tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Doet die kaart wel met in Windows of in het config programma van realtek.
signature has expired
2 keer 'modprobe 8139too' geeft geen error of wat dan ook, maar ifconfig laat de SafeWay kaart nog steeds niet zien ofzowOp dinsdag 12 maart 2002 21:14 schreef Sihaya het volgende:
En twee keer achter elkaar 'modprobe 8139too'? Die header files staan in een rpm van suse, die vast wel kernelheaders of zoiets zal heten.
Doet die kaart wel met in Windows of in het config programma van realtek.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
1
| modprobe 8139too |
ifconfig eth1 » eth1: Error fetching interface information: Device not foundOp dinsdag 12 maart 2002 21:23 schreef Sihaya het volgende:
en 'ifconfig eth1', post ook eens de output van 'lsmod | grep 8139too'
lsmod | grep 8139too » 8139too 11520 1 (autoclean)
yast2 » hardware info ZIET de kaart wel als een "Myson" kaartje.
\o/
Werkt deze kaart in een ander besturingssysteem wel? Windows ofzo?Op dinsdag 12 maart 2002 21:28 schreef -=!ME!=- het volgende:
[..]
`
ifconfig eth1 » eth1: Error fetching interface information: Device not found
lsmod | grep 8139too » 8139too 11520 1 (autoclean)
Probeer anders de kast open te gooien en de kaart aan te drukken, kan altijd helpen.
signature has expired
In windows werkt hij wel, en yast2 ziet hem ook wel zitten...Op dinsdag 12 maart 2002 21:29 schreef LinuxUser het volgende:
[..]
Werkt deze kaart in een ander besturingssysteem wel? Windows ofzo?
Probeer anders de kast open te gooien en de kaart aan te drukken, kan altijd helpen.
\o/
ifconfig eth1 geeft nog steeds dezelfde foutmelding...
kernel is 2.4.4-4GB
\o/
2.4.18 -> ftp://ftp.nl.uu.net/pub/mirrors/ftp.kernel.org/linux/kernel/v2.4/linux-2.4.18.tar.gz
Dat 4GB geeft de maximale hoeveelheid geheugen aan, dat is niet zo relevant dus omdat je toch geen 4GB geheugen hebt. Deze kernel kan ook deze hoeveelheid aan, maar staat standaard uit.
LET OP: maak een backup voordat je je kernel update. en maak een extra ingang in je Lilo (/etc/lilo.conf). Pas als je kernel goed werkt, kun je je oude verwijderen!
Update ook alleen als je weet wat er in je systeem aanwezig is, en je weet waar je mee bezig bent. Op zich kan het geen kwaad, verwijder daarom NOOIT je oude kernel (/boot/vmlinuz en /boot /system.map.2.4.4-4gb). Voor meer informatie over kernel update, zoek je op "kernel update"!
Als ik eerst die accton etho maak, word die SafeWay automatisch eth1, maar andersom dus niet
\o/
Weet het niet zeker, maar dacht dat dat het was.
Het lijkt er idd op dat deze kernel gebugged is
Dus dan moet ik een nieuwe kernel compilen uh¿
Dat gaat leuk worden
\o/
Vast wel.. Maar ik kan ze niet vinden op www.suse.deOp dinsdag 12 maart 2002 22:07 schreef Sihaya het volgende:
Er zal vast wel een updated kernel te downloaden zijn voor suse 7.2
\o/
Als er kernelupdates zijn, staan ze op ftp.wau.nl/pub/suse/i386/Op dinsdag 12 maart 2002 23:26 schreef -=!ME!=- het volgende:
[..]
Vast wel.. Maar ik kan ze niet vinden op www.suse.de
of op ftp.suse.com/pub/suse/i386/
Het is echter beter om de bovengenoemdete gebruiken omdat dit de nieuwste is.
Moet ik dan deze file hebben?Op woensdag 13 maart 2002 09:08 schreef LinuxUser het volgende:
[..]
Als er kernelupdates zijn, staan ze op ftp.wau.nl/pub/suse/i386/
of op ftp.suse.com/pub/suse/i386/
Het is echter beter om de bovengenoemdete gebruiken omdat dit de nieuwste is.
ftp://ftp.suse.com/pub/suse/i386/update/7.2/kernel/2.4.16/k_i386-2.4.16-20.i386.rpm
Of heb ik alle files in die dir nodig?
Of is het veiliger om deze te nemen?
[URL]ftp://ftp.suse.com/pub/suse/i386/update/7.2/kernel/certified_by_suse/[/URL
\o/
Hangt van je processor af.Ik kan me voorstellen dat je wel wat beters dan een 386 hebtOp woensdag 13 maart 2002 17:42 schreef -=!ME!=- het volgende:
[..]
Moet ik dan deze file hebben?
ftp://ftp.suse.com/pub/suse/i386/update/7.2/kernel/2.4.16/k_i386-2.4.16-20.i386.rpm
Of nog meerdere?
Tis een K6-2 400Op woensdag 13 maart 2002 17:46 schreef banaan-X het volgende:
[..]
Hangt van je processor af.Ik kan me voorstellen dat je wel wat beters dan een 386 hebtAls je een Pentium III hebt kun je 686 beter nemen.
Ik zie aleen maar i386 staan hoor
of kijk ik in de foute dir?
Ik d8 zo dat ftp://ftp.suse.com/pub/suse/i386/update/7.2/kernel/2.4.16-20011220/ wel de goeie was
\o/
Waar kan ik een duidelijke HOWTO vinden voor het updaten van me kernel?
Alle HOWTOS die ik vind hebben het over termen waar ik niks van snap
\o/
Kernel 2.4.18 voor alle processortypes.
HOWTO's:Op woensdag 13 maart 2002 19:40 schreef -=!ME!=- het volgende:
Damn wat gaat die sse ftp traaaag(4.4 KB/sec
)
Waar kan ik een duidelijke HOWTO vinden voor het updaten van me kernel?
Alle HOWTOS die ik vind hebben het over termen waar ik niks van snap
Zeer beknopt maar overzichtelijk: http://www.linux-nl.cx/html/kernelbakken.html
Erg uitvoerig:
http://www.linuxdoc.org/HOWTO/Kernel-HOWTO.html
Als je het nog niet snapt:
http://www.linuxdoc.org/HOWTO/Kernel-HOWTO-2.html
Veel duidelijker kan ik de HOWTO's niet voor je vinden... Maar als je er echt niet uitkomt dan kun je het natuurlijk altijd vragen. Daar is got immers voor
Succes!
Ik had deze link nog in mijn archief zitten.
(oh ja, niet per se de opties die zij kiezen ook nemen! Zij maken namelijk een moduleloze kernel)