Laptop draadloos op mijn netwerk zetten, hoe??

Pagina: 1
Acties:

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:06
Ej :P ;)

Ik heb hier 3 pc's en 2 laptop's via een Unex 8 poorts 10Mbit hub verbonden aan mijn netwerk.
De PC die hier Chello-internet serveert staat op de eerste verdieping maar nou wil ik ook beneden kunnen netwerken en internetten en daar ligt geen netwerkaansluiting. :(

Daarom wil ik beneden met mijn laptop draadloos op mijn netwerk kunnen inloggen.
Ik heb om op school draadloos te kunnen netwerken al een PCMCIA Cisco 11 Mbit draadloos netwerkaartje. :9
Zou ik die misschien kunnen gebruiken? :)

Ik wil eigenlijk geen Access point aanschaffen aangezien deze nogal duur zijn en een kabel trekken is dus echt geen optie. ;(
Het gaat dus in principe maar om 1 draadloze aansluiting en het liefst geen USB aansluiting, hij moet eigenlijk gewoon op mijn hub aangesloten.

En zo goedkoop mogelijk natuurlijk. :P
Wat moet ik hiervoor aanschaffen? :)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
je kan een draadloos kaartje in de server stoppen en een 1 op 1 verbinding maken.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
als ie op je hub zou moeten, heb je een AP nodig. Punt uit, helaas.

Maar je kan natuurlijk ook zo'n kaartje (met PCI-adapter) voor de server kopen... ik weet alleen niet of je internet server over meerdere netwerken het web kan delen (ICS kan dat iig niet).

suc6! :)

• GaMbiNo
Op dinsdag 12 maart 2002 20:22 schreef jadjong het volgende:
je kan een draadloos kaartje in de server stoppen en een 1 op 1 verbinding maken.
Dat zou in principe de mooiste oplossing zijn denk ik. :)
Op dinsdag 12 maart 2002 20:24 schreef |HunterPro| het volgende:
Maar je kan natuurlijk ook zo'n kaartje (met PCI-adapter) voor de server kopen... ik weet alleen niet of je internet server over meerdere netwerken het web kan delen (ICS kan dat iig niet).

suc6! :)
Is er dan een PCI 11 Mbit draadloze netwerkkaart die een directe-verbinding kan maken met de Cisco PMCIA 11 Mbitkaart? :?
Ik heb die kaarten namelijk nog nooit gezien maar zou wel handig zijn. :9

De server draait WinXP Pro, ik neem aan dat die wel internet kan delen over 2 verschillende netwerken toch? :?

• HunterPro
  • Niet online
Waar ik het over heb, is zo'n PCI adapterkaart, waar je dan je WLAN-kaartje in kunt gooien. Het zijn namelijk nooit volledige PCI kaarten. En daar kun je dan bijvoorbeeld ook zo'n Cisco dingetje voor kopen.

• GaMbiNo
Ik zit al even in de pricewatch te zoeken en daar kom ik het volgende tegen:
Network Wireless PCI Host SVEC FD123 voor €60,33
Is dit dan wat ik nodig heb? :)

• polleke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Op dinsdag 12 maart 2002 20:48 schreef GaMbiNo het volgende:
[..]

ik denk dat dit alleen het pci kaartje is waarin je pcmcia wireless kaart moet

• GaMbiNo
Op dinsdag 12 maart 2002 20:52 schreef polleke het volgende:

[..]

ik denk dat dit alleen het pci kaartje is waarin je pcmcia wireless kaart moet
Hmmzz, staat er wel wat vaag dan... ik kan er erg weinig uit opmaken, ook niet op de winkelierssite..

Maar is er iemand die kan bevestigen of ontkennen dat Win XP Pro mijn internet kan delen ver twee verschillende netwerken? :?

• jadjong
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 21:03 schreef GaMbiNo het volgende:

[..]

Hmmzz, staat er wel wat vaag dan... ik kan er erg weinig uit opmaken, ook niet op de winkelierssite..

Maar is er iemand die kan bevestigen of ontkennen dat Win XP Pro mijn internet kan delen ver twee verschillende netwerken? :?
Je hebt pci kaartjes waarin je een pcmcia kaart kan schuiven.

2. er is meer op de wereld dan XP.

• GaMbiNo
Op dinsdag 12 maart 2002 22:17 schreef jadjong het volgende:

[..]

Je hebt pci kaartjes waarin je een pcmcia kaart kan schuiven.

2. er is meer op de wereld dan XP.
Niet voor mij. :P
Er mag ook best 2K op maar iets anders dan dat wil ik niet meer op mijn pc's hebben. :P :D

Verwijderd

Laptop >> PCMCIA kaart wireless
Desktop >> PCI/PCMCIA + PCMCIA kaart wireless.
Beide configureren als Peer to Peer verbinding.
Nadeel desktop moet altijd aanstaan om je laptop te kunnen gebruiken. En het bereik is niet erg groot.

• Chandler479
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10-2019

Chandler479

*iBlink

Het beste zou zijn om 2 wireless nic pcmcia kaartjes te kopen en een accesspoint. Dan heb je goed bereik en een goede verbinding, dat van een draadloze kaart in je pc te rammen is wel goedkoper.

thunderstruck

• jadjong
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 22:32 schreef GaMbiNo het volgende:

[..]

Niet voor mij. :P
Er mag ook best 2K op maar iets anders dan dat wil ik niet meer op mijn pc's hebben. :P :D
Ik bedoel de internet sharing van WinXP, mayB dat winroute er iets van kan maken?

• GaMbiNo
Op woensdag 13 maart 2002 16:22 schreef jadjong het volgende:

[..]

Ik bedoel de internet sharing van WinXP, mayB dat winroute er iets van kan maken?
Hieruit mag ik concluderen dat WinXP Pro zelf niet internet kan sharen over twee verschillende netwerken? ;(

• HunterPro
  • Niet online
Op woensdag 13 maart 2002 18:11 schreef GaMbiNo het volgende:

[..]

Hieruit mag ik concluderen dat WinXP Pro zelf niet internet kan sharen over twee verschillende netwerken? ;(
jups, bij standaard ICS kun je altijd maar een 'target' network-interface aangeven (evenals windows 2000 ics). Wat je kunt proberen is natuurlijk Microsoft ISA server.
Deze volwaardige firewall/router/proxy en nog veel meer kan dit iig wel *D en draait onder windows 2000 Server. Ik weet niet of ie onder 2000 professsional of XP pro draait, misschien worth the try voor iemand? :+

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Op dinsdag 12 maart 2002 20:48 schreef GaMbiNo het volgende:

Network Wireless PCI Host SVEC FD123 voor €60,33

heeft iemand al evaring met dit ding ?

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 15:03
Op zaterdag 13 april 2002 01:18 schreef reddog33hummer het volgende:

[..]

heeft iemand al evaring met dit ding ?
Morgen bestel ik 2 van deze kaartjes (inc. PCI host) icm. de WX-1500 Access Point, zal mijn ervaringen hier delen :)

Een hele zooooi

Pagina: 1