Fatale uitzondering 0E@0028:FF04919D

Pagina: 1
Acties:

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:02
Ik heb dus problemen met de computer, maar ik heb geen idee waar ik het zoeken moet. Het zit zo: af en toe als ik de muis (Logitech Optical Wheel Mouse) beweeg, doemt er plotseling een blauw scherm op. Daarna wordt de actieve toepassing (meestal internet explorer of }:O) afgesloten) en kan ik niets meer met zijn muis.

Ik ben voor mijzelf nagegaan waar het allemaal aan zou kunnen liggen. Ik ben gekomen tot het volgende:

1) De drivers van de muis zijn niet goed. Ik heb nu de muis geïnstalleerd met de nieuwste drivers, helpt ook niet.

2) het lijkt te gebeuren als hij contact probeert te maken met internet (over netwerk). Daarop heb ik alle security patches van windowsupdate gehaald en geïnstalleerd. Ook dit mocht niet baten.

3) In een andere draad op GoT stond dat fatale uitzonderingen met 0E meestal te maken hebben met de videokaart, maar dit lijkt me onwaarschijnlijk.

4) gekeken in de microsoft knowledge base. Het meest specifieke wat hieruit kwam was deze pagina: Windows 98 Fatal Exception 0E articles. Ook hier heb ik niets kunnen vinden dat iets met mijn probleem te maken had.

5) De laatste mogelijkheid is dat de voeding het niet allemaal kan trekken. Het is een DTK computer PTP-2007 (200W) voeding. Als je wilt weten wat er allemaal aan hangt, kun je kijken op het systeem in mijn sig, of hier

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

je gebruikt windows 98??
Het zou ook kunnen liggen aan een brak ram reepje, kijk eens of je er een andere in kan gooien.
Als de probs hiermee niet verdwijnen lijkt een clean install me noodzakelijk..

edit:
) De laatste mogelijkheid is dat de voeding het niet allemaal kan trekken. Het is een DTK computer PTP-2007 (200W) voeding.
Denk ik niet.

• Jaap-Jan
Ik heb al een clean install gebprobeerd, ook dit helpt niet. Het enige wat veranderde wat de lettercombinatie: 0E@0028:C0031C6C,was de combinatie vóór de clean install.

Het zou het geheugenreepje kunnen zijn, maar hoe valt dat te combineren met het bewegen van de muis? Alleen door de muis te bewegen kan ik een error krijgen. Ik heb ook geen testexemplaar bij de hand.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 21:52
Gewoon even een RAM check doen, met een progje. Bijvoorbeeld QuickTech pro, kan je meteen testen wat er nog meer aan je computer schort. Er zijn zat programma's die je geheugen testen, probeer deze eens:

http://www.simtel.net/pub/pd/47826.html

The JavaScript GoT Tracker

• Jaap-Jan
QuickTech pro kan niet via legale kanalen gedownload worden en dat laatste programmaatje (computer is opgestart met een Windows 98 bootflop) loopt vast. Alleen een reset met de resetknop werkt, ctrl- alt-del werkt niet.

Verwijderd

Voor alleen memory testen kun je memtest86 even opzoeken op het internet en dat downloaden.

• Jaap-Jan
Het zit in ieder geval niet in het geheugen. Ik heb hem 3,5 uur laten testen en hij heeft niets gevonden. Eerst de standaardtest en daarna de uitgebreide test.

Heeft iemand nog suggesties?

Verwijderd

hmm, misschien ligt het dan aan de muis zelf :? Check de usb en ps2 poort eens. Allebei proberen. En hang er ook eens een standaard ps2 muisje aan. Misschien is je poort kaduk :?

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ook al getest ZONDER de Logitech drivers? (dus gewoon met de standaard windows drivers?)

• Jaap-Jan
Het lijken de logitech- drivers te zijn. Ik heb de raad van Gianni Rombios n's opgevolgd en nu krijg ik die foutmelding niet.

Ik zal n's een mailtje sturen naar logitech, misschien dat zij een patch of een bijgewerkte driver hebben.

Pagina: 1