Toon posts:

Lite On 32x12x40x + CDROM 48x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb net vandaag de lite-on cdrw aangeschaft. Nu wil ik windows 2000 kopieren (360mb op cdrom), dit duurt met Nero 5 +/- 9 minuten.

klopt deze duur? Of moet het sneller kunnen? hoe doe ik dat dan?

Ik heb het prog. wel ingesteld op 32x.
De harde schijf zit met de cdrom op de primary poort, de writer zit op de secondary poort.

Verwijderd

Topicstarter
Met het aanzetten van DMA, voor alle 4 de devices op de 2 IDE poorten, schrijf ik nu 536 MB weg in 4:16

verder nog tips? moet ik drivers van cdrom en/of writer downloaden? Moederbord updaten????

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-04 22:07

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

een cd recorder op 32x speed is ook echt 32 speed. en is dus niet langzamer oid. als je echt brand op 32 speed kan niks het sneller laten gaan (zolang je geen bufferunderuns krijgt iig)

lead in en lead out kan misschien sneller met nieuwe firmware voor je brander en misschien met een ander brand programma maar ik denk dat het nu gewoon goed is.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 08:06
hehe tof ja ik heb hem ook sinds vandaag... ik vind um echt vet!

ik kopieer ceedeetjes in ongeveer 2.30 min!

ik ben zeer tevreden!

en met een cd on-the-fly kopieeren doet ie dat op 3.50 min!

dat met een aopen 52x

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 08:06
Op dinsdag 12 maart 2002 21:17 schreef cosmoOo het volgende:
een cd recorder op 32x speed is ook echt 32 speed. en is dus niet langzamer oid. als je echt brand op 32 speed kan niks het sneller laten gaan (zolang je geen bufferunderuns krijgt iig)

lead in en lead out kan misschien sneller met nieuwe firmware voor je brander en misschien met een ander brand programma maar ik denk dat het nu gewoon goed is.
dit klopt niet helemaal... voor zover ik in de reviews heb gelezen van snelle branders...

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je met, als ik cdtjes kopier gaat het in 2:30 en on the fly in 3:50??? wat is het verschil??

Verwijderd

Topicstarter
oeps laat maar.....leren lezen...

Verwijderd

yeah ik heb hem (de Lite-On 32x12x40) 2 uur terug gekocht, 3 CDtjes gebrand, als een zonnetje, in =/- 3 minuten een schijffie propvol, en dat maar voor 99 euro, heelrijk toch?

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Op zaterdag 29 juni 2002 17:07 schreef Wannabe_Techie het volgende:
yeah ik heb hem (de Lite-On 32x12x40) 2 uur terug gekocht, 3 CDtjes gebrand, als een zonnetje, in =/- 3 minuten een schijffie propvol, en dat maar voor 99 euro, heelrijk toch?
heelrijk jah :P 99 euro is best veel. Mijne kostte 85 euro

De vos loopt door het bos.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zaterdag 29 juni 2002 17:07 schreef Wannabe_Techie het volgende:
Dan heb je wel te veel betaald. Ik had mijn 32X voor €70 gekocht. En heb hem natuurlijk, zoals het hoort, gemod naar 48/12/48

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Hey Dolf ,

Geef mij eens die link waarin dat beschreven staat !
(je weet wel je Lite On effe opschroeven !)

In afwachting van je antwoord ,

Schnautzi

• The Dolf
  • Niet online
Op zaterdag 29 juni 2002 17:17 schreef Schnautzi het volgende:
Hey Dolf ,

Geef mij eens die link waarin dat beschreven staat !
(je weet wel je Lite On effe opschroeven !)

In afwachting van je antwoord ,

Schnautzi
[url="http://-http://club.cdfreaks.com/showthread.php?s=65cb2ef9a704402eaae7abee4172a94a&threadid=42344"]Hiero![/url]

Gezocht!
Router

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:12

Wildfire

Joy to the world!

Dan moet je wel het W-model hebben, het S-model (32123S ofzo) is niet sneller te maken. Jammer genoeg, want ik heb zelf dus een S-model...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• The Dolf
  • Niet online
Wildfire
Ik wil niet lullig doen hoor maar ik zit nu met een 56K op het net. En dan is een usericon van 75KB iets te groot.

FAQ

Gezocht!
Router

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:12

Wildfire

Joy to the world!

Op zaterdag 29 juni 2002 17:31 schreef The Dolf het volgende:

[..]

Ik wil niet lullig doen hoor maar ik zit nu met een 56K op het net. En dan is een usericon van 75KB iets te groot.

FAQ
Wil je aub zelf beter leren lezen... ik heb een webicon en die mag maximaal 100 kilobyte zijn. En voor diegenen die webicons uit hebben staan (ja dat is een optie, kijk maar in je preferences - Alleen geuploade iconen laten zien.) heb ik nog een klein plaatje van 1481 bytes. En als dat nog teveel is dan moet je de icoontjes maar uitzetten.

Quote uit de FAQ:
De maximale grootte voor de webicons is vastgesteld op 100 Kb.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1