Iiyama AS4611UT/ Philips 170B2*

Pagina: 1
Acties:

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
Hallo, ik ben van plan een nieuwe TFT monitor te kopen. Ik heb nu een Philips 150P2E. Zeg niet dat het zonde is van je geld, want ik kan deze voor zeer hoge prijs weg doen.

De Iiyama is een 18" en heeft een snellere reactietime dan de Philips. Maar het schijnt dat Iiyama niet zulke mooie TFT schermen maakt (flets beeld). De Iiyama is ook slechts 100 euro duurder en de goedkoopste 18" monitor die ik heb gezien. Op zicht is het dus aantrekkelijk om een Iiyama aan te schaffen. Maar ik heb nu zelf een Philips en ben er zeer teverden over kwa beeldkwaliteit en Philips heeft ook de bekende 0 dode pixels garantie en daar heb ik al eens gebruik van gemaakt. Nu is mijn vraag: waarom is die Iiyama zo goedkoop? Is het kwalitatief goede monitor of kan ik beter de Philips aanschaffen?

Alvast bedankt

Flickr

• rkrythe
heeft er iemand ervaring met dit Iiyama scherm?

Flickr

• rkrythe
dan heb ik nog een klein vraag je: moet een TFT juist een hoge contrast hebben (400:1) of een wat lagere (300:1)?

Flickr

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04:45

Stefano

Ondertitel Not Found

Een AU4831D hier, prima beeld, geen kapotte en/of dode pixels. Vergelijken in de winkel is natuurlijk de beste optie in jouw geval.

PS hoger is beter

• rkrythe
en de andere 2 18" schermen van iiyama hebben een Type TFT: In plain switching en die ander (de tft die ik wil kopen) heeft een A-SI TFT MVA Active Matrix. Welke is beter? Mijn grootste vraag is nog steeds: waarm is deze zo goedkoop ivm de andere 18" modellen

Flickr