Toon posts:

edonkey download snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een hele lage snelheid met edonkey, ik haal hoogstens
10kb/s.

gegevens:
Ik heb een mxstream(basis) van planet internet.
zit op een netwerkje gedeeld met winroute pro

Weet iemand hoe ik die snelheid hoger krijg??

bedankt

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Een ander p2p programma proberen ?
Als je verbinding enkel met edonkey traag is dan ligt het aan edonkey (wat een deductievermogen).

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Probleem bij jou is dat om snel te downlloaden je moet uploaden en daardoor stort je download in elkaar...

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:54

The_Duke

ho gek!

same here, edonkey was vroeger vrij snel, 100kb/s was geen uitzondering maar de laatate tijd gaat het zeer slecht, ik mag al blij zijn als ik de 30kb/s haal. Ik ben inmiddels maar overgestapt op andere p2p programma's.

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

DirectConnect of Kazaa Lite. Edonkey zuigt imo; ik kom bijna geen enkele hub op (ondanks het sharen van 3200 files :(), de enkele keer dat het lukt vind ik bijna niets, en als ik al iets vind dan gaat het downen ongeloofelijk traag :r

"People should know when they're conquered..."

Verwijderd

Topicstarter
heb ook kazaa maar daar is ie ook niet hoger dan 10kb/s soms heel ff 20kb/s (is maar een paar seconden)

Staat er dan niets fout in mijn instellingen
heb winroute pro maar heb niets ingesteld daar. en zone alarm misschein?

Zo ja, wat moet ik instellen?

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

Hoe zit het met internet explorer, kan je daar wel snelheden hoger halen als 10Kb/s. Zoniet dan moet je toch echtwel je internet sharing nakijken.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Verwijderd

Topicstarter
hoe kun je dat zien dan?

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 20:11 schreef 3RROR het volgende:
hoe kun je dat zien dan?
Ooit van downloaden gehoord |:(

• HunterPro
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 20:11 schreef 3RROR het volgende:
hoe kun je dat zien dan?
door een groot bestand te downloaden? :z

probeer eens een van de linux iso's van ftp://ftp.xs4all.nl.

edit:

bijvoorbeeld ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/10mb.bin voor een download van precies 10 mb

Verwijderd

Topicstarter
is een ftp programma ook goed?
Die heb ik ook net gedownload. Nu ben iets daar van aan het downloaden en daar gaat de snelheid 500 a 700 bytes per seconde.

• HunterPro
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 20:21 schreef 3RROR het volgende:
is een ftp programma ook goed?
Die heb ik ook net gedownload. Nu ben iets daar van aan het downloaden en daar gaat de snelheid 500 a 700 bytes per seconde.
ik zou die link van mij gebruiken, omdat dat een XS4ALL server is, bekend om z'n gegarandeerde snelheid en stabiliteit. Weet je dus zeker dat 't niet aan de andere kant van de lijn ligt. Je kunt 't overigens gewoon met IE downloaden, hoor :P

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik ben het programma of wat dan ook aan het downloaden en nu gaat ie wel met ongeveer 50 kb/s.

Dus het ligt niet aan mijn instellingen?

Kan ik dus beter zo'n ftp programma gebruiken?
zo ja waar vind je al die servers (kan je ook die edonkey servers op een ftp programma gebruiken)

wat raden julie aan

ps. wat ben ik nu aan het downloaden??

bedankt

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:25
hehe check dit.
Ik klik op die link. Ik downloadde die 10 mb met 650 kb/s !!! whehee i love @home kabel. Sorry dit moest er effe uit.

<Ontopic> Als tie het die download wel gewoon goed doe bij je dan ligt het waarschijnlijk aan je instelling bij de share programmas die je gebruikt. Je kan natuurlijk ook eens als je bij Kazaa aan het downloaden ben op je download met rechts klikken en find more sources doen natuurlijk. ;)

• HunterPro
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 20:33 schreef 3RROR het volgende:
ja, ik ben het programma of wat dan ook aan het downloaden en nu gaat ie wel met ongeveer 50 kb/s.

Dus het ligt niet aan mijn instellingen?

Kan ik dus beter zo'n ftp programma gebruiken?
zo ja waar vind je al die servers (kan je ook die edonkey servers op een ftp programma gebruiken)

wat raden julie aan

ps. wat ben ik nu aan het downloaden??

bedankt
die 10 mb is gewoon garbage om je verbinding te testen. Bevat verder niets.

Ik gebruik zelf al langere tijd vol vertrouwen kazaa lite (Refosearch, zie de link hierboven). Daarmee haal ik echt wel mijn 128 kbs down.

Verwijderd

Topicstarter
dus mijn verbinding is wel goed. Maar welke instellingen staan dan verkeerd bij kazaa?

• Grablinco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08-2023
edonkey zie ik vooral om grote programma's te downloaden, zoals ***, *** en linux e.d. maar dan laat ik em ook 2 nachten aan staan en dan heb ik het ook. Niet snel maar wel 'doelgericht'.
Voor muziek moet je gewoon andere programma's gebruiken.

• HunterPro
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 20:47 schreef 3RROR het volgende:
dus mijn verbinding is wel goed. Maar welke instellingen staan dan verkeerd bij kazaa?
waarschijnlijk zit je gewoon bestanden te downloaden die (haast) niemand heeft. Dan ga je nogal traag. Probeer eens iets 'veelverspreids'?

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik ben bezig met een e donkey FAQ, misschien dat je daar wat aan hebt. http://home.wanadoo.nl/thielen hij is nog niet af, een dezer dagen ga ik er aan verder...

Verwijderd

Dat Edonkey is echt bagger gebruikte het ook wel es hoogste snelheid 15kb/s gemiddeld 3kb/s :(. En ik kon ook niet meer normaal internetten dus heb ik er weer afgegooid ;).

Btw Mxstream Basic Abbo Hccnet

• Y0ur1
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 21:00 schreef ChicaneBT het volgende:
Dat Edonkey is echt bagger gebruikte het ook wel es hoogste snelheid 15kb/s gemiddeld 3kb/s :(. En ik kon ook niet meer normaal internetten dus heb ik er weer afgegooid ;).

Btw Mxstream Basic Abbo Hccnet
edonkey is neit bagger, daarom maak ik een faq waarin precies staat hoe je alles moet doen :)

Verwijderd

Topicstarter
nou :(
heb in kazaa dat nummer van shakira gedownload (staat op nummer 1 dus veel mensen hebben hem wel)
gaat ie maar met 3.98 kb

snap er echt niets van :?

• Y0ur1
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 21:07 schreef 3RROR het volgende:
nou :(
heb in kazaa dat nummer van shakira gedownload (staat op nummer 1 dus veel mensen hebben hem wel)
gaat ie maar met 3.98 kb

snap er echt niets van :?
Doe eens voor de gein rechtermuisknop er op en dan Find more Sources For Download

Verwijderd

Topicstarter
helpt ook niet :?

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-08 18:17
Tjongejonge, het is heel simpel.

Met MXStream Basic heb je maar een upload van rond de 7 kbyte/s.
Als je eDonkey gebruikt zit die upload direct aan zijn max. Dan gaat je donwload snelheid dus ook naar de klote. Als je download moet er tegelijk ook worden geupload. Er wordt namelijk een bevestiging gestuurd van ontvangst van een pakketje met data. Die bevestiging kan dus niet snel worden verstuurd omdat alle upload capaciteit al vol zit.
Je kan in eDonkey dan wel de upload snelhed op 4 kbyte/s zetten ofzo. Maar dan is je upload automatisch 12. (Onder de 5 kbyte/s upload is download x 3, tussen 5 en 10: download is upload maal 4.)
Je kan er dus niets aan doen.

Verwijderd

Je moet niet meteen denken dat als je ADSL in hus heb dat je meteen de hoogste snelheid kan halen......
JE bent afhankelijk van de server of PC waar je de files van download, als die met een modem naar buiten toegaat haal jij lang niet je snelheid......

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:00
En upload van 10 en hoger is onbeperkt downloaden.

Do as I say, don't do as I do.

• Dope-E
  • Laatst online: 11-07 12:42

Dope-E

The one and only Dope

Op woensdag 27 maart 2002 13:41 schreef Bart-01 het volgende:
En upload van 10 en hoger is onbeperkt downloaden.
LOL met zijn mxstream basic heeft ie een max upload van 7-8 >:)

maar edonkey is inderdaad niet de snelste, maar als je iets echt wilt hebben, moet je m gewoon dagen aan laten staan, doe ik ook!
Het is imho iig het beste p2p progje voor films/apps/games, muziek wat minder.

twitter.com/curly_sanders

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 17:04

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Op dinsdag 12 maart 2002 20:38 schreef Galaxis het volgende:
hehe check dit.
Ik klik op die link. Ik downloadde die 10 mb met 650 kb/s !!! whehee i love @home kabel. Sorry dit moest er effe uit.
{offtopic mode} hehe, even jou een minderwaardigheidscomplex bezorgen, ik zat op 1650 KB/s, en hij wilde niet harder vanwege de xs4all server :)
{end offtopic mode}

Even serieus nu, die programma's belasten je systeem ook flink, zeker als je meerdere files tegelijk aan het downloaden bent. Zeker als je dan ook nog een trage harddisk hebt, wil het nog wel eens best langzaam gaan. Met edonkey kom ik ook niet echt boven de 10 KB/s uit, terwijl het bij mij ook een heel stuk sneller moet kunnen (zie boven)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Joop
Edonkey als programa heeft niets met snelheid te maken. Als je maar voldoende upload hebt. Met @Home in Zwolle haal ik (als ik de upload op 10 heb staan) tussen de 70 en 90 kbyte/s.
Maar ik heb het op mijn werk wel eens getest waar we een veel hogere upload hebben. En daar kan ik wel 300 tot 500 kbyte/s halen.
Als je maar voldoende upload en veel user met de juiste file hebt. :)

• vargo
  • Laatst online: 13:35
Ja edonkey werkt prima, zolang je maar weet waar je mee bezig bent. Zorg ervoor dat je upload niet je volledige upstream bandbreedte in beslag neemt, want ook om te downloaden heb je (een beperkte hoeveelheid) upstream nodig.

• Sparhawk

Sparhawk

Op woensdag 27 maart 2002 13:53 schreef Joop het volgende:
Edonkey als programa heeft niets met snelheid te maken. Als je maar voldoende upload hebt. Met @Home in Zwolle haal ik (als ik de upload op 10 heb staan) tussen de 70 en 90 kbyte/s.
Maar ik heb het op mijn werk wel eens getest waar we een veel hogere upload hebben. En daar kan ik wel 300 tot 500 kbyte/s halen.
Als je maar voldoende upload en veel user met de juiste file hebt. :)
Nou dan zal het aan mij liggen, want zowel mijn up en download zijn nog wat hoger, maar ik krijg edonkey toch echt niet heel snel (lees: boven de 20 KB/s)

• vargo
  • Laatst online: 13:35
Op woensdag 27 maart 2002 13:55 schreef Sparhawk het volgende:

[..]

Nou dan zal het aan mij liggen, want zowel mijn up en download zijn nog wat hoger, maar ik krijg edonkey toch echt niet heel snel (lees: boven de 20 KB/s)
Probeer het volgende is:
- upload iig op 10K/s, anders wordt je download gecapped
- flink grote download lijst
- laatste serverlijst (http://home.cogeco.ca/~omaurice/serverlist/serverlist.html en dan onderaan klikken dat je alle servers wilt toevoegen)
- zet in options je edonkey op 'always connected'
- je PC lang laten aanstaan (mijn server gaat in prinzipe nooit uit)

• Sparhawk

Sparhawk

Op woensdag 27 maart 2002 14:07 schreef vargo het volgende:

[..]

Probeer het volgende is:
- upload iig op 10K/s, anders wordt je download gecapped
- flink grote download lijst
- laatste serverlijst (http://home.cogeco.ca/~omaurice/serverlist/serverlist.html en dan onderaan klikken dat je alle servers wilt toevoegen)
- zet in options je edonkey op 'always connected'
- je PC lang laten aanstaan (mijn server gaat in prinzipe nooit uit)
upload is op 10K/s
25 items dowloaden genoeg?
serverlijst wordt automatisch geupdate (edonkey.bat +autoupdater)
always connected staat aan...
mijn server draait nu ook al 4 dagen (heb hem net geinstalled), en edonkey draait nu 20 uur ofzo, en toch is er maar 1 file aan het downloaden, en dat met 5 K/s

• Joop
Je kan ook nog eDonkeybot downloaden van http://www.file-finder.com . Daarmee kun je automatisch je serverlist bijwerken, zoeken op alle server in de lijst tegelijk en nog wat andere handige opties. Meestal gaat je download snelheid daardoor nog (flink) wat omhoog.
Misschien heb je een file met een lage beschikbaarheid. Dan gaat het natuurlijk sowsieso trager...
Pagina: 1