Ten einde raad: trage 3D performance

Pagina: 1
Acties:

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:01
Ik heb onlangs mijn Maztor 8,4 Gig 5400 omgerolen voor een nieuwe Maxtor 40 Gig. op mijn oude schijf stond WinXP en heb ik dus netjes een schone installatie gedaan op mijn nieuwe schijf. Nu heb ik erg trage 3D performance, maar dit ligt niet aan Directx of de grafische drivers. zelfs na uitschakeling van hardware versnelling schokt het beeld iedere seconden.

Om eens te vergelijken heb ik Win2k geinstalleerd en deze installatie vertoonde deze symtonen niet. Nu verwacht ik dat het de combinatie hardware OS is maar precies waar te zoeken? Kan iemand me vertellen waar ik moet gaan zoeken?

3D applicaties zijn niet te draaien...zonde van mijn nieuwe HD :(

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
DMA staat waarschijnlijk aan in Windows XP, maar ik zou toch even kijken of dat wel aan staat...

They made me do it.

• Scare360
ja staat aan... UDM 2 mode

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op dinsdag 12 maart 2002 21:30 schreef paulgielens het volgende:
ja staat aan... UDM 2 mode
wat voor een mainboard heb je? eentje die udma 5 aankan? (ata100 dus)

A wise man's life is based around fuck you

• Scare360
nee een asus p2b is geloof ik ATA 66, maar dat mag toch niet de oorzaak zijn aangezien win2k geen problemen geeft?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je moet ff in je BIOS je Primary master op UDMA5 zetten.. dan is dat sowieso goed

• Scare360
moment ff proberen dan

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 21:31 schreef paulgielens het volgende:
nee een asus p2b is geloof ik ATA 66, maar dat mag toch niet de oorzaak zijn aangezien win2k geen problemen geeft?
En in je BIOS/Windows staat ook alles goed op ATA66 mode? (eigenschappen van ide controller volgens mij).

Anders moet je eens proberen hem op PIO te zetten en kijken of hij dan sneller gaat, ik heb wel eens meegemaakt dat XP niet wou samenwerken met een bepaalde IDE controller en daarom nogal halsoverkop ging, heb op PIO mode gezocht naar drivers en deze geinstalleerd, vervolgens geen problemen meer.

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:10
k'denk dat je een ATA100 schijf hebt en een ata 66 IDE controller, denk niet dat dat goed samenwerkt

dot.blaat

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:10
of wel??

dot.blaat

• Scare360
Ik word gek...ik weet 100% zeker dat ik bij mijn vorige poging dit probleem te fixen mijn bios default en gechecked heb, maar JE HAD GELIJK

ata 33/66 weet het niet precies gaat dus goed samen met een ata 100 disk

bedankt!!!

• Scare360
na het uitschakelen van sound hardware versnelling in me directx panel was het probleem opgelost. bug in dx8.1?

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:39
Op donderdag 09 mei 2002 12:36 schreef paulgielens het volgende:
na het uitschakelen van sound hardware versnelling in me directx panel was het probleem opgelost. bug in dx8.1?
Of een geluidskaart die slechte hardwareacceleration heeft :)
Pagina: 1