Huidige televisie toe aan vervanging

Pagina: 1
Acties:

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01-2025
Hallo allemaal,

Mijn oude televisie uit ongeveer 1991 vertoont vreemde kuren (het duurt ongeveer een half uur totdat je er gebruik van kunt maken vanaf het moment dat je hem aanzet. Dit gaat al een tijdje zo en ik word er nu een beetje flauw van. Ik wil graag zo snel mogelijk een nieuwe kopen maar ik weet niet welke. Mijn huidige televisie is een Philips (51cm) en ik wil eigenlijk net zoiets hiervoor in de plaats. Ben niet op zoek naar iets spectaculairs omdat ik op dit moment nog aan het studeren ben. Heeft iemand een suggestie?

Verwijderd

budget, wil je breedbeeld?

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03 05:29

jonggoud.nl

@>--"--,--{

koop een philips breedbeeld tv. gegarandeerd tevreden :D

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Op dinsdag 12 maart 2002 21:21 schreef jonggoud.nl het volgende:
:+

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-03 10:09

pistole

Frutter

denk dat je het beste eerst in een paar winkels kan gaan kijken naar iets wat je bevalt en enigzins in je budget valt.

Vervolgens, als je een aantal favorieten hebt, ga je kijken naar prijsverschillen tussen de winkels.

Denk dat dat de beste manier is om te starten.

* pistole is overigens geen 16:9 adept. Heeft wel DVD. Is vooral ontevreden met prijs/formaat, hoeveelheid 16:9 uitzendingen, kwaliteit van 4:3 uitzendingen uitgerekt naar 16:9

Ik frut, dus ik epibreer

• Radical1980
Budget ligt tussen 300 en 400.

Ik hoef geen breedbeeld omdat er van die balken aan de bovenkant en de zijkant :'( zitten. Mijn ouders hebben een breedbeeld en dat vind ik nog niet echt heel erg prettig om naar te kijken. Misschien later als ik uit huis ga en mijn studie heb afgerond, dan kan ik het ook makkelijker betalen.

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 21:21 schreef jonggoud.nl het volgende:
tjah en daar krijg je discussie: ik vind sony persoonlijk scherper. argument. let maar eens op de jasjes van erwin kroll, op een sony "schitteren" ze niet zo...we hebben thuis een 82cm philips breedbeeld, daarvoor een sony zelfde formaat gehad, sony roelde. Alleen de philips heeft een snellere teletekst

die balken heeft de philips niet en de sony ook niet :)

• Radical1980
Ik bedoel 300 en 400 in euro's.

• dBA

dBA

Op dinsdag 12 maart 2002 21:28 schreef neographikal het volgende:

[..]

tjah en daar krijg je discussie: ik vind sony persoonlijk scherper. argument. let maar eens op de jasjes van erwin kroll, op een sony "schitteren" ze niet zo...we hebben thuis een 82cm philips breedbeeld, daarvoor een sony zelfde formaat gehad, sony roelde. Alleen de philips heeft een snellere teletekst

die balken heeft de philips niet en de sony ook niet :)
Laatste tijd het nieuws nog gevolgd? Of de huiskamer misschien in jouw geval? :P

Verwijderd

ik heb er nog een philips staan
(mischien voor een leuk prijsje >:) )
nou nie dichtgooien omdat ie een tv wil kopen modjes!!

• pistole

pistole

Frutter

ik heb een half jaar geleden voor op de slaapkamer een euhh AudioSonic :+ 50 cm tv gekocht...

500 piek geloof ik. En voor 5 tientjes 2 jaar garantie erbij.

Als je niet te hoge eisen stelt, kan je met zoiets goedkoop uit zijn.

Wil je echter stereo + goeie kwaliteit geluid + meer dan moet je verder kijken.

Ik frut, dus ik epibreer

• Radical1980
Op dinsdag 12 maart 2002 21:32 schreef pistole het volgende:
ik heb een half jaar geleden voor op de slaapkamer een euhh AudioSonic :+ 50 cm tv gekocht...

500 piek geloof ik. En voor 5 tientjes 2 jaar garantie erbij.

Als je niet te hoge eisen stelt, kan je met zoiets goedkoop uit zijn.

Wil je echter stereo + goeie kwaliteit geluid + meer dan moet je verder kijken.
Het is voor mij min of meer een tussenoplossing totdat ik klaar ben met mijn studie dus ik kan gewoon niet zulke hoge eisen stellen omdat mijn portomonnee dit niet toestaat. Audiosonic lijkt me trouwens niet echt heel fijn. Ik ben best bereid iets boven mijn budget te zitten als ik echt zeker weet dat het nut heeft. Een Aristona lijkt mij bijvoorbeeld ook wel iets.

• Radical1980
Op dinsdag 12 maart 2002 21:32 schreef seadive87 het volgende:
ik heb er nog een philips staan
(mischien voor een leuk prijsje >:) )
nou nie dichtgooien omdat ie een tv wil kopen modjes!!
Sorry...

Verwijderd

En als je een tv koopt ga dan niet iedereen gijzelen :+ .Net als die knakker in Amsterdam

• pistole

pistole

Frutter

Op dinsdag 12 maart 2002 21:40 schreef Radical1980 het volgende:

[..]

Het is voor mij min of meer een tussenoplossing totdat ik klaar ben met mijn studie dus ik kan gewoon niet zulke hoge eisen stellen omdat mijn portomonnee dit niet toestaat. Audiosonic lijkt me trouwens niet echt heel fijn. Ik ben best bereid iets boven mijn budget te zitten als ik echt zeker weet dat het nut heeft. Een Aristona lijkt mij bijvoorbeeld ook wel iets.
Ach, hij bevalt mij prima. Inderdaad, niet te hoge eisen stellen. Persoonlijk vind ik het geen slecht apparaat hoor

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Moet je eens bij media markt kijken.Daar hebben ze wel eens goedkopen tv's.En het is een wallhala voor ons tweakers want ze hebben alles daar op electronica gebied :) :) :)

• Radical1980
Goede suggestie. Thanx.

De prijs bevalt me wel aardig ja. Sony is natuurlijk Sony en Aristona is een identieke Philips (zelfs de afstandbedieningen zijn hetzelfde en werken ook op elkaar). Ik zal er ff over nadenken. Nog meer suggesties?

• dBA

dBA

Op dinsdag 12 maart 2002 21:51 schreef enmot het volgende:
Moet je eens bij media markt kijken.Daar hebben ze wel eens goedkopen tv's.En het is een wallhala voor ons tweakers want ze hebben alles daar op electronica gebied :) :) :)
True, het is alleen een beetje jammer dat ze ronduit dom personeel hebben. Wil je net even wat gaat vragen over zo'n TV (voor zover je eigen research dat nog niet had opgeleverd..) moeten ze ergens van de andere kant van de winkel een mannetje (mannetje? :P) toveren die er uiteindelijk ook nog geen kont verstand van blijkt te hebben. Toch leuk om veel te kijken en niks te kopen :)

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-03 15:16
Op dinsdag 12 maart 2002 21:55 schreef Radical1980 het volgende:

[..]

Goede suggestie. Thanx.

De prijs bevalt me wel aardig ja. Sony is natuurlijk Sony en Aristona is een identieke Philips (zelfs de afstandbedieningen zijn hetzelfde en werken ook op elkaar). Ik zal er ff over nadenken. Nog meer suggesties?
Kijk eens op de site van megapool. Ze hebben nog wel meer kandidaten denk ik en volgens mij zijn ze niet zo duur

specs

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-03 12:51
Kijk anders eens op rommelmarkten/kringloopwinkels etc. Als je budget niet zo groot is, en je hebt geen moeite met een tweedehands tv, kun je daar leuke koopjes vinden

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Of je gaat een junk zoeken die voor jou voor 50euro een tv meeneemt :) :).

• brous
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-02 20:29

brous

No Soap for you!!

LOL ik ben vandaag ook naar een tv wezen kijken want die van mij verspringt steeds van zender en das erg lastig kijken. Maar ik zoek echt een philips of een aristona helemaal geen sony want ik ben nogal een zappert en bij de sony tv's is de opbouw tijd veel hoger dan een philips. Bij de philips zap je en dan zie je beeld :).
Of iemand moet een ander merk hebbe waarmee je ook lekker kan zappen :).
Mijn budget is iets hoger die gaat tot 500 Euro breedbeeld hoeft niet echt normaal tvtje vind ik al goed genoeg

edit:
Wat ik ook zo achterlijk vind is dat je bijna geen zwarte tv meer kan kopen ze zijn allemaal zilver geworden :( en ik vind zwart veel mooier dan zilver bij een tv

Good morning! And in case I don't see you: good afternoon, good evening and good night!

• Radical1980
Op dinsdag 12 maart 2002 23:27 schreef Brous het volgende:
LOL ik ben vandaag ook naar een tv wezen kijken want die van mij verspringt steeds van zender en das erg lastig kijken. Maar ik zoek echt een philips of een aristona helemaal geen sony want ik ben nogal een zappert en bij de sony tv's is de opbouw tijd veel hoger dan een philips. Bij de philips zap je en dan zie je beeld :).
Of iemand moet een ander merk hebbe waarmee je ook lekker kan zappen :).
Mijn budget is iets hoger die gaat tot 500 Euro breedbeeld hoeft niet echt normaal tvtje vind ik al goed genoeg

edit:
Wat ik ook zo achterlijk vind is dat je bijna geen zwarte tv meer kan kopen ze zijn allemaal zilver geworden :( en ik vind zwart veel mooier dan zilver bij een tv
Dat verspringen heb ik ook last van ja. Echt heel irritant en daarom moet hij ook de deur uit.

Ik ben zelf ook op zoek naar een zwarte televisie want ik zie het nut ook niet in van een zilveren.

• InZane
  • Laatst online: 23:24
Ik heb een tijdje geleden een TV van LG gekocht (55 cm, flat screen) en ik moet zeggen dat ik daar erg tevreden mee ben.

Deze: http://www.lge.nl/producten/tv/flat_CB-21Q60ET.html

Die voldoet ook ongeveer aan jouw eisen.

Ik heb toen getwijfeld tussen een Sony Trinitron en deze LG Flatron. Allebei rond dezelfde prijs.

Heb er geen spijt van! :)

Edit: Zie net dat je geen zilveren wilt.. sowwy

• Radical1980
Op woensdag 13 maart 2002 11:05 schreef InZane het volgende:
Ik heb een tijdje geleden een TV van LG gekocht (55 cm, flat screen) en ik moet zeggen dat ik daar erg tevreden mee ben.

Deze: http://www.lge.nl/producten/tv/flat_CB-21Q60ET.html

Die voldoet ook ongeveer aan jouw eisen.

Ik heb toen getwijfeld tussen een Sony Trinitron en deze LG Flatron. Allebei rond dezelfde prijs.

Heb er geen spijt van! :)

Edit: Zie net dat je geen zilveren wilt.. sowwy
Liever geen zilveren. Maar soms moet je niet te kritisch zijn. Ik zal ff kijken of ik ff een beetje informatie kan vinden over die televisie.

Opmerking: ik heb van een vriend gehoord dat LG niet zulke hele goede televisies levert. Hij werkt in zo'n zaak en heeft er wel veel verstand van. Hij kan mij alleen slecht advies geven over wat ik moet kopen.
Pagina: 1