Toon posts:

[WinXP] Kan niet meer in een map komen..

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
XP is vorige week ge-crashed en nu kan ik niet meer in mijn persoonlijke map komen. Komt met de melding dat ik ie niet toeganlijk is. Ik zie wel de directory en de subdirecties. Ik heb de hoofddirectory nog kunnen sharen maar kan er toch niet inkomen.

En ik moet er echt bij kunnen omdat er een belangrijk bestand van mij instaat.

Iemand een trucje?

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Hoi :)

Je topictitel voldoet niet helemaal aan de eisen zoals het hier staat:
[topic=331522/1/25]

Zou je voortaan [OS] tussen tags voor je topic willen zetten, dat is in een druk forum al s WOS een stuk duidelijker :)

Scandisk en zo al gedaan :? Heb je niet de mogenlijkheid er via dual-boot in te komen :?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 21:24 schreef OProg het volgende:
Hoi :)

Je topictitel voldoet niet helemaal aan de eisen zoals het hier staat:
[topic=331522/1/25]

Zou je voortaan [OS] tussen tags voor je topic willen zetten, dat is in een druk forum al s WOS een stuk duidelijker :)

Scandisk en zo al gedaan :? Heb je niet de mogenlijkheid er via dual-boot in te komen :?
Sorry zal er voortaan opletten als ik een topic plaats. Dual boot al geprobeerd ga nu wel ff scandisk proberen denk alleen niet dat het helpt

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel aangepast... ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 22:25
Wees duidelijker, "persoonlijke map?" Je "My Documents" map? En kom je er niet in doordat er een password gevraagd wordt of simpelweg omdat hij een foutmelding geeft?

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde. Alleen was mijn syst. niet gecrashed. Gewoon effe de XP schijf geformateerd en opnieuw geinstalleerd. Sindsdien kom ik niet meer op de mijn documenten map. Ik krijg de melding D:\Documenten is niet toegankelijk (enter) Toegang geweigerd.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Na een (onverklaarbare) crash win xp pro er opnieuw op gezet en nu krijg ik geen toegang tot de partitie waarop mijn documenten staan.

Ik neem aan dat het iets te maken heeft met de rechten die gekoppeld zijn aan het filesystem (ntfs).

Bij mij staan er ook erg belangrijke files op staan, dus ik hoop dat iemand een idee heeft.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 08:49
Tsja, als je NTFS hebt, dan kun je dit soort dingen inderdaad wel verwachten. Bij NTFS moet je aan rechten denken, en een gebruiker 'Pietje' onder XP installatie 1 is niet gelijk aan gebruiker 'Pietje' onder installatie 2.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Ik heb een oplossing doorgekregen van een kennis die bij mij goed heeft gewerkt:

Gebruik backup om een backup te maken van de files/mappen/partities waar je niet meer bij kunt.

Vervolgens laat je backup de bestanden weer uitpakken op een andere locatie, waarbij je als optie kunt aangeven dat de beveiligingsopties uitgeschakeld moeten zijn. Ja, dat kan...!!!!

Dan kun je weer bij je bestanden en ben je zoals ik bijzonder happy!!! 8-)

Met dank aan het gebrek aan logica in de microsoft beveiligingssystematiek.

Succes

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 17:25
Kicken :). het is inderdaad zo... De backup wordt gewoon gemaakt, al is het een persoonlijke map :). Bedankt heeee :D.

http://specs.tweak.to/5253

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
/nutteloze kick
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.