Het KT333 Moederbord Topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 303 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Aangezien er steeds meer moederborden uitkomen met via's nieuwe chipstet de KT333 dacht ik dat het wel handig was om hier eem topic over te maken waar ze allemaal in kunnen worden besproken .. Dus ervaringen, vragen, opmerkingen, enz.. over de Asus A7v333 , Epox 8K3A+, MSI KT3 Ultra (KT333) of andere in de toekomst uitkomende KT333 moederborden ..

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarepub.com/reviews/motherboards/epoxkt333/kt333northbridge.jpg

Ik zelf zit ook nog erg te twijffelen welk bordje het nou moet worden eerst wou voor de ASUS gaan en toen zag ik de epox dat zag er ook allemaal wel erg goed uit en een stuk goedkoper , toen zag ik dat ik er ook nog een MSI was met deze chipset , moeilijk kiezen ..

Deze bordjes hebben allemaal ondersteuning voor :

DDR333 (PC2700)
Raid ATA133
Usb 2.0

En de asus heeft ook nog Asus C.O.P ( Cpu overheating Protection )..

Nog ff wat plaatjes van deze bordjes

MSI KT3 Ultra (KT333) :
Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/support/techexpress/tech_column/ms6380e/images/6380e.jpg

Asus A7V333 :
Afbeeldingslocatie: http://usa.asus.com/mb/comimages/a7v333.jpg

Epox 8K3A+ :
Afbeeldingslocatie: http://www.tbreak.com/hard/mobo/epox_kt333/8k3ap.jpg

Wat vinden jullie ervan ..

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• Ibbelz
Hier staat ook een review van de Epox vergeleken met de A7V en de MSI , de resultaten zijn best wel interessant eigenlijk ..

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• Dukey
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Aangezien ik toch niet ver ga overclocken (+/- FSB boven de 170) heb ik de Epox niet nodig. Ik ga voor de Asus A7V333 om dat hij C.O.P heeft en alle functies die de MSI ook heeft. Hij mist alleen het leuke kleurtje van de MSI :+

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op dinsdag 12 maart 2002 20:55 schreef RAID-0 het volgende:
Ik ga voor de Asus A7V333 om dat hij C.O.P heeft en alle functies die de MSI ook heeft. Hij
Ik ga niet... :+ Keb 'net' een nieuwe mobo en proc., zie sign :) en die bevalt me prima :)

En btw. ik wil geen AMD :) wrom weet ik niet... mijn mening. Mensen die dat wel willen/hebben: mijn best :)

• Dukey

Dukey

Hey Go0s, effuh off-topic...ik las vanmiddag in een pc-blad dat die mob's zo doorbuigen bij het monteren van een Pentium 4 koeler, heb jij dat ook?

Verwijderd

is dat pc-2700 geheugen alleen maar voor de 333 chipset :?

• Dukey

Dukey

Op dinsdag 12 maart 2002 21:01 schreef Allanzoet het volgende:
is dat pc-2700 geheugen alleen maar voor de 333 chipset :?
Nope!!! Net zoals je PC133 geheugen op een PC100 mobo kunt plaatsen, kun je PC2700 op een PC2100 mobo plaatsen.

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb sinds dit weekend de Soltek 75DRV5 in mijn systeempje (ipv A7V266)

Had in eerste instantie wat problemen met mijn GF4 kaart, maar die werkt nu als een zonnetje...

Ben nog niet echt aan het overclocken geweest (mijn XP 1500+ (1333), loopt stabiel op 1400MHz) maar heb nog geen tijd gehad om verder te gaan.

Heb nu al verschillende mobo's gehad, laatste waren een Epox 8KTA3+, vervolgens een A7V266 en nu de 75DRV5, maar ik heb eigenlijk nog nooit zo'n volledige levering gezien:

in de doos:

2 CD's (1 met drivers en 1 met extra software), 2 handleidingen (1 voor mobo, 1 voor extra software) een quick install manual, een extra temp sensor :9 , extra USB bracket. Minpuntje dr zit maar 1 ATA133 kabel bij, geen extra (ATA133/100) kabel dus....

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Verwijderd

Ik heb de MSI besteld... Dat overclocken gaat met de MSI misschien wat minder maar dat is voor mij niet zo nodig...
>:)
Bij de games scoort ie beter... dat telt toch aardig mee. Ik ben benieuwd hoe het mij bevalt.

Ik heb de MSI KT3 Ultra voor 154,- euro kunnen krijgen...

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Nou daar begin ik voorlopig niet aan, mij te duur:

Asus a7v333 E.179.-
Samsung pc2700 512mb E.229.-

Totaal= E.408.-

Veels te duur :(

iStockphoto

• Dukey

Dukey

154,- Euro voor MSI Kt3 Ultra is niet veel!!!! Waarmag dit wel zijn en is het inclusief BTW?

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Fraaie spullen in hele luxe uitvoering (sound, RAID), maar echt spectaculair betere performance biedt de KT333 niet t.o.v. de KT266 of Sis735.
Ik wacht even tot de KT400 uitkomt :9~

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 19:59

Wok

Dakloos...

Op dinsdag 12 maart 2002 20:57 schreef Go0s het volgende:

[..]

Ik ga niet... :+ Keb 'net' een nieuwe mobo en proc., zie sign :) en die bevalt me prima :)

En btw. ik wil geen AMD :) wrom weet ik niet... mijn mening. Mensen die dat wel willen/hebben: mijn best :)
Psst... Voorzichtig met je woorden. Het is niet de bedoeling hier weer een Intel vs. AMD strijd van te maken... ;)
Op dinsdag 12 maart 2002 21:00 schreef RAID-0 het volgende:
Hey Go0s, effuh off-topic...ik las vanmiddag in een pc-blad dat die mob's zo doorbuigen bij het monteren van een Pentium 4 koeler, heb jij dat ook?
Heel erg off-topic :z Maar om daar even op te reageren, ook AMD-koelers worden steeds zwaarder en het komt steeds vaker voor dat de koelers zwaarder zijn dan door AMD of Intel wordt voorgeschreven (> 300 gram).

Wat moet jij trouwens met een P4-koeler op een AMD-proc :+

Tja, ik heb zelf niet de behoefte om te gaan upgraden, maar als ik zo rondkijk en -lees, lijkt me die KT333-chipset best lekker.

Ik kan niet echt een voorkeur uitspreken voor een van de hier genoemde bordjes, maar het is wel jammer dat de Asus en de MSI een PCI-slot minder hebben dan de EpoX. Waarom MSI nog steeds zo'n CNR/AMR-slot monteert is mij een raadsel, want volgens mij liggen de ontwikkelingen op dat gebied behoorlijk stil.

De Asus lijkt een heel mooi bord te zijn voor mensen die niet overklokken, maar ik zie toch een lay-out missertje: de connector voor de voeding lijkt me niet echt op een logsiche plaats te zitten: De kabelboom loopt dan over de proc-koeler en over de DIMM-banken, met als gevolg dat deze moeilijk bereikbaar zijn en dat de airflow belemmerd wordt. Wat dat betreft zitten de MSI en EpoX doordachter in elkaar, alhoewel ik ook hier mijn twijfels heb bij details in de lay-out.

Bij de MSI zie ik dat de aansluiting voor de audio-kabels helemaal onderaan (op het plaatje links) zitten. Lijkt me lastig als je de on-board geluid wilt gebruiken en je hebt een bigtower met de CD-ROM bovenin :z

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:43
hmmm ik zie dat hij geen usb2 heeft. jammer. denk ik dat ik toch liever voor de iets duurdere MSI ga. maar een usb2 kaartje is ook weer niet zo duur. toch heb ik liever zovele mogelijk op het mobo zitten [zo ook sound...] dus ik weet niet hoe verschillend beide audio-controllers zijn? MSI had er een realtek op dacht ik..

edit: ik heb het dus over de epox

Verwijderd

Ik heb net sinds een paar dagen de ASUS,

alleen wat probleempjes met een sblive5.1, die nodig is omdat ik onder linux ook 4.0 geluid wil,..
De installatie was nogal lastig, lees het verhaaltje hier:

[topic=436587/1/25]

Verder vind ik het wel een snel bordje, maar ik ben ook maar een duron700 op een Legend QDI kt133 bordje gewend, of erger: mijn eigen compu die ik voorheen had: P200...

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op dinsdag 12 maart 2002 21:00 schreef RAID-0 het volgende:
Neuj geen last van gehad. Je moet hem gewoon op een goede ondergrond leggen. Dat had ik teminste... Voor de rest is het wel een fijn en snel bordje

• Ibbelz
Op dinsdag 12 maart 2002 21:24 schreef slacksoff het volgende:
hmmm ik zie dat hij geen usb2 heeft. jammer. denk ik dat ik toch liever voor de iets duurdere MSI ga. maar een usb2 kaartje is ook weer niet zo duur. toch heb ik liever zovele mogelijk op het mobo zitten [zo ook sound...] dus ik weet niet hoe verschillend beide audio-controllers zijn? MSI had er een realtek op dacht ik..

edit: ik heb het dus over de epox
Als je het over de MSI KT3 hebt , die heet wel USB 2.0 hoor :? 4 stuks zelfs..

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Het verschil in de snelheid met de KT266A is maar 1-5 % geloof ik dus totaal niet interresant voor een update.
Van de kt266a -> 333 toe dan

Turn it off and on again.

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Ik zat net ffe te denken, KT266a mobo's zullen dus snel in prijs gaan dalen nu KT333 overal begint te verschijnen. Ik zit dus nog met KT133a, en heb de vraag: Is het voor mij de moeite en het geld waard om naar KT266a te upgraden? Zo ja, dan zal moet ik ffe gaan sparen, zo nee, dan spaar ik wat langer --> direct een KT400.

...

• pilsjesman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07 19:51

pilsjesman

GEEN icon !

Op dinsdag 12 maart 2002 23:41 schreef PhatFish het volgende:
Ik zat net ffe te denken, KT266a mobo's zullen dus snel in prijs gaan dalen nu KT333 overal begint te verschijnen. Ik zit dus nog met KT133a, en heb de vraag: Is het voor mij de moeite en het geld waard om naar KT266a te upgraden? Zo ja, dan zal moet ik ffe gaan sparen, zo nee, dan spaar ik wat langer --> direct een KT400.
tja ik zit hier dus met een kt133 en zoek ook wat nieuws omdat mijn GF3 aandacht tekort krijgt van mijn duron 800 etc.
Ik zat dan ook te twijfelen tussen de epox 8K3A(+) en de 8KHA(+).
Scheelt toch weer 30 euro ofzo (8> :Z

Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Op dinsdag 12 maart 2002 23:41 schreef PhatFish het volgende:
Ik heb hetzelfde. Maar ik heb net pas in december dit systeem gekocht. En wil dus eind van dit jaar ook weer ff een upgrade je doen. Kt-400 around that time??

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Soltek sl-75drv5

http://www.amd3d.com/review/sl75drv5/index.htm

reeds gemaakte postings
[topic=435256]
[topic=401621/1/25]
[topic=405796/1/25]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Overigens, voor de asus k7v333:

http://www.amd3d.com/review/a7v333/
en van de australische collega's (nouja, in naam dan)
http://www.tweakers.com.au/articles/motherboard/asus_a7v333/page1.asp

BTW ik realiseerde me dat de COP thermische beveiliging eigenlijk bestwel onzin is, en puur door geblaat van THG en andere internet sites ed is ingevoerd,...
Denk maar na, wanneer kan je nou verwachten dat je dat nodig hebt?

Alleen als je echt geen bal verstand hebt van wat je doet, dus gewoon de proc zonder koeler plaatsen.
Want als je fan uitvalt, begint je mobo toch te piepen, een beetje mobo heeft al jaren een instelbare ondergrens voor de fanspeed.
Ik kan me weinig andere situaties indenken waarbij je proc echt veel te warm wordt.

Misschien vergis ik me?

Verder heb ik de indruk dat de asusk7v333 nog een aardige functie heeft:
Q-fan (oid), daarmee wordt de fansnelheid dynamisch aangepast, langzamer als de koeling goed genoeg is, sneller indien nodig.
Ik heb in elk geval de indruk (via de tooltjes om het uit te lezen) dat hij de fanspeed aanpast (af en toe 2200 rpm, soms weer 2400, en mijn fan heeft echt geen temp regeling).

Misschien via snel aan en uitschakelen, of misschien is de fan spanning wel spanningsgeregeld?

Mijn hd maakt in elk geval de meeste herrie, en erg luidruchtig is hij niet.

Verwijderd

welk geheugen kan hier in?

zowel SDRAM als DDR als RIMM?

Verwijderd

Ik krijg deze week mijn Epox KT333 binnen.

Ik had hiervoor een Soltek SL-75DRV4 hier heb ik wat problemen mee gehad veel instabiliteitsproblemen dus heb ik mijn geld terug gekregen.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:41
hoe lang duurt het nog ongeveer voordat de eerste kt400 moederbord op de markt komen?

ik wil namelijk upgraden, maar als er over 2-3 weken een nieuwe chip komt wacht ik daar op en koop geen 333

Verwijderd

Ben zelf ook wel benieuwd hierna.
Krijg binnenkort waterkoeling en heb nu zelf een Ecs bordje dus dat schiet niet op, maar ik heb nu geen enkel idee waar ik voor moet kiezen. 266 of 333 of wachten.

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:21
Op maandag 18 maart 2002 17:31 schreef kieskes het volgende:
hoe lang duurt het nog ongeveer voordat de eerste kt400 moederbord op de markt komen?

ik wil namelijk upgraden, maar als er over 2-3 weken een nieuwe chip komt wacht ik daar op en koop geen 333
zal pas rond juni zijn dacht ik zo. ik ga dus in ieder geval weer in de zomer upgraden. dan wordt het ook een kt400 denk ik met een thoroughbred xp erop. kan niet wachten... :9

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op maandag 18 maart 2002 21:11 schreef minipolopikoler het volgende:
maar ik heb nu geen enkel idee waar ik voor moet kiezen. 266 of 333 of wachten.
Wachten schiet natuurlijk nooit op, je moet een keer iets aanschaffen als je dat van plan bent. Als de KT400 verkrijgbaar is hebben ze vast al weer een opvolger aangekondigd. Dan kun je dus altijd blijven wachten (maar dit is bij iedereen waarschijnlijk al wel bekend)

Als je nu wat aan moet schaffen, zou ik gaan voor iets met de KT333. Qua snelheid maakt het weinig uit, maar je hebt op de meeste bordjes wel de extra functionaliteit van de interne temp. sensor van de XP (ga ik er ff vanuit dat je die gebruikt)

Natuurlijk is het ook nooit weg om te kijken of je je geheugen a.sync. kunt laten lopen op 166 en de rest op 1xx

De KT266 bordjes zullen wel wat goedkoper worden, maar dat prijs verschil is nu nihil (e. 10 bij de A7V266-E en de A7V333)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• CyberTijn
  • Laatst online: 04-08 16:00
Ik snap echt niet dat mensen er nu al over nadenken om te gaan upgraden als ze net een AMD Tbird 1400 hebben oid met een stamp geheugen erin.

Ik heb afgelopen zomer ook een soortgelijk systeem gekocht, en ik verwacht er minimaal nog een jaar mee te kunnen doen.

Verwijderd

Nee dat heb ik ook nooit begrepen, zit hier nog lekker met m'n Duron 600@950 met m'n voodoo3 (die is trouwens wel echt hard aan vervanging toe, wordt denk ik een GF4-Ti4200 als die uitkomt of Radeon 8500) en alles werkt prima. Maar diegenen die dat wel doen hebben denk ik extreem geld teveel. En hebben misschien geen tijd of de brains om fatsoenlijk te tweaken, zodat ze CS op hun Tbird 1200 en GF2GTS nog niet fatsoenlijk aan de gang krijgen. En dan kopen ze maar weer een nieuwe compu ofzo hè, in de hoop dat het nu wel werkt.

Harde schijven koop ik wel regelmatig, maarja die lopen nu eenmaal vol ;) niks aan te doen.

Verwijderd

Heb nu een thunderbird op 1 ghz met axia core, maar wegens geld gebrek heb ik toen een Ecs mobo gekocht, nu ik waterkoeling krijg wil ik toch wel een overclock bordje, ik denk dat ik een Epox bordje ge halen.

Verwijderd

Nou ik doe vaak aan upgraden omdat ik als het spul nog relatief nieuw is, ik er bijna niks bij hoef te leggen... heb nu een MSI k7t Turbo sinds mei van vorig jaar dus dan kan ik die nu nog ff fijn verkopen... IVM SD-Ram dat dalik geen kloten meer waard word...

• franklin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 16:28

franklin

denkt teveel...

Weet iemand of de Alpha PAL8045 goed past op de diverse KT333 bordjes?

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

op het epox mobo wel.
rest geen idee.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• franklin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 16:28

franklin

denkt teveel...

Gigabyte GA-7VRXP Motherboard Review (KT333)

http://www.tweaktown.com/document.php?dType=review&dId=211

• Ibbelz
De keuze wordt steeds moeilijker nu er zoveel bordjes uitzijn ( epox, MSI , asus, gigabyte :( ) ik denk dat ik voor de asus ga omdat asus me nog nooit teleur gesteld heeft en een goede support heeft :)...

• pilsjesman
  • Laatst online: 14-07 19:51

pilsjesman

GEEN icon !

Ik heb de Epox K3A KT333 gekocht en ben er tot nu toe erg tevreden over.
Binnenkort ff mijn XP AGOIA-core overklokken :9

Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...

Verwijderd

K'heb 2 x een gigabyte mobo trug gestuurd omdat hij binnen 5 dagen kapot was, daarna een msi trug gevraagd, dus gigabyte zou ik persoonlijk niet meer doen :P :r

• Ibbelz
Op zaterdag 23 maart 2002 01:37 schreef mrhiney het volgende:
K'heb 2 x een gigabyte mobo trug gestuurd omdat hij binnen 5 dagen kapot was, daarna een msi trug gevraagd, dus gigabyte zou ik persoonlijk niet meer doen :P :r
Tsja ik heb nog nooit iets negatiefs gehoord over gigabyte , maybe heb jij gewoon pech gehad :(

• Jopioware
  • Laatst online: 02-07-2025
De eerste KT3 van msi is het geheugen gedeelte stuk.
Hij slikte alleen 128 ddr 2100, doe ik er 256 erin dan problemen.
Dus een andere gehaald, met 2x 256 DDR 2700 samsung, en draait perfect.

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

• -NJ-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-12-2025
ik draai nu al anderhalf week zonder probs met de GigaByte GA-7VRXP

http://www.legionhardware.com/html/doc.php?id=148

een mooi alles in een bordje: LAN (Realtek 8100), soundblaster 128, en ehm, nee geen onboard vga ;)

heeft mij dus al 2 vrije slots opgeleverd

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

• The_Invincible
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-04-2022
ik heb sinds dinsdag een MSI kt3 ultra ARU, is echt een vet mooi bordje :9~

hij wordt alleen wel geleverd met erg veel brackets, 1 voor 5.1 channel audio, 1 voor usb 2.0 en1 voor usb 1.1 en status leds, daardoor heb ik nu bijna geen pci sloten meer over :(

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Kan op die bordjes ook PC2400 geheugen?
Ik heb namelijk Corsair CAS2 XMS PC2400 mem...

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 21:19 schreef themman78 het volgende:

LOL, DDR is SDRAM en RIMM das heel iets anders.

Verwijderd

*schop*

Omdat het niet de bedoeling is om er een nieuwe topic over te maken zit ik nu met het volgende.

Welk moederboard kan ik nu op het moment het beste kiezen?
Ik heb de asus a7v333+raid/audio in me lijstje staan omdat asus moederboarden het altijd goed hebben gedaan bij mij.

Maar omdat ik toch wat topics over de a7v333 lees en dat ze niet al te positief zijn begin ik toch te twijfelen.

Zoek een board die de XP 2100+ ondersteunt, snelheid en stabiliteit. Overclocken tja hoeft niet echt mischien het verhogen van me fsb en dat was het dan.

Er moet ook een alpha pal 8045+papst op passen want die heb ik namelijk al met artic silver 3.

bugdet is 225 euro en daarbij moet zitten :
Mobo
raid <- verplicht, heb 2x 80gb ibm 120gxp.
sound <-onboard is al voldoende voor me, maar als je geld overhoud wil ik best nog wat bijleggen voor een audigy oem.

Verwijderd

Als A7V333 gebruiker heb ik de ervaring dat de combi chipset/bios (en gezien de topics geldt dit ook in meer of mindere mate voor andere merken KT333 borden)op het punt van memorysettings en soms stabiliteit nog niet kunnen tippen aan de KT266A borden.

• l3p
  • Laatst online: 18-08 09:32

l3p

www.^.nl

er wordt amper over de GigaByte 7VRXP KT333 gepraat

en das echt wel een top bordje vergeleken met mijn oude msi kt266 pro raid

voor het eerst dat ik een systeem heb wat 4 weken geen blauw scherm vertoont :)

http://got.duck.ath.cx/system/index.php?usr=765

L3p - MK - PV - WP

Verwijderd

Maar ook een betere performance dan de KT266A?

Verwijderd

Dus daarmee wil je zeggen dat ik beter voor een 266a bord kan gaan?

• l3p

l3p

www.^.nl

jazeker alleen met 3dmark al, eerst 6000, nu 8200

L3p - MK - PV - WP

• l3p

l3p

www.^.nl

nee dan zou ik wel gelijk een kt333 nemen, zoveel duurden is ie niet, en die gigabyte is echt top

L3p - MK - PV - WP

Verwijderd

Om een voorbeeld te noemen, met mijn vorige bord Epox 8kha+ draaide ik ruim 11000 punten op 3d mark 2001 se.
Bij de A7v333 blijf ik steken op 10600.

Verwijderd

Dus die asus a7v333 is niet aan te raden :(?

Verwijderd

Voorlopig niet, zou ik net zo lief een epox 8kha+ gebruiken.

Verwijderd

Ik vin mijn ASUS A7V333 heerlijk stabiel :) ! Maar als je wil overclocken moet je toch voor een Epox gaan

• l3p

l3p

www.^.nl

met mijn gigabyte clock ik mijn xp2000+ @ 1,667 GHz tot 1,8 GHz stabiel

L3p - MK - PV - WP

Verwijderd

Wele bios heb je?

Zoals ik al zei in de vorige topic al zei :

Ik ga volgende week me nieuwe spulletjes halen, enige waar ik dus nog over twijfel is de mobo.

Ik zoek een mobo waarbij de alpha pal 8045 op past. Een mobo die stabiel is en lekker snel. Het lijkt me wat minder om een ouder moederboard te nemen terwijl ik pc2700 geheugen heb gekocht.

Ik heb ongeveer een budget van 250 euro en daar in moet zitten raid,mobo,sound maakt me niet uit of het nou onboard is of een extra kaartje. Als het een extra geluidskaartje is dan wil ik er best wat meer voor uit geven(audigy oem ofzo).

• l3p

l3p

www.^.nl

gigabyte is rond €150
heb nog nooit zon stabiel bord gahad

promise raid
realtec lan
creative sb 128
usb 2.0

etcetc

L3p - MK - PV - WP

Verwijderd

Hmms, op aanbeveling van een aantal mensen wil ik toch voor de ASUS A7V333 gaan.

Zal de standaard bios stabiel zijn? Wil er aleen een GF4, een 3com nic en een isdn kaartje in zetten.

Verwijderd

De verschillende biossen 1005, 1006.002, 1006.003 en nu 1006.004, maakten in stabiliteit niet veel uit, is mijn ervaring.
Ben trouwens nog wel benieuwd of er iemand is met de combi A7V333 en Samsung PC2700 geheugen en naar diens ervaringen.

• l3p

l3p

www.^.nl

en dat is het hele probleem, volgens mij heeft niemand het zelfde mb als mij :'(, en het is toch zon super bord

L3p - MK - PV - WP

• l3p

l3p

www.^.nl

en ik heb wat revieuw etc gezien en daar kwam de ASUS A7V333 niet 1 keer als beste, snelste ofwat dan ook uit

L3p - MK - PV - WP

Verwijderd

Klopt, maar de onderlinge verschillen waren ook niet erg groot.

Verwijderd

Ze kopen het niet altijd voor de benchmarks maar voor de naam.. ik heb al 3asus moederboarden gehad zowel van itnel en amd en ze hebben me zeker niet teleurgesteld!

Vandaar dat ik toch het liefst asus neem.

Ik zit nu toch ff kijken naar de Abit 266a board

De KR7A, dat een betere keuze dan de asus A7V333?

Kan ik dan beter pc2100 geheugen nemen, omdat de pc2700 geheugen die ik nu heb besteld dan geen zin heeft als ik de abit kr7a neem dan?

Als de abit kr7a beter is ga ik daarvoor denk ik.

Verwijderd

Het is in ieder geval een uitgerijpter concept, dat in prestatie nauwelijks onderdoet voor de KT333 borden.
En de "geheugen"stabiliteit is beter. Je PC 2700 kun je natuurlijk gewoon gebruiken.

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:10
Ik heb zelf ook de gigabyte en ik heb er alleen maar goede ervaringen mee. Zo stabiel als het maar kan. Ik heb alleen een vraag aan andere eigenaren van dit bord. Weten jullie ook hoe het zit met de onboard-audio. Ze zeggen dat het 4.1 is, maar waar sluit je dan de extra boxen aan. Heb dat nu nog niet nodig, maar misschien in de toekomst wel.

• l3p

l3p

www.^.nl

ik heb geen idee ik heb die sb 128 disabled want ik heb nog een sb live value, cool another one with a gigabyte :)

L3p - MK - PV - WP

Verwijderd

Nog even voor de duidelijkheid, mijn A7v333 draait echt wel stabiel. Maar de geheugensettings zijn wel veel kritischer dan bij mijn vorige KT266A bordjes.
De 1T command kan ik bijv. op dit bord absoluut niet gebruiken en dat is op zijn zachtst gezegd een beetje merkwaardig; was bij de Epox 8kha+ en MSIK7TUltra ARU geen enkel probleem.

Verwijderd

Ik heb nu aleen thuis liggen :

Alpha pal 8045 + papst
Artic Silver 3
kast, cdrom
XP 2100+
2x IBM 120GXP 80GB

nog te bestellen
mobo
geheugen
audio
raid

Voor welk moederboard moet ik nou gaan :?

ASUS A7V333 RAID/AUDIO <-kt333
ABIT KR7A RAID <266a
EPOX boardje? 266a/kt333

Gigabyte verkopen ze niet :(, moet alemaal bij 1 winkel.

Ik weet het echt niet meer :) Dus de asus draait niet stabiel? Ik wou er bij 2x 256mb Dane Elec bestellen

Verwijderd

Hebben jullie ook Sisoft Mem scores van dat Gigabyte bord.
Met mijn Asus blijf ik op 145 fsb (gelockte XP 1900) steken op 2155/2012

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 17:02 schreef frisian het volgende:
Nog even voor de duidelijkheid, mijn A7v333 draait echt wel stabiel. Maar de geheugensettings zijn wel veel kritischer dan bij mijn vorige KT266A bordjes.
De 1T command kan ik bijv. op dit bord absoluut niet gebruiken en dat is op zijn zachtst gezegd een beetje merkwaardig; was bij de Epox 8kha+ en MSIK7TUltra ARU geen enkel probleem.
ohhh gelukig maar, ik dacht dat hij helemaal niet stabiel was :) Nou dan is de keuze al vrij duidelijk tenzij de 266a boarden veel beter presteren.

Wat heeft het voordeel van betere geheugen timings? Kan hij de standaard timings wel aan? Levert het veel performance verschil op met hogere timings?

Geheugen timings zijn me niet zo van belang ik heb toch geen cas2.0 of 2.5 geheugen neem ik aan. (Dane elec 2x256)

Verwijderd

Cas 2 kan je een paar procent performanceverbetering opleveren.

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

wat is trouwens het best overclockbaar? en dan bedoel ik nie theoretisch, maar praktisch :P Kijk, ik kan mijn A7Vtje ook wel op een FSB van 160 zetten, maar die houd er al mee op bij 110 :P

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Maar geen merkbaarverschil iedergeval?

Maar voor de rest is het board oke? Is het nodig om mijn bios te flashen? of zal de standaard bios die er bij zit voldoende zijn?

Heb je toevallig de audio versie van het board? Hoe presteert dat? Neemt toch niet te veel proc beslag in? Het kraakt toch hoop ik niet met mp3tjes?

En de raid heb je die wel is kunnen testen? Onboard raid dan.

Verwijderd

Heb helaas nog steeds een gelockte processor, dus echte overklock ervaringen kan ik je niet geven.

Verwijderd

On board raid gaf een Sisoft Sandra verbetering van 32000 (zonder raid) naar 42000 (met raid).
Bios hoef je niet meteen te flashen om het bord stabiel te laten draaien.
Audio "kraak" problemen heb ik niet.

Verwijderd

Maar het geluid is gewoon goed(lees=klinkt mooi)? Kan je het vergelijken met een sb pci128 of mischien een SB live 5.1, want hij ondersteunt dezelfde dingen als de 5.1 kaartje.

Heb je nog problemen gehad met het instaleren van de raid?

Ik heb ook een gelockte xp 2100+, ben ook niet van plan om te unlocken.

Verwijderd

De raid installatie gaf nog wel enige "hoofdbrekens".
Maar er staat op de Asus website een faq, waarin ook het onderwerp raid is opgenomen. Daar vind je een aardige handleiding voor de installatie. Belangrijk is dat in het bios (bootvolgorde)SCSI/ATA boven IDE komt te staan.
Geluid is aardig, heb geen vergelijk met een SB o.i.d.

Verwijderd

Hoi

Ik heb dus de A7V333 met samsung pc2700 en dit dingetje is retestabiel zeer goed 5.1 geluid en voor de rest geen klagen.

Had hiervoor een msi mobo maar die kan niet tippen aan deze.

Mem settings 2-2-2 5 1T.

3Dmark no oc met een radeon 8500 9000 puntjes :)

Verwijderd

Dus jij kunt hem met Samsung geheugen wel met 1T command laten draaien zie ik.

Verwijderd

Ik heb ook Samsung -> Apacer maar draait niet op 333mhz :( grom |:( :? :? :? :?

• cooolkast
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Kheb nu een MSI KT3 Ultra (geen ARU) werkt echt perfect, zeer snel. OCen tot 142Mhz fsb, mem settings op Ultra en niks aan de voltages veranderd en simpel Spire coolertje. Kheb nog geen bios-flash moeten onderstaan, alles werkt gewoon goed. Als jullie willen kan ik nog wel wat benchresults plaatsen...... Echt aan te raden dit bordje!

Verwijderd

Ja, plaats die benchmarks maar!
Werkt de 4:5 setting op dit bord? (asynchrone mem setting)

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 18:06 schreef frisian het volgende:
Dus jij kunt hem met Samsung geheugen wel met 1T command laten draaien zie ik.
Ja klopt kan ijn fsb ook op 145 zetten terwijl die op 4:5 staat in bios start gewoon op met die settings en alles doet het behalve 3D2kse die loopt vast bij 2de filmpie.

maar benchen in sandra geen probleem.

fsb op 141 superstabiel,koelertje is een titan op 3000 rpm idle volgens asus probe 41 stressed 47 zelfs na 3 uur ut spelen.

en dat met samsung op 2-2-2 5 T1

Verwijderd

Die 2/2/2/5 setting lukt bij mij ook, maar de 1T command niet. Fsb kan ik op 145 draaien met gelockte processor.
Dan loopt 3d mark 2001 se nog net.
Volgens Sisoft werkt de 4:5 cpu/mem setting niet, althans er wordt 266 mhz aangegeven.

• GambitRS

GambitRS

w00t

Welk bord kan trouwens standaard meer dan 1.85Vcore leveren? ER was geloof ik van de 266 uitvoering een bordje dat standaard al meer stroom kon leveren, speciaal voor overclockers. Ik wil eigenlijk gewoon het beste overclock bord hebben, als ik over een week of 8 een nieuw mobo ga kopen, heeft iemand misschien suggesties?

• mr_niceguy
  • Laatst online: 22-06 11:15
ik ga maandag aanstaande een MSI KT3 Ultra ARU kopen kost 200 euro is even slikken maar ik koop die maar want dat heb ik weer een lekker nieuw bord beterz

maar ik heb ff ge-searcht hierzo en ik heb begrepen dat ata 133 vrijwel NIKS uitmaakt?jammer want ik heb zoiezo al maxtor en ik ga ook zeker weer een maxtor kopen die ata133 heeft maar als het niet zoveel uitmaakt is wel jammer dan

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 10:18 schreef GambitRS het volgende:
Welk bord kan trouwens standaard meer dan 1.85Vcore leveren? ER was geloof ik van de 266 uitvoering een bordje dat standaard al meer stroom kon leveren, speciaal voor overclockers. Ik wil eigenlijk gewoon het beste overclock bord hebben, als ik over een week of 8 een nieuw mobo ga kopen, heeft iemand misschien suggesties?
De A7v333 heeft met jumpers de mogelijkheid om 2v3 te halen

Verwijderd

OOk al in ander topic deze vraag gesteld, geen antwoord. Hier komtie nog ene keer.

Ik ben erg benieuwd of de latency problemen zijn opgelost. Vooral met de slechte raid prestaties op de KT266A die overigens wel te verbeteren zijn met een VIA patch. Daar kun je hier nog van benches van zien.

Heeft iemand een RAID 0 config draaien met IBM GXP60 schijven? Zo ja wat zijn je scores (HD Tach, Sandra)?

Hier ben ik heel erg benieuwd naar. I.v.m. eventuele aanschaf van een KT333 mobo.

• cooolkast
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Op zondag 21 april 2002 10:29 schreef mr_niceguy het volgende:
ik ga maandag aanstaande een MSI KT3 Ultra ARU kopen kost 200 euro is even slikken maar ik koop die maar want dat heb ik weer een lekker nieuw bord beterz

maar ik heb ff ge-searcht hierzo en ik heb begrepen dat ata 133 vrijwel NIKS uitmaakt?jammer want ik heb zoiezo al maxtor en ik ga ook zeker weer een maxtor kopen die ata133 heeft maar als het niet zoveel uitmaakt is wel jammer dan
Dit maakt volgens mij niks uit nee, maar ik de toekomst misschien wel.....

• cooolkast
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Op zaterdag 20 april 2002 21:27 schreef frisian het volgende:
Ja, plaats die benchmarks maar!
Werkt de 4:5 setting op dit bord? (asynchrone mem setting)
Ik zal vanmiddag weer benchmarken en plaatjes maken/posten.... en bedoel je met die 4:5 setting de divider van het memory? Of dat je de fsb kan verhogen zonder dat de memory meegaat....dat werkt volgesn mij wel, als ik me fsb naar 142 zet, blijft me memory op 333Mhz draaien....

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 21:19 schreef themman78 het volgende:

Alleen DDR Ram....

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 12:47 schreef Shaggy het volgende:

[..]

Alleen DDR Ram....
Hallo

Nav die geheugens. Ik ben wat geschrokken van de MSI KT266A mobo's.
Ik heb al 512 MB DDR-geheugen (PC 2100, CL 2.5).
Kan dat in die KT333 borden gebruikt worden ?

Frnz

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 21:35 schreef DutchMakaveli het volgende:

[..]

Hallo

Nav die geheugens. Ik ben wat geschrokken van de MSI KT266A mobo's.
Ik heb al 512 MB DDR-geheugen (PC 2100, CL 2.5).
Kan dat in die KT333 borden gebruikt worden ?

Frnz
Ja, dat geheugen kun je gebruiken.

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Hmm...Ik heb helaas niet zo veel geld, maar rond de zomer wel weer ;) Dan zal de KT400 wel uit zijn he :? Dus ook PC3200 geheugen neem ik aan :? Nou ja, ff sparen dus en in de zomer upgraden :9

• GambitRS

GambitRS

w00t

Op zondag 21 april 2002 10:34 schreef frisian het volgende:

[..]

De A7v333 heeft met jumpers de mogelijkheid om 2v3 te halen
Na grondige inspectie van het A7V333 manual pdfje kon ik niks vinden over een 2v3 jumper. En ik lees ook dat je het geheugen voltage niet kan aanpassen? Kan iemand misschien bevestigen dat je idd het Vcore op dit bord tot boven de 1.85V kan opschroeven zonder te gaan voltmodden?

Verwijderd

Ja dat kan, kijk even op www.amdmb.com, forums, asusmotherboards, bij topicstarter Chainbolt.
Zelfs de dimmsspanning is zonder mod aan te passen, zie ook de zeer gedegen KT333 test/review op Hardtecs4U, waarbij overigens het Asusbord zo'n beetje als beste/snelste uit de test komt.
Er staat daar ook het een en ander over de geheugenperikelen.

• mr_niceguy
  • Laatst online: 22-06 11:15
Op zondag 21 april 2002 21:58 schreef zork het volgende:
Hmm...Ik heb helaas niet zo veel geld, maar rond de zomer wel weer ;) Dan zal de KT400 wel uit zijn he :? Dus ook PC3200 geheugen neem ik aan :? Nou ja, ff sparen dus en in de zomer upgraden :9
huh waar heb je dat gelezen???

ik heb vandaag een msi kt3 ultra aru gekocht en dat ding is VETTT

er zit zelf een bluetooth ontvanger op...

en ik heb er op het moment een blokje 512 mb 266 inzitten k hoop er aan het einde van de week een blokje 512 333 mhz erin te hebben
Pagina: 1 2 Laatste