twee lappies draadloos op bestaand wired netwerk

Pagina: 1
Acties:

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Ik wil dus twee lappies draadloos op een bestaand wired netwerk hangen. Na enig leeswerk weet ik dus dat dat met een access point moet. De vraag alleen: hoe! Ik dacht dat de nieuwe situatie ongeveer zo zou moeten zitten:
Afbeeldingslocatie: http://www.bartsalemink.myweb.nl/draadlooslan.JPG

Volgende vraag: welke kaartjes en accespoint? 't gaat niet echt zwaar belast worden, beetje kleine bestandje overblazen en wat internetverkeer. Ook bereik is niet echt belangrijk, 't gaat toch allemaal gebruikt worden op 1 etage, binnen twee ruimtes (staat slechts een halfsteens muurtje tussen).

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:03

pistole

Frutter

uhm...

Ik weet niet wat er precies op de markt is hiervoor, maar weet wel dat het behoorlijk (!) prijzig is. Zijn twee pcmcia nic + een lang stukje snoer geen oplossing?

tekeningetje klopt overigens wel.

Ik frut, dus ik epibreer

• bart1234
Nope. Beetje lastig uit te leggen, maar kabels zijn helaas geen optie. Is bijv. een sitecom setje voor mijn toepassingen niet goed genoeg? Ik bedoel: wil wel een 3com setje ofzo aanschaffen, maar die zijn zo gruwelijk duur :(

• pistole

pistole

Frutter

zo'n site zou moeten kunnen werk, maar bedenk wel dat je dan 3 van die apparaatjes moet hebben: 2 voor de laptops, en 1 voor de "gateway" - de machine die als het ware de access point wordt

Als ik overigens eens naar de prijzen kijk van die sitecom dingen (bij dynabyte) dan word ik ook niet vrolijk:

Sitecom Wirel. Access Point Basic 399,00
Sitecom Wirel. Network USB adapter 199,95
Sitecom Wireless Home 2 Network Kit 369,00

Network kit + extra adapter = 568.95 EURO
AP + Kit = nog duurder

Ik frut, dus ik epibreer

• bart1234
Op dinsdag 12 maart 2002 21:41 schreef pistole het volgende:
zo'n site zou moeten kunnen werk, maar bedenk wel dat je dan 3 van die apparaatjes moet hebben: 2 voor de laptops, en 1 voor de "gateway" - de machine die als het ware de access point wordt

Als ik overigens eens naar de prijzen kijk van die sitecom dingen (bij dynabyte) dan word ik ook niet vrolijk:

Sitecom Wirel. Access Point Basic 399,00
Sitecom Wirel. Network USB adapter 199,95
Sitecom Wireless Home 2 Network Kit 369,00

Network kit + extra adapter = 568.95 EURO
AP + Kit = nog duurder
Alles wat ik nodig heb is een access point (da's dus geen pc, maar zo'n dreug kassie die hub speelt voor de draadloze verbindingen) en twee PC-kaartjes (PCMCIA voluit :)). Aan die kits heb ik dus niks.
En Sitecom is altijd nog een stukkie goedkoper dan 3Com ofzo, en de zaak betaald, dus zo'n probleem is dat niet :)
Maar bedankt voor je hulp :)

• pistole

pistole

Frutter

Op dinsdag 12 maart 2002 21:54 schreef bart1234 het volgende:

[..]

Alles wat ik nodig heb is een access point (da's dus geen pc, maar zo'n dreug kassie die hub speelt voor de draadloze verbindingen) en twee PC-kaartjes (PCMCIA voluit :)). Aan die kits heb ik dus niks.
En Sitecom is altijd nog een stukkie goedkoper dan 3Com ofzo, en de zaak betaald, dus zo'n probleem is dat niet :)
Maar bedankt voor je hulp :)
Ja, dat is dus AP + kit (=2 kaartjes + wat software), zoals ik hierboven schreef.

Dat lijkt me dan een makkelijke en goedkope oplossing inderdaad.

Ik frut, dus ik epibreer

• bart1234
Mooi, zijn we daar ook weer uit :)
Pagina: 1