[OC] PII 400@412 --> 450?

Pagina: 1
Acties:

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb nu mijn PII 400 op 412 Mhz draaien (103/34). Nu wil ik proberen om gelijk naar 450 te gaan, omdat mijn moederbord het FSB niet per Mhz kan regelen.

Nu heb ik de FSB op 112mhz gezet, maar toen liep hij al vast bij het geheugen tellen. Dit kwam omdat het geheugen op CAS 2-2-2 draaide.

Dus ik heb de CAS latency op 3-3-3 gezet. Met succes! Hij kwam voorbij het geheugen tellen, maar helaas liep hij dan bij Windows laden weer vast. Nu is mijn vraag; zijn er nog meer instellingen in het BIOS die er kunnen voor zorgen dat hij wel start op 450mhz?

Ik heb trouwens 2 geheugenmodulen met deze specs:

Hyundai Electronics 64 MB SDRAM (CL3 upto 100mhz)(CL2 upto 100mhz)
Kingston 64 MB SDRAM (CL3 upto 125mhz)(CL2 upto 100mhz)

Zoals je ziet is deze geheugenmodule de schuldige, maar ik hoop eigenlijk dat jullie een oplossing weten, zonder dat ik nieuw geheugen moet kopen. Want hij komt iig heel dichtbij op CAS 3-3-3, maar hij loopt toch vast.

They made me do it.

• Gardocki
  • Niet online
Klein duwtje in de goede richting

They made me do it.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
voltage iets verhogen

• Gardocki
  • Niet online
Op woensdag 13 maart 2002 11:59 schreef Black_Adder het volgende:
voltage iets verhogen
Dat kan helaas niet met mijn mobo...

They made me do it.

Verwijderd

ga ff naar de site van ome tom , en zoek daar ff naar p2 voltage mod , www.tomshardware.com

je moederbord kan het niet , maar jij wel :P

succes

• Gardocki
  • Niet online
Op woensdag 13 maart 2002 12:31 schreef R@g!ngG0a-|- het volgende:
ga ff naar de site van ome tom , en zoek daar ff naar p2 voltage mod , www.tomshardware.com

je moederbord kan het niet , maar jij wel :P

succes
Ik heb het doorgelezen, en het is idd mogelijk dmv het afplakken van sommige pinnetjes van de CPU. Maar ik wil graag eerst alles proberen zonder dat er plakband, solderen of andere dingen bij komen kijken.

They made me do it.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op woensdag 13 maart 2002 13:07 schreef Tom S. het volgende:

[..]

Ik heb het doorgelezen, en het is idd mogelijk dmv het afplakken van sommige pinnetjes van de CPU. Maar ik wil graag eerst alles proberen zonder dat er plakband, solderen of andere dingen bij komen kijken.
Dat zal niet gaan, afplakken van de pinnetjes is de enige mogelijkheid voor zover ik weet. Het werkt overigens wel goed! Heb het zelf eens gedaan bij mijn p3 en ht voltage werd idd verhoogt. Groot risico is alleen dat als er weer spanning op 1 van die pinnetjes komt, je cpu 3volt krijgt en je dus een gefrituurde cpu hebt >:)

iStockphoto

Pagina: 1