Toon posts:

voodoo 3 werkt niet mee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, probleempje,

ik heb een compaq |:( ja ik weet het compaq zuigt maar ben dan ook aan het sparen voor een nieuwe niet compaq pc.
Die compaq van mijn heb ik een beetje upgegrade door er een geforce 2 ti in te doen. Nou heb ik dus een voodoo 3 3000 16 mb tv out over en die wil ik in mijn nog oudere pc doen. Die p2 333@450 op een asus p2b mobo met de laatste flash bios pakt mijn voodoo3 3000 niet :( Daar zit op dit moment nog een voodoo banshee in dus die voodoo 3 zou wel wat schelen denk ik. Hij doet het daarin dus niet... Namelijk zodra hij opstart geeft ie een paar piepjes en geen beeld. Hij ziet volgens mij die videoplank dus niet, maar als ik hem dan weer terug zet in de compaq doet ie het toch echt. Een vriend van mij heeft hem op zijn p2b-f mobo van asus geprobeerd met een p3 500 erop en daar hetzelfde probleem. Het rare van die compaq pc is dat ie bij het opstarten van de pc ook geen melding krijgt van de videokaart, iets wat je normaal wel altijd ziet. Mijn geforce 2 ti geeft mn compaq wel netjes aan. Ik snap er dus nix meer van. Volgens mij zou het aan het asus mobo kunnen liggen en anders vraag ik me af of compaq er niet mee heeft gesjoemelt zodat ie het alleen in een compaq pc doet ofzo?

Thx for any help...

Hybz

PS specs van compaq zijn: amd k7 athlon 650, 256 ram, mobo is van compaq met via chips erop (volgens sisoft sandra)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Je kan bij Compaq wel een tooltje downloaden waarmee je bij de BIOS instellingen kan komen maar dat moet je zelf maar ff zoeken op de site van Compaq.
Misschien dat je daarmee wel wat meer kunt zien.

Indien die Banshee een PCI kaart is, zoekt de machine bij het booten naar een PCI kaart ipv de AGP kaart. Verder zou ik me nog kunnen indenken dat ze specifiek naar die banshee kijken maar dat heb ik eigenlijk nog nooit gezien.

succes

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

heb hier een voodoo3 3000 gehad met een asus p2b moederbord en die werkte uitstekend .

heb je je bios wel gereset? door de stroom en de battery er uit te halen dan weet je zeker dat de bios leeg is

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

als het een AGP kaart is, GOED aandrukken. Zo'n probleem had ik eerst ook, man wat was ik stressed toen, hard ervoor gewerkt en dan niet werken! en alles piepjes geven

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 22:14 schreef Voodoo_man het volgende:
als het een AGP kaart is, GOED aandrukken. Zo'n probleem had ik eerst ook, man wat was ik stressed toen, hard ervoor gewerkt en dan niet werken! en alles piepjes geven
idd, als ik jou was zou ik daar het probleem zoeke, ander ff in de compaq de bios van de Voodoo3kaart updaten, wellicht dat dat helpt.