Toon posts:

netwerkkaartjes en switch

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb binnenkort 3 netwerkkaartjes (liefst 3 dezelfde schijnt ut snelste te zijn)en een switch nodig.
Netwerkkaart moet ook kunnen worden ondersteund in Linux(freesco) (PCI 10/100MB) en niet te duur (€20 max. per kaart) REALTEK??. De switch ook natuurlijk 10/100 en als het ff kan voor max €60. Ik stel deze vraag omdat ik allemaal errors in de FP en PriceWatch heb en ze toch zo goedkoop mogelijk wil halen. oh ja ivm bezorgkosten bij zelfde winkel:)
BVD

• polleke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
misschien gewoon even geduld hebben totdat de pricewatch weer werkt?
Lijkt me het makkelijkst |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 21:01 schreef }:O polleke het volgende:
misschien gewoon even geduld hebben totdat de pricewatch weer werkt?
Lijkt me het makkelijkst |:(
werkt al een week niet

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De Pricewatch werkt prima hier hoor, niets mis mee. Verder zou ik een Realtek kaartje aanraden (Sittecom enzo is allemaal gebaseerd op deze chipjes). Het zijn low-budget dingetjes, maar de kwaliteit van deze kaartjes zijn goed (sommige mensen hebben er IRQ troubles mee, maar hier draai ik met in totaal 6 van deze kaartjes in het hele huis en ik heb geen enkel probleem hiermee).

De drivers zijn er ook gewoon standaard al voor Linux (onder de module 8130too of rtl8139, gewoon in de kernel).
Op dinsdag 12 maart 2002 21:08 schreef ThatsMe het volgende:

[..]

werkt al een week niet
En als je gaa tnaar http://tweakers.net/pricewatch/, wat krijg je dan te zien?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 21:10 schreef Aikeleer het volgende:
De Pricewatch werkt prima hier hoor, niets mis mee. Verder zou ik een Realtek kaartje aanraden (Sittecom enzo is allemaal gebaseerd op deze chipjes). Het zijn low-budget dingetjes, maar de kwaliteit van deze kaartjes zijn goed (sommige mensen hebben er IRQ troubles mee, maar hier draai ik met in totaal 6 van deze kaartjes in het hele huis en ik heb geen enkel probleem hiermee).

De drivers zijn er ook gewoon standaard al voor Linux (onder de module 8130too of rtl8139, gewoon in de kernel).
[..]

En als je gaa tnaar http://tweakers.net/pricewatch/, wat krijg je dan te zien?
van alles behalve iets waarmee ik iets kan. (maybe it's Opera?? Hmm IE doet t ook kut.

Verwijderd

Topicstarter
iemand die mij kan/wil helpen??

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 21:14 schreef ThatsMe het volgende:

[..]

van alles behalve iets waarmee ik iets kan. (maybe it's Opera?? Hmm IE doet t ook kut.
Hm, niets wat lijkt op de normale Pricewatch dus? Clear eens je cache en probeer het vervolgens opnieuw, lukt het dan nog niet heb ik wel een tijdelijke oplossing voor je; http://print.tweakers.net. Hierop staat ook gewoon een pricewatch maar het is nogal "basic", maar het is te doen :o :).
Op dinsdag 12 maart 2002 21:37 schreef ThatsMe het volgende:
iemand die mij kan/wil helpen??
No Flame enzo hoor, maar verwacht geen antwoord van de Tweaker binnen 23 minuten.

Je mag best je topic schoppen als het erg belangrijk is, maar geef de Tweaker dan ook de tijd om na te denken over een antwoord. De "regel" is dat je mag schoppen pas na 6 uur en maximaal 1x per topic ;).

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, het spijt me ik zal het nooit meer doen.

En bedankt nu kan ik zelf toch niet kijken :D

EDIT: ging dit ff verkeerd :+

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

HA>>NT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
Ben dus nog nix op geschoten, iemand die een site weet met net zo'n goede pricewatch als Tweakers?? (tja is lastig mja).

Verwijderd

Topicstarter
*een verhulde kick :P *

is het trouwens zinvol om de switch van hetzelfde merk te nemen als de nwkaartjes?? of maakt dit nie zoveel uit??

Verwijderd

Topicstarter
nog een kick en dan stop ik ermee :) is eiglijk al te veel mja

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

realtec is niet slecht, heb ze een tijdje gehad, in linux kan je ze de 10Mbps versie werkend krijgen als NE2000 de 100 Mbps word ook ondersteund

je kan ook 3com nemen heb ik nu (op 100 Mbps) die zijn wat duurder maar wel heel goed.

wat betreft de switch het merk doet er niet echt toe, het hoeft niet per-sé een switch van hetzelfde merk te zijn als je NIC's je zal daar geen verschil in merken..

ik heb een switch (8 port) gehad van level one, dat ding deed zijn werk gewoon koste ong 125 euro.

houd er wel rekening mee dat als je een switch wil kopen er veel hubs als switch verkocht worden (de zgn switching hubs) deze switchen enkel tussen 10 en 100 Mbps en eventueel wordt een 8 poorts opgedeeld in 2 delen (soort switchen tussen 2 groepen van 4 poorten) een flauwe verkoopstruk als je het mij vraagt...

de prijzen die jij noemt zijn nogal optimistisch vrees ik, netwerkkaart zal wel lukken voor die prijs als je zoekt, een switch voor 60 euro gaat echt niet lukken, daar heb je een 10 Mbps 8 poort hub voor(tenzij er grote prijsverschillen zitten tssn .be en .nl)
Als dat bedrag echt een probleem is kan je kijken om heb tweedehands te kopen op ebay ofzo, staat wel regelmatig eentje op...

You don't need eyes to see, you need vision

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:54

-ET-

Phone Home

Mycom heeft 10/100 pci kaartjes met realtek chipset van edimax voor 13 en een 8 poorts switch ook van Edimax voor 88. Ik heb die kaartjes plus switch ook en werkt perfect :)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
1to0 heeft 10/100 realtek nics voor 8 euro ps. en switchen 5port 10/100 voor 42 euro.

Verwijderd

wat een stelletje fukkers ja, die mensen die onder jouw naam hebben lopen flamen!

maar ik ben 2 meter lang, behoorlijk sterk en kan niet tegen onrecht...je hebt dus in ieder geval al 1 persoon in je eventuele knokploeg!

voor de rest wil ik me aansluiten bij de vorige mening om 10/100 realtek kaartjes te kopen. bij www.bdcc.nl kun je trouwens redelijk goedkope dingessen krijgen. en er was ook nog een andere site van een klasgenoot van me..... owja! www.hetgoedkoopst.nl

hopelijk heb ik je hiermee (iig een beetje) geholpen 8-)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je kunt gewoon in de pricewatch kijken.
En anders stap je gewoon ff de mediamarkt binnen.

De pricewatch is om dit soort topics o.a. te voorkomen.
Wil je meer winkels enzo weten? Fijn .. zoek en gij zult vinden.
Verder is het nou niet echt fijn dat je de draadjes zo kicked.
Deze gaat dicht ..

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.