Toon posts:

[PHP] Array op andere server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik een array naar een script op een andere sevr krijgen zonder deze te posten?

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
in 'n bestandje proppen en dan uitlezen?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

wddx
serialize
pick your choice...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 20:35

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Socket openen, en door pasen als serialized string?

Ik neem wel aan dat je controle hebt over beide servers :)

|_____vakje______|

Verwijderd

Topicstarter
niet echt controle nee... zijn allebei in ieder geval niet van mezelf, heb alleen userprivileges, maar uhh, serialize kan je dat ook in een querystring gebruiken ofzo?

• CyberSnooP

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Misschien is het verstandig wat meer te vertellen. Wat wil je precies bereiken? Draaien beide script tegelijk en moeten ze met elkaar gegevens uitwisselen of moet een van de scripts getriggered worden zodra de andere iets te melden heeft? Waar komt de array vandaan?

Dan kun we misschien iets concretere tips geven.

|_____vakje______|

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
Op dinsdag 12 maart 2002 21:10 schreef CyberSnooP het volgende:
Misschien is het verstandig wat meer te vertellen. Wat wil je precies bereiken? Draaien beide script tegelijk en moeten ze met elkaar gegevens uitwisselen of moet een van de scripts getriggered worden zodra de andere iets te melden heeft? Waar komt de array vandaan?

Dan kun we misschien iets concretere tips geven.
is het dan mogelijk een script te triggeren? hoe zou je dat willen doen???

Verwijderd

Topicstarter
Ow! nou okee, tijdje geleden al meer posts over gemaakt (andere onderwerpen dan, ben al een heel end :)) maar ik ben dus bezig met een groot bannerscript, en nou wil ik mooie grafikjes genereren, maar op de server waar ik dat bannerscript heb draaien hebben ze een te oude versie van GD... en die willen ze nog niet wijzigen omdat ze met GIFjes werken, maar goed, ik heb dus nog wel een server en dan draai ik daar het script om van een stapel gegevens een plaatje te maken. dat wordt dan gewoon een imgtag met als src dat script. Maar ik kan die data alleen maar op die andere server opghalen omdat mysql daar alleen maar genoeen neemt met localhost... dus die gegevens moeten van de ene naar de andere server gebracht worden zodat er een plaatje vang emaakt kan worden, beetje duidelijk zo?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, nog een vraag dan, hoe groot kan in zo'n geval de querystring maximaal worden? :)

• CyberSnooP

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Als je gegevens een beetje klein zijn kan het via de URL die je als src voor het plaatje gebruikt. Je kunt uiteraard ook kiezen om het script gewoon op de server te draaien die bij de data kan, en dan de gegevens posten naar de andere server. Dat kan vanuit je script makkelijk met Snoopy

|_____vakje______|

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Misschien een idee om ipv een array het PHP script op de 'bannerserver' een XML bestand in de webtree te laten maken. Deze zou je dan kunnen benaderen voor input vanaf de andere 'Grafiekserver'

Verwijderd

Topicstarter
Kun je met adt snoopy dan die variables posten en de response gewoon meteen laten zien (de response is dan dus de source van een plaatje). Want het moet wel in die IMG SRC komen natuurlijk?

Dat idee van Glimi is natuurlijk ook wel leuk, alleen heb ik zelf nog nie zoveel kaas gegeten van XML, moet ik dat eerst helemaal uitzoeken... :)

• CyberSnooP

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Snoopy doet gewoon een HTTP request naar jouw andere server. En als jouw script lief is, dan geeft ie dus meteen antwoord. Je kunt Snoopy dus zien als een webbrowser bediend vanuit je PHP-script, de response van de grafiek-teken-server kun je uitlezen, en vervolgens doorsturen naar de eindgebruiker.

|_____vakje______|

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

In plaats van een XML bestand kan je ook denken aan een CSV-like bestand, dus separatie op newlines en een pipe ofzow, dan genereer je het CSV bestandje en geef je de URL daarvan door aan het andere script.

Rustacean

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, is ook een optie natuurlijk, die querystring wordt met maximaal 1000 arraywaarden wel errug lang... :)
Pagina: 1