Vraagje over ram

Pagina: 1
Acties:

• Frozen-North
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-08 15:40
Ik heb 512 mb sdram pc133 gekocht en als ik dit in mijn pc plaats ziet ie maar 130 mb ram :(
betekend dit dat ik belazerd ben? of herkend mijn moederboard gewoon niet meer (pc=p3 500 van de aldi een tijd terug)

op de chip zelf staat wel 512

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:43
als je nou eens aangeeft wat je mobo specs zijn :Z

misschien kan je mobo geen blokjes van 512 aan

• Cryonist
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

2 mogelijkheden

1. Ram is kapot. Doe het in een andere comp om te testen
2. Je mobo ondersteund het niet. Zoek het boekje op van je moederbord, daar staat het altijd in. Als je het niet week ga naar de site van de producent van je moederbord. Daar staat het vaak ook wel op.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Ja de kans bestaat dat je mobo alleen DIMM van 128 MB (131072 kB) ondersteunt, die weet dan niet wat ie met een DIMM van 512 MB (524288 kB) moet.

• BigBart
  • Laatst online: 11-02-2025

BigBart

Memento Mori

Mocht je mobo het dimmetje nu niet ondersteunen en je wilt het graag kwijt mail dan ff naar bigbart@planet.nl dan regelen we wel wat >:)

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
Posten, er wordt vervolgens extra info gevraagd van de topic starter en 3 uur later geeft hij nog steeds niet de gevraagde info :? Ik vraag me af in hoeverre zo'n poster erg geïnteresseerd is in zijn eigen probleem. Anyway, ik zou denken dat 't een chipset/ram probleem is; er bestaan voor zover ik weet geen P!!! chipsets die slechts 128MB per socket ondersteunen zodat je het waarschijnlijk moet zoeken in iets als een BX chipset met een 512MB single-sided DIMM, dan worden er idd maar 128MB's gezien. Maar dat is pure speculatie, dus.........

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 23:10 schreef Abbadon het volgende:
Posten, er wordt vervolgens extra info gevraagd van de topic starter en 3 uur later geeft hij nog steeds niet de gevraagde info :?
Niet iedereen is 24/7 online/heeft kabel :)

Denk dat die gast pas morgen weer een kijkje komt nemen.

Verwijderd

Tot heden nog geen responce van die kerel. Volgens mij is zijn probleem gefixed..... :Z

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-08 18:53

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Nog steeds niet :Z :Z :Z :Z :7

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Mischien heeft ie dit reepje naast dat een ander geheugen reepje geplaatst. Dat gaat ook nie (als de types verschillen) :+

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op dinsdag 12 maart 2002 23:10 schreef Abbadon het volgende:
Anyway, ik zou denken dat 't een chipset/ram probleem is; er bestaan voor zover ik weet geen P!!! chipsets die slechts 128MB per socket ondersteunen zodat je het waarschijnlijk moet zoeken in iets als een BX chipset met een 512MB single-sided DIMM, dan worden er idd maar 128MB's gezien. Maar dat is pure speculatie, dus.........
Nou, dat is eigenlijk ook de enige verklaring die ik zou kunnen vinden :)
Verwacht dus ook dat dit het probleem is..
Pagina: 1