Toon posts:

Compaq Deskpro XL 6200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik heb sinds vandaag een leuke klus gekregen bij een asielzoekers centrum hier in Groningen, ze hebben meerdere computers van de KPN gekregen! ole ole ole :+

Nu heb ik een probleem een normale bootdisk pakt de cd-rom die in deze systemen zit niet! :(

Sys specs:

PI - ???
64Mb Intern
2GB hdd
cd-rom (meerdere types)

Nu wil ik voor al deze systemen 1 nidje maken die de cdrom aanspreekt en dan een standaard installatie van win98 installeerd op alle systemen..

Wie weet een boot-disk te vinden met de juiste drivers?... want heb op compaq.com gezocht maar kan geen cd-rom of dergelijke drivers vinden :'(

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:31
mischien f op de cdromspeler (intern) en ff naar de site vand de makers gaan denk dat ze daar wel driver hebben,
een driver kan je trouwens geloof ik voor verschillend e merken cd speler gebruiken

dot.blaat

Verwijderd

Topicstarter
deze cdrom speler heeft fcc id: ACJ9G5F1004 en dan kom ik op driverguide uit op een Rew_asp.sys en een text file met [matshita pd-1 lf-1000] :? beetje vaag :'(

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kom ik trouwens in het bios?

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 22:22 schreef xtentic het volgende:
Hoe kom ik trouwens in het bios?
Hoe kom ik in het BIOS van mijn A-merk PC?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 09:13
Goed.. 1e vraag.. Voor de cdrom-support in dos moet je effe de drivers downloaden van de compaq-support site.. (staan geloof ik onder win3.1 support o.i.d). Je moet de scsi-drivers hebben.. (zit een scsi-cdrom in, op een AMD controller).

Om in de bios te komen moet je op dezelfde support site even de rom-disks downloaden (4 diskettes). Daarvan booten, en je komt in de bios..

En verder heeft dat ding een pentium-pro 200.. (eigenlijk jammer om daar win98 op te draaien, maargoed ;))

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:15
Op woensdag 13 maart 2002 12:37 schreef Twynn het volgende:
En verder heeft dat ding een pentium-pro 200.. (eigenlijk jammer om daar win98 op te draaien, maargoed ;))
Pentium Pro 200 met Windows 98 is een stuk trager dan een gewone Pentium 200 met Windows 98, omdat de Pentium Pro een 100% 32 bits processor is. Een 16 bits OS als Win98 is daarvoor niet geschikt. Oplossing: Win NT 4.0 erop.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz... ik ga gewoon Windows 98 installeren met standaard rotzooi want het is voor asielzoekers ed... dus 't moet niet al te moeilijk zijn ;) Ik heb trouwens de cdrom aan de praat, is het nodig om ook de rest van de drivers te downloaden? en te installeren?
Pagina: 1