Heeft een moederboard upgrade zin?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:04
Ik heb nu een Asus A7V133.
Ik heb laatst een Duron 1ghz en een Geforce 2ti gekocht.

Nu zat ik er aan te denken:

Heeft het zin om mijn moederboard te upgraden naar een mobo met een KT266 chipset oid?

Want dan zou ik de A7V133 kunnen gebruiken als 2e pc, aangezien ik nog een Duron 700 en een Geforce 2mx heb liggen, alleen ik moet nog een kast hebben hdisk en cd-rom en toebehoren heb ik allemaal al.

Maar kan ik een verbetering in performance verwachten?
Ik zou op zich wel DDR geheugen willen, maar de verbetering van SDRAM naar DDR is maar marginaal heb ik begrepen en om nu nieuw geheugen te gaan kopen, ik heb nml. 640 MB aan SDRAM geheugen.

Heb ik wat aan zo'n upgrade? Iemand tips wat ik zou kunnen kopen? Ik hoef geen superbord ofzo, maar wel eentje met overklok mogelijkheden, dus een MSI ofzo, niet zo duur, het hoeft niet perse een Asus oid te zijn, maar de prijs mag niet meer bedragen dan 200 euro...

Alvast bedankt. :)

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

performance is niet echt veel beter om over te stappen vind ik, moet je meer om nieuwe features te doen zijn of omdat je toch een 2de systeem wil hebben.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Daar is [topic=386224/1/150] voor.

• eX0duS
Nou er waren nog meer mogelijkheden...

Mijn broertje (jahjah) is binnekort jarig, en ik dacht eraan om de Duron 700 en de videokaart en de Asus A7V133 te schenken aan hem, kan hij zijn Celeronnetje 400 upgraden... :)

Maar ik probeer eerst ff een deal met me ouders (hmz met me ma, ehm ze zijn gescheiden en ik woon op mezelf) te regelen dat als hun mijn nou een nieuw mobo schenken ofzoiets ik mijn spul aan mijn broertje geef, dan is ie ook weer geholpen. :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
Het verschil tussen een Duron 1GHz+GF2Ti+PC133 en Duron+GF2Ti+PC2100 is idd verwaarloosbaar en zeker niet de prijs van een nieuw bord en nieuw ram waard. Kijk, als je als reden opvoert dat je een 2e bak wil bouwen is het een totaal ander verhaal; dan koop je geen PC133 meer, maar even duur PC2100.
In feite heb je pas wat aan PC2100 als de cpu en grafische kaart nóg sneller zijn dan wat je nu hebt; dan komt alles wat meer in balans.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• eX0duS
Dom... |:(

Ik heb natuurlijk geen extra geheugen... Daar heb ik niet aangedacht...

DDR geheugen leek me wel leuk, maar ik wil niet allemaal nieuw geheugen gaan kopen eigenlijk... Het is allemaal al zo duur heh... :P

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:12
Op dinsdag 12 maart 2002 21:28 schreef het_beest het volgende:
Dom... |:(

Ik heb natuurlijk geen extra geheugen... Daar heb ik niet aangedacht...

DDR geheugen leek me wel leuk, maar ik wil niet allemaal nieuw geheugen gaan kopen eigenlijk... Het is allemaal al zo duur heh... :P
Nee, ik denk niet dat dit alles gaat lukken en zo verstandig is. Je kan natuurlijk ook andere deal sluiten: oude stuff tegen nieuw moederbord ofzo, koop je zelf nog geheugen bij, da zal wel lukken met die 200 euro.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• eX0duS
Zijn die eigenlijk nog wel te koop? Snelle moederborden die nog ondersteuning hebben voor SDRAM?

Verwijderd

[topic=386224/1/150]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.