WinXP driver voor HP J2585B

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
hoi,

ik heb hier een HP J2585B 10/100Mb PCI kaartje. maar ik kan bij HP nergens de Windows XP drivers vinden,

er staan alleen DOS en Win9x drivers op, weet iemand misschien waar ik deze vandaan kan halen? Windows weet zich geen raad met die kaart..

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:27

MeNTaL_TO

The future is not set

Teneerst is het een 10tx/100 VG kaart. Ik heb ze aan de praat gekregen, maar weet niet meer precies hoe. Volgens mij met de de drivers die op de win2k cd staan.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op driveguide vond ik het volgende:
used windows 2000 driver under XP and have network speed 100Mb/s :)

instruction:
1. take win2k install CD and unpack drivers.cab into TEMP dir
2. find NETHPPCI.INF file in installed win2k compiuter and copy to TEMP(XP compiuter) dir
3. update driver in XP from TEMP dir
Suc6! :)

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Nu ik nog wat langer zit te denken, alle pc's met de 2585b heb ik geupgrade vanaf win2k. En dan neemt xp de drivers gewoon mee.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• ArjanC
Hoi,

ik heb het geprobeert met die Windows 2000 drivers maar XP herkent ze niet!..

zo oud is die kaart toch nie?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 20:29 schreef burp2001 het volgende:
Hoi,

krijg je de melding dat de driver niet gecertificeerd is? Gewoon installeren die hap >:)

• ArjanC
hij zegt gewoon dat hij geen drivers heeft gevonden.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Op dinsdag 12 maart 2002 20:29 schreef burp2001 het volgende:
Hoi,

De kaart is uit 1996, en bovendien de VG standaard is nooit doorgebroken.

• ArjanC
van de ms site :
Hewlett-Packard Company Hewlett-Packard DeskDirect (J2585A) 10/100VG PCI LAN Adapter
(No further product information available) Compatible with Windows XP

Hewlett-Packard Company Hewlett-Packard DeskDirect (J2585B) 10/100VG PCI LAN Adapter
(No further product information available) Compatible with Windows XP

hehe, NAH,

maar wat is het verschil tussen 10/100 en 10/100VG?

• ArjanC
HA! heb nu de driver geinstalleert!

maar XP geeft een melding : Apparaat start niet Code 10

WTF? en m'n switch geeft ook nog es aan dat dat ding op 10mb staat..

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op dinsdag 12 maart 2002 20:44 schreef burp2001 het volgende:
maar wat is het verschil tussen 10/100 en 10/100VG?
Er is een hele waslijst aan fysieke implementaties waarover het Ethernet-protocol kan werken. Tot de meer exotische media behoren glasvezel en radio, maar ook in koper is er een grote sortering, dikke 50 Ohms coax, dunne 50 Ohms coax 75 Ohms coax. Jouw vraag betreft 3 implementaties van Ethernet over100 Ohms twisted pair bekabeling, want jij bedoelt
- met 10/100 een kaart die 10Base-T en 100Base-TX ondersteunt en
- met 10/100VG een kaart die 10Base-T en 100Base-VG ondersteunt.

De betrokken implementaties :
10Base-T : 10 Mbps over 2 paren van een CAT-3 (unshielded) twisted pair kabel.
100Base-TX : 100 Mbps over 2 paren van een CAT-5 (unshielded) twisted pair kabel.100Base-VG : 100 Mbps over 4 paren van een CAT-3 (unshielded) twisted pair kabel.
100Base-VG is door HP ontwikkeld ongeveer tegelijk met het ons meer bekende 100Base-TX ontwikkeld als VG-AnyLAN, en heeft pas later een erkenning van de standaardisatie-organisatie gekregen als 100Base-VG. Het heeft een aantal voordelen boven 100Base-TX, waaronder een splitsing van verkeer in lage en hoge prioriteit. Het gebruik van bestaande CAT-3 bekabeling is later ook in een andere, niet compatible vorm, als 100Base-T4 geimplementeerd. 100Base-VG en 100Base-TX zijn absoluut niet onderling compatible, en naast HP heeft voor zover mij bekend alleen Cisco 100Base-VG geimplementeerd. HP heeft voor de bestaande VG-AnyLAN-hubs wel 10Base-T, maar geen 100Base-TX bridge-modules beschikbaar.

Een 10Base-T/100Base-TX kaart kan, doordat de pinnetjes voor beide implementaties gelijk zijn belegd, een enkele connector gebruiken. Een 10Base-T/100Base-VG kaart moet echter 2 aparte connectoren gebruiken, maar is wel door HP altijd gedaan om klanten een soepele migratie van 10 naar 100 Mbps te bieden (en ze zo al in een vroeg stadium aan HP te binden).
Er zijn de afgelopen maanden wel wat 100Base-VG-hubs op de 2e hands markt aangeboden (soms geniepig of onwetend als 100Base-TX), maar als je er niet al eentje hebt kun je beter een 100Base-TX hubje of switchje nemen. Deze kaartjes kun je dan beter als 10Base-T blijven gebruiken in een eventueel traag systeem.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Sorry voor de kick hoor, maar als ik 2 van deze HP kaartjes aan el kaar koppel met een crosskabel (die werkt voor 100mbit TX) kan ik dan 100mbit halen :?
dus:
code:
1
HP J2585B <---CROSSCABLE die werkt op TX standaard --> HP J2585B

nog maals sorry voor de kick :)

• mvdejong

mvdejong

Nope, bij 100Base-VG heeft de hub/switch een expliciete rol in de signalering, zonder hub/switch ontbreekt een stukje in het traffic-management en doen de kaartjes het niet.
Daarnaast zou je een wat aparte kruis-kabel nodig hebben, de gebruikelijke kruis-kabel doet't niet.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

mvdejong schreef op 11 November 2002 @ 21:20:
Nope, bij 100Base-VG heeft de hub/switch een expliciete rol in de signalering, zonder hub/switch ontbreekt een stukje in het traffic-management en doen de kaartjes het niet.
Daarnaast zou je een wat aparte kruis-kabel nodig hebben, de gebruikelijke kruis-kabel doet't niet.
hm dan maar op zoek naar een schema denk ik :) nahja kreeg ook al een aanbod van een Tweaker om ze te ruilen >:)

• mvdejong

mvdejong

Beter lezen.
Dat gaat niet werken.
Ook al maak je een kruis-kabel die de juiste verbindingen maakt, er mist een stukje aansturing die in de 100Base-VG-standaard belegd is in de hub/switch.

Pagina: 1