group is root i.p.v. user's group (NFS)

Pagina: 1
Acties:

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Als een user, bv. loesje met uid=500 en gid=500 (ook loesje) een bestand aanmaakt op een NFS-share, is de groep van dat bestand root (gid=0), i.p.v. loesje.

De user komt uit NIS. De server is een NW6 bak.

Wat gaat er fout? Kan ik eventueel als noodoplossing ergens een default-group opgeven voor die share? In fstab ofzoiets?

Het is echt super-irritant, omdat X niet wil startten voor de NFS/NIS-users, omdat ze niet bij de lock-bestandjes kunnen komen...

Leven is meervoud van lef

• Sihaya
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

In de makefile van de NIS database staat iets van min gid die een entry moet hebben om mee te gaan in de database. Misschien staat die te laag?

Kijk anders met 'ypcat group'

edit:

dat zal onder nw vast anders gaan...

signature has expired

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
'ypcat group' geeft de juiste informatie. Makenis aanpassen zorgt er toch alleen voor dat bepaalde GID niet in je NIS-tabel voorkomen? Het stelt toch niets in, verder?

btw: NW NIS is aan de client-side precies hetzelfde, met ypcat enzo. Server-side scheelt het ook niet veel, alleen de koppeling met NDS.

Ik vermoed dat het ook aan NFS van NW ligt, ik ga eens proberen een linux bak als NIS-master in te stellen met NW een slave-server, en de client de linux-server als NIS-master instellen, en dat NFS mounten...

Leven is meervoud van lef