Creditnoda voor Iiayama monitor

Pagina: 1
Acties:

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 12:09
Kunnen jullie mij helpen?
Vorig jaar kocht ik een monitor van Iiyama. Wegens ontevredenheid over de beeldkwaliteit, hebben wij reeds verschillende monitors kunnen testen, maar met het zelfde beeldresultaat, slecht dus. Na lang proberen zijn we uiteindelijk tot een akkoord gekomen met de firma Iiyama en onze winkel om tot een creditnota te komen.
Nu heb ik een vraag: De winkelier zegt dat hij recht heeft om bepaalde kosten in rekening te brengen en zo af te houden van de uiteindelijke creditnota. Kan dit?

Verwijderd

Ik mis helaas nog wat info wat je.

Volgens mij mag een winkelier een (acceptabel) bedrag in rekening brengen (Zie het als Administratiekosten).

Alleen begrijp ik een paar niet helemaal:

Was je niet tevrden over de monitor of was hij niet in orde(behoort het dus bij Garantie)?

Wat heeft de winkelier ermee te maken (Iiyama = onsite. Garantie verloopt dus niet via winkelier!)

Volgens mij is het zo dat:

Als jij een creditnota hebt hoort de winkelier jou het bedrag terug te vorderen en deze weer te verhalen bij Iiyama.

Ik denk dat met iets concrete info verder geholpen kan worden.

/Edit > Topic-titel bevat Type-fout [>SU?]

• Moris
De monitor en het probleem valt volgens Iiyama niet onder garantie, daarom stelde Iiyama zelf voor om een creditnota aan te vragen bij de winkelier waar ik de monitor kocht.
De winkelier zelf wil extra kosten (zoals vervoerkosten) aftrekken van de uiteindelijke creditnota.

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ha die Moris!!! Nog steeds aan het kloten met die Iiyama monitor? Het ging toch om letters die trilden? Ik hoor erg goeie dingen over die VMP 454, maar dat exemplaar van jou is dus een maandagmorgen exemplaar uit een oerwoud fabriekje ergens in Thailand? Zoals ik al in eerder topic zei, als het om een paar tientjes gaat, niet moeilijk over doen maar als het jou erg veel geld gaat kosten, het gewoon keihard spelen, en dus gewoon de volle koopsom terug eisen.

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 23:35 schreef MegaJurk het volgende:
Ha die Moris!!! Nog steeds aan het kloten met die Iiyama monitor? Het ging toch om letters die trilden? Ik hoor erg goeie dingen over die VMP 454, maar dat exemplaar van jou is dus een maandagmorgen exemplaar uit een oerwoud fabriekje ergens in Thailand? Zoals ik al in eerder topic zei, als het om een paar tientjes gaat, niet moeilijk over doen maar als het jou erg veel geld gaat kosten, het gewoon keihard spelen, en dus gewoon de volle koopsom terug eisen.
Als ik dit zo hoor is het volgens mij wel een garantie-verhaal. Maar aan de andere kant. Als je je geld terug-krijgt maakt het niet meer wat uit. Als de winkelier €10-€20 vraagt lijkt het mij redelijk (Aangezien Iiyama normaal gesproken On-Site garantie geeft, en dit dus niet onder garantie zou vallen, lijkt het mij schappelijk dat je je geld terug krijgt.)
Zoals ik al zei: Volgens mij is het zo dat de winkelier een acceptabel bedrag mag vragen voor eventuele onkosten in dit geval.

Mijn advies: Winkelier de kosten vergoeden (Ik weet niet om welk bedrag het gaat) en jezelf een nieuwe monitor uitzoeken. Als je het op safe wilt spelen haal je de monitor ergens uit de vooraad en vraag je of je hem eerst in bedrijf kunt zien ;)

• Moris
Waar het mij om gaat bij de winkelier, is het wettelijk om een vergoeding van de creditnota terug af te houden voor eventuele kosten.
Zodat ik weet waar ik sta bij eventuele overdreven bedragen die er afgehouden worden.
Als het inderdaad om enkele Eurootjes gaat zal ik zeker niet moeilijk doen als tegenprestatie, alleen wil ik de hele zaak niet laten uitbuiten.

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Eerlijk gezegd denk ik niet dat dit in enige wet is geregeld. Het gaat hier puur om redelijkheid en billijkheid, ik denk dat twintig euro ofzo misschien heel redelijk is, maar het moet geen veel hoger bedrag zijn.

Als je nou eens bij diezelfde winkelier een nieuwe monitor koopt, dan heb je kans dat hij niks rekent.

• Moris
Dat zou ik best willen doen, maar spijtig genoeg kan ik bij aankoop van een monitor in de winkel het exemplaar niet eerst bekijken en daar wringt nu voor mij het schoentje.
Ik koop alleen nog maar een monitor nadat ik deze heb kunnen testen met een test-tooltje voor monitors.

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Om eerlijk te zijn denk ik dat er maar weinig winkels zijn waar je een exemplaar wat je wilt kopen, kunt zien. Het blijft toch een beetje een gok en als ie niet goed is, kun je uiteraard weer een omruilpoging doen.
Pagina: 1