[linux] Msn bot

Pagina: 1
Acties:

• Baxlash
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik ben druk bezig een oplossing te bedenken om een MSN bot te maken. Vroeger heb ik ooit wel es een ICQ bot gemaakt, door gebruik te maken van de combinatie LICQ met een autoreply plugin.

Om die msn bot te realiseren heb ik verschillende dingen uitgezocht, ik ben druk bezig geweest in php, en voila, het werkte (een beetje....). Helaas dus niet de beste oplossing voor real time verbindingen, en je mag het dus ook gerust *brak* noemen :)

Weet iemand dus of er al een oplossing bestaat voor Linux net zoals Licq dat had?

Als dit bestaat scheelt dit natuurlijk een hoop uren werk :)

Dank u allen ;)

• Johannes Verelst
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Je kan voor gaim een plugin schrijven in perl ... dat is een vrij nette manier denk ik.

There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.

• Baxlash
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 22:09 schreef Wizard_of_OS het volgende:
Je kan voor gaim een plugin schrijven in perl ... dat is een vrij nette manier denk ik.
Bedankt. ik ga dit eens even nader uitzoeken!

Verwijderd

zou je mij kunnen sturen wat je al hebt (met php dan)
ik ben wel geinteresseert in een MSnbot
heb ook wel PHP kennis

• Baxlash
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 22:45 schreef mcolideluxe het volgende:
zou je mij kunnen sturen wat je al hebt (met php dan)
ik ben wel geinteresseert in een MSnbot
heb ook wel PHP kennis
Dat met php is zwaar brak.
Hij maakte een eerste connectie met de msn server (volgens open specs) en zodra een user connectie wilde maken, werd lynx geladen met het ip van die user om verder te connecten.
Dit liep niet goed, en ook het probleem dat ik niet kon zien of er wat in de socket zat, zodat ik steeds een *schop* met een ander script in de socket moest geven.

Kortom bagger :)
alsnog geinstereseerd moet je maar ff op mn icq contacten, zallik es even terugzoeken wat ik nog kan vinden.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:26

scorpie

Supra Addict

een msn bot niet... maar je kunt LMME downloaden (Linux Msn Messenger Engine). Daar kun je de source van bekijken om te kijken hoe er verbinding etc wordt gemaakt.

Trouwens, LMME is dus een textbased msn client met dezelfde "interface" als BitchX.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Kijk eens naar CenterICQ.
De nieuwste versie (4.6.5) heeft speciale "events" waarmee je dus bij incoming events (zoals messages) scriptjes kan aanroepen en er dus ook een bot achter kan hangen. Er zijn al bots voor maar je kunt ze dus ook zelf schrijven (in perl, c, bash, whatver ;) )

• Baxlash
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 15:57 schreef 4of10 het volgende:
De nieuwste versie (4.6.5) heeft speciale "events" waarmee je dus bij incoming events (zoals messages) scriptjes kan aanroepen en er dus ook een bot achter kan hangen. Er zijn al bots voor maar je kunt ze dus ook zelf schrijven (in perl, c, bash, whatver ;) )
Heeeej dit is beter nieuws, dat andere ben ik aan begonnen, maarja linux programming is verder niks voor me :) ik hou me liever bij php, en het simpele werk :)

THNXX! ik ga het proberen :)

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

centericq is zo instabiel als uhh, iets heel erg instabiels.

• Baxlash
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 15:57 schreef 4of10 het volgende:
hmm ja, op google is weinig te vinden helaas over een msn bot voor centericq.

Ik zal nu de config files wel even doorspitten van centericq of ik daar wat terug kan vinden.
Pagina: 1