[Cooler] Nieuwe technologie

Pagina: 1
Acties:

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
The fan in the picture below looks mostly normal.. but it's a new TMD fan from Y.S.Tech. TMD stands for Tip-Magnetic Driven.. that's right, there's no central hub motor. The fan is driven by motor coils around the circumference of the fan.. an interesting idea and an engineer from Y.S.Tech sent us over some technical data and pictures about it.
http://www.overclockers.com.au/techstuff/a_tmd_fan/

:9~

They made me do it.

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Meer flow, minder lawaai?

Als ze nou ook nog ultragoedkoop zijn >:)

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

tja ben graag in voor vernieuwingen maar helaas zijn deze stervens duur

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:31
Lijken op turbine motoren van vliegtuigen met die schoepjes zo.....

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Wazig ding ...

Dus dmv het opladen van de spoel gaat de fan draaien ?? Moet er dan niet iets van ijzer of zo in de blaadjes van de fan zitten?
Wel goed idee om in het midden een minder groot stuk te maken... ze hebben gelijk dat je juist in het midden de warme lucht weg wil hebben.

En hij maakt minder herrie doordat ze iets met de topjes van de blaadjes gedaan hebben... kan dat niet ook gewoon bij de traditionele fans ingezet worden?

Verwijderd

D'r zit ook een magneet in uiteraard alleen met dit verschil dat de spoelen zich verder van de magneten bevinden, nu zitten er betere lagers in de schroef en dat veroorzaakt minder trillingsherrie.

Verwijderd

magneten in je PC...

humor, kijken hoe lang het duurt eer iemand uitvind waar je die dingen allemaal NIET bij moet houden :)

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 21:43 schreef KnetterGek het volgende:
magneten in je PC...

humor, kijken hoe lang het duurt eer iemand uitvind waar je die dingen allemaal NIET bij moet houden :)
Heel veel onderdelen van een pc bevatten magneten of deels daaraan geleende functies (spoelen enzo). Schroef maar eens een hd of een cdromspeler open, wedden dat er een elektromotortje in zit ?

En tatatataaaaaa, daar zit ook een magneetje in. :P

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik wil niet lullig doen, maar ik heb al ik weet niet hoe lang een paar van dat soort fannetjes in m'n rommelbak liggen. :)
Dus nieuw kan ik het niet noemen. :P

• FragFrog
  • Laatst online: 17:23
* FragFrog vind ze nie alleen choei, maar ook nog eens veel mooier dan die lelijke dingen die'tie nu heeft >:)

HEBBE!!!

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

deze fan is zeker wel mooi :9~

als ik nou eerst op de coolers van nu overga(suron/papst/etc.), en daarna op dit geval.
ik heb allemaal herrie fans uit 386 voedingen :P

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

nu moeten ze nog betaalbaar worden hiero.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Volgens mij is dit principe inderdaad al heel lang bekend en wordt deze techniek al tijden gebruikt in bijvoorbeeld de Technics SL-1200 en 1210 draaitafels. Wel een aardig idee om inderdaad een stillere en betrouwbaardere fan te maken :)

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Pagina: 1