekst kan ik er niet uit halen dat het zo is

hoe heb je het precies aan gesloten
code:
1
2
3
     Rood---------Pin 1
FAN             Schakelaar
     Zwart--------Pin 2

:?
er moet natuurlijk ook nog een stroom naar de schakelaar

duzz

(denk dat je dat wel hebt)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:45
Zorg dat je de juiste pinnetjes pakt :)

Wat jij zo te horen hebt is een dubbele 2 standen schakelaar. Waarschijnlijk loopt dan door't midden iets van een opstaand randje, waarme je 2 groepjes van 3 pinnetjes krijgt. Pak dan voor de middelste de kabel die van je psu komt & voor bovenste of onderste de kabel naar je fan. Kan natuurlijk ook andersom :)

Mocht dit niet werken: controleer de pinnetjes met een multimeter en kijk wanneer je ergens (bijna) geen weerstand meet ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 21:45 schreef FragFrog het volgende:
Zorg dat je de juiste pinnetjes pakt :)

Wat jij zo te horen hebt is een dubbele 2 standen schakelaar. Waarschijnlijk loopt dan door't midden iets van een opstaand randje, waarme je 2 groepjes van 3 pinnetjes krijgt. Pak dan voor de middelste de kabel die van je psu komt & voor bovenste of onderste de kabel naar je fan. Kan natuurlijk ook andersom :)

Mocht dit niet werken: controleer de pinnetjes met een multimeter en kijk wanneer je ergens (bijna) geen weerstand meet ;)
ik soldeer het denk ik morgen effe opnieuw ik heb nl de middelste van fan gedaan en bovenste (of onderste) naar Psu dus ik reply wel weer als het wel of niet is gelukt

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

allerbij door de middeknippen
allerbij in schakelaar ?

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 22:17 schreef Firecow het volgende:
allerbij door de middeknippen
allerbij in schakelaar ?
tis me al gelukt :P

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:00
Eerst ff door proberen he, niet bij 1 keer al een topicje maken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.