Zie titel. Is het mogelijk om een tabel te maken waarin maar 1 record is toegestaan? Ik gebruik versie 2000
Hmm 1 weet ik niet, maar 2 kan natuurlijk wel door een unique boolean-field aan te maken
.
Mag ik zeggen dat het redelijk fout klinkt? Een tabel met één record?
Maar hoe wordt er gewerkt met de database? Alleen vanuit formulieren bijvoorbeeld? Dan kun je namelijk in VB wel het een en ander afdwingen natuurlijk.
Maar hoe wordt er gewerkt met de database? Alleen vanuit formulieren bijvoorbeeld? Dan kun je namelijk in VB wel het een en ander afdwingen natuurlijk.
|_____vakje______|
Wat is daar fout aan ?Op dinsdag 12 maart 2002 21:24 schreef CyberSnooP het volgende:
Mag ik zeggen dat het redelijk fout klinkt? Een tabel met één record?
Ik heb in elke database een tabel met 1 record, daarin staat bv de versie van de database, das erg handig als je conversies inbakt in je programma. Aftesten versie, opstarten conversie die erbij hoort en klaar.
wij gebruiken een tabel met 1 record om variabelen op te slaan op een locatie die bewaard blijft als het geheel niet wordt gebruikt. Het gaat om een webapplicatie die door randvoorwaarden met Access moet werken, dus nix formulieren.
Die 'eigenschappen' kan je dan toch ook als custom properties van de database opslaan? Is alleen iets meer codeer werk, maar wel een stuk netter (vind ik dan
)
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Verwijderd
Maak een tabel aan met een veld die een default waarde krijgt (bv "1"). Maak dat veld Primary Key. Zodra je nu een regel probeert toe te voegen (op welke manier dan ook) geeft de database de volgende fout:
"3022 - De opgegeven wijzigingen aan de tabel zijn niet aangebracht omdat zij dubbele waarden zouden opleveren voor de index, primaire sleutel of relatie. Wijzig de gegevens in het veld of de velden die dubbele gegevens bevatten of definieer de index opnieuw. "
Als de deze fout netjes afvangt ben je volgens mij klaar.
"3022 - De opgegeven wijzigingen aan de tabel zijn niet aangebracht omdat zij dubbele waarden zouden opleveren voor de index, primaire sleutel of relatie. Wijzig de gegevens in het veld of de velden die dubbele gegevens bevatten of definieer de index opnieuw. "
Als de deze fout netjes afvangt ben je volgens mij klaar.
Verwijderd
hou het proper, zoals boss voorstelt:
zelfde principe om het terug uit te lezen
grtz
CPUburn
code:
1
2
3
4
5
6
| dim cnt as container
dim doc as document
Set cnt = currentdb.Containers!Databases
Set doc = cnt.Documents!SummaryInfo
doc.properties.append "versie"
doc.properties("versie").value = 123456 |
zelfde principe om het terug uit te lezen
grtz
CPUburn
Verwijderd
Wat ik altijd doe is een systeemtabel aanmaken waarin meerdere systeem-parameters kunnen worden opgeslagen. Deze tabel bevat twee kolommen:
tblSystem:
Naam | Waarde
------------------------
Versie | 1.0
App_path | c:\tweakers\
Programeur | IntroV
-----------------------------
tblSystem:
Naam | Waarde
------------------------
Versie | 1.0
App_path | c:\tweakers\