Toon posts:

Delphi 5 en SQL Server 2000 *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik word is niet met dt kun je zien hoe maf ik wordttt

Ik heb een progje geschreven dat dmv ODBC connect met een SQL server, daar 1 tabel opvraagd en het resultaat laat zien in een grid.
Nix bijzonders dus. Het werkt ook prima als ik als mezelf inlog.
Nou komt het... Als ik het progje op een andere PC in het netwerk (NT4) zet en het daar als een andere user run krijg is application error 0xc0000025.
Log ik op die PC in als mezelf werkt het wel.

Dezelfde DSN gebruikt ik ook met een Access 2000 app dus dat zou kwa rechten op de server geen probleem moeten zijn.

iemand een ideee??

Marcello

Verwijderd

Even snel met Google gezocht op "odbc error c0000025", en je bent blijkbaar niet de enige: http://dbforums.com/archive/118/2002/01/2/254778.
Een oplossing geven ze daar echter niet, en ik zou 't ook niet weten, omdat ik geen ODBC gebruik.

Maar voor MSSQL vanuit D5 zou ik direct kiezen voor ADO, en die BDE/ODBC combinatie laten vallen. 't Is wel even wat werk (TDatabase vervangen door TADOConnection, TDataset door TADODataset (en hun afgeleiden), etc.) maar je hebt er volgens mij alleen maar voordelen van:

- De BDE is een doodlopend spoor waar niet meer aan ontwikkeld wordt, en dat kun je van MDAC niet echt zeggen,

- ADO is in 9 van de 10 gevallen beduidend sneller dan de BDE/ODBC combinatie, en

- een simpele connection string is veel gemakkelijker te deployen dan een BDE alias en/of een ODBC DSN.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:57
Ik heb even op groups.google gezocht op die errormessage en kwam volgende links tegen:
http://groups.google.com/groups?q=0xc0000025&hl=nl&btnG=Google+zoeken

misschien dat je er iets aan hebt, ik heb ze zelf nog niet doorspit.

Zelf heb ik dit probleem nog nooit tegengekomen trouwens.

https://fgheysels.github.io/

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:57
Op dinsdag 12 maart 2002 21:27 schreef Afterlife het volgende:
maar je hebt er volgens mij alleen maar voordelen van:

- De BDE is een doodlopend spoor waar niet meer aan ontwikkeld wordt, en dat kun je van MDAC niet echt zeggen,

- ADO is in 9 van de 10 gevallen beduidend sneller dan de BDE/ODBC combinatie, en

- een simpele connection string is veel gemakkelijker te deployen dan een BDE alias en/of een ODBC DSN.
+ dat een ADO connectie wel zonder problemen kan samenwerken met de nieuwe Access 2000 driver mbt Memo-velden. De BDE gaat daar soms de mist in.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 21:34 schreef whoami het volgende:
+ dat een ADO connectie wel zonder problemen kan samenwerken met de nieuwe Access 2000 driver mbt Memo-velden. De BDE gaat daar soms de mist in.
Blobs, daar heeft de BDE altijd al moeite mee gehad, of je nou met Access, MSSQL of bv. InterBase te maken had. 't Werkte alleen vrij goed direct op tables of op request-live queries, maar vrijwel nooit bij insert- of update-queries.

/me hoopt ooit nog eens van de BDE af te komen...
Maar dan moeten we eerst een paar honderd klanten updaten. :(

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Gebruik je niet per ongeluk een trusted connection ipv sqlserver authentication?

/disclaimer:
* Annie weet niets van Delphi :D

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 00:17 schreef Annie het volgende:
Gebruik je niet per ongeluk een trusted connection ipv sqlserver authentication?

/disclaimer:
* Annie weet niets van Delphi :D
Het lijkt mij inderdaad een SQL server probleem.
Ik denk je NT-authentication aan hebt staan voor de logins voor je db-server. Mijn ervaringen met Delphi <--> SQL Server zijn dat foutmeldingen (afkomstig van SQL server) resulteren in rare errors (zoals die application error van jou).
Kijk eens naar je authenticatie in SQL server. Zet die gewoon op Sql server auth. en test dit door met de Query Manager vanaf beide clients in te loggen.

succes

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zet je is een connectstring van een adoconnection dan het password?
user_name='pietje';password='xxxx'?

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 13:21 schreef swissis het volgende:
Hoe zet je is een connectstring van een adoconnection dan het password?
user_name='pietje';password='xxxx'?
Dit is een valid connectionstring voor een oledb connection string naar een SQL Server db met sql server authentication
(standard security):
code:
1
2
3
4
5
6
objConn.ConnectionString = 
    "Provider=SQLOLEDB;" & _ 
    "Data Source=ServerNaam; & _ 
    "Initial Catalog=DatabaseNaam;" & _
    "User Id=pietje;" & _
    "Password=geheim;"

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:14

Crazy D

I think we should take a look.

Ongeveer zo:
Provider=SQLOLEDB.1;Persist Security Info=False;
User ID=gebruiker;Password=wachtwoord;
Initial Catalog=database;
Data Source=localhost;

En dan op 1 regel :) Ik neem aan dat dat in Delphi niet anders zal zijn...

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het teken waarmee je in delphi aangeeft dat de regel eigenlijk doorloopt?

objConn.ConnectionString =
"Provider=SQLOLEDB;" & _
"Data Source=ServerNaam; & _
"Initial Catalog=DatabaseNaam;" & _
"User Id=pietje;" & _
"Password=geheim;"

Dit hierboven is geloof ik Visual Basic notaltie & _

Voor de rest bedankt het werkt nu eindelijk!! :z
Pagina: 1