Packard Bell of Dell

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Ok gelijk effe zeggen dat ik een keuze uit deze 2 MOET maken. IK weet dat een pc die je zelf samenstelt ook beter is maar dit is pc prive project gedoe dus ja, en dit zijn de 2 top pc's....
---------------------
Het gaat dus om de
Dell dimension 8200:
p4 1900 mhz
256 kb l2 cache geheugen
Intel 850 Chipset
256 mb RDRAM
120 gig/7200 rpm :9~
16x DVD-rom
24x/10x/40x writer gedoe
64 mb nvidia Geforce 2 mx
Creative labs soundblaster live! valeu 1024v ac3 pci
pci modem(heb ik nix aan gaat er dus ook uit)
Harman Kardon 695 speakers met subwoofer(iemand ervaring hiermee?)
DEll 19 inch monitor

Standaard software pakket blabla, muis toetsenbord van intel blabla..

Of om de:
Packard bell imedia 9022
p4 2,0 ghz (400 mhz)
512 cache geheugen
256 ddr ram
geforce 4 mx 64 mb ddr (met tv-out)
soundblaster compatible
80 gig
16x dvd
12x 8x 32x writer
draadloos muis+toetsenbord
Apart kastje met direct aansluitingen voor internet :? + cd/dvd+ volume + tv uitgang.
Webcam
netwerkkaart
modem
19 inch monitor
En de hele hele software mikmak wat je altijd van packard hell krijgt.

De packard bell pc heeft volgens mij een intel 845D chipse, misschien kan iemand dat bevestigen?

Thnx

DE prijs maakt overigens niet uit. Welk systeem moet ik nemen?

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
m'n baas heeft laatst een laptop bij dell besteld, en de order is in de eerste instantie nooit echt doorgekomen (wel keurig klanten nummer enzo gekregen, alleen niet in systeem), de hdd klopte niet, service is ver te zoeken... dus wat dat betreft zou ik zeggen, ga voor de andere :)

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• Aakab
Op dinsdag 12 maart 2002 19:27 schreef _Mo_ het volgende:
m'n baas heeft laatst een laptop bij dell besteld, en de order is in de eerste instantie nooit echt doorgekomen (wel keurig klanten nummer enzo gekregen, alleen niet in systeem), de hdd klopte niet, service is ver te zoeken... dus wat dat betreft zou ik zeggen, ga voor de andere :)
Hehehe ok 1-0 voor PB

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:27
Lijkt me duidelijk, de Dell

Die PB zal idd i845D zijn, de normale 845 kan geen DDR aan.

Of 't moet een sis chipset oid zijn...

Maar goed, ik zou zeerzeker voor die dell gaan: Snellere cpu/mem combo (RIMM), niet die packardbell restore rotzooi (en ontbrekende drivers), grotere harddisk, PB kennende zetten ze zelfs rustig een 5400rom erin.
Monitor... Dell schermen zijn errug ok (Sony based).

Dell ook fatsoenlijk geluid, lekkere writer.
Videokaart iets minder, maar dat lijkt me niet zo'n big issue. (GF2 MX kan je nog steeds prima op gamen)
SB Live! is ook beter dan een simpel onboard ding.

Webcam? 2x leuk
Draadloos muis en keybrd? -> same, scoor desnoods een losse muis erbij.

Apart kastje met shit? -> Geen idee wat ik me erbij moet voorstellen, klinkt verrot, zal wel PB specifiek zijn, ben je mooi de lul als er iets verrot is (niet te krijgen)

Verder dell helpdesk is gewoon wat fatsoenlijker dan zo'n PB PC-voor-dummies lijntje.

En tenslotte.. een PB heeft vaaak ook nog eens een uATX mammabord, lekker weinig PCI sloten dus.

Alleen de CPU is sneller, meer mem, en meer cache..

Verwijderd

ik hou er allebei niet van maar ik zou voor de

dell gaan, ziet er hardware technisch beter uit, de 850 chip is beter(lees:sneller) dan de 845, en de rest is ook sneller en groter, hdd, dvd, writer, enz....

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Ik heb bij Packard Bell gewerkt. Ik raad de Dell aan :)

Dell is sowieso geschikter voor de professionele user. Op mijn huidige werk hebben ook wat mensen Dell laptops, prima dingen.

• Aakab
Hehhe thnx voor de snelle reply's !!
Hmmm mijn persoonlijke voorkeur gaat ook naar de Dell, alleen die videokaart zit me dwars. Bevat die geforce 4 mx echt veel verbeteringen ten opzichte van de 2?
Ik wil strax wel de nieuwste doom enz kunnen spelen.

En die chipset inderdaad, die 850 is inderdaad sneller. Maar die 2,0 ghz kan je ook weer verder overklokken en geheugen is goedkoper.
En die dell is 1,9 en PB 2,0
Compenseert dat niet?

• B1tchwax
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-01 08:31
Op dinsdag 12 maart 2002 19:40 schreef Aakab het volgende:
Hmmm mijn persoonlijke voorkeur gaat ook naar de Dell, alleen die videokaart zit me dwars. Bevat die geforce 4 mx echt veel verbeteringen ten opzichte van de 2?

En die chipset inderdaad, die 850 is inderdaad sneller. Maar die 2,0 ghz kan je ook weer verder overklokken en geheugen is goedkoper.
Compenseert dat niet?
Overclocken op een packard bell? meestal hebben ze echt het minimum aan koeling er in gezet om het geluid laag te houden.. zowiezo zou ik niet beginnen aan PB met al die geintergreerde rotzooi ..

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 07:08
En de eindscore is: 6-0 voor Dell :D

Zoals gewoonlijk is Packard Hell weer de grote verliezer

The JavaScript GoT Tracker

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:10
Maak je zelf blij en blijf ver bij packard bell uit de buurt

ik heb er al meer dan 1tje gezien en geloof me
nix voor de tweaker

geminimaliseerde mobo's met nog brakkere bios en super support vab PB (NOT)
drivers vinden voor een ander OS dan dat er op staat mag je zelf doen PB pleurt een OS er op en dat zal gebruiken ook of je wilt of niet

Repareren doe je zo.

• DJSmiley
Op dinsdag 12 maart 2002 19:40 schreef Aakab het volgende:

Compenseert dat niet?
[topic=427333]

Die snelheid (1.9 vs 2.0) -> die 1.9 presteerd denk ik beter, met name door de snellere geheugen modules.

Die 2.0 daarentegen is een Northwood, dus meer cache.
Zoals de benchmarks hebben laten zien presteert de Northwood merkbaar beter dan de Willamette, maar wonderen kun je niet verwachten van de extra 256KB L2 cache. Wat wel een klein wondertje is, is het 0,13 micron productieproces. Het is niet alleen goed voor een verlaging van de warmteontwikkeling, het heeft ook een zeer positieve invloed op de tweakbaarheid van processors.
Bron: http://www.tweakers.net/reviews/281

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik werk bij PB maar als ik deze twee zie raad ik toch echt de Dell aan:

+ i850 schopt i845D onder de kont
+ grotere, snellere HDD (dat zal die WD zijn die alle anderen in benchmarks verslaat de laatste tijd)
+ echte soundcard (tegenover AC'97 codec in de PB)
+ snellere CDRW
+ heb niet zo'n hoge dunk van PB monitoren (zie m'n opmerkingen over de A727 in een andere topic)
+ Speakers (HK rules!)
- Willammette vs. PB Northwood
- geen NIC
- geen Webcam (joepie :+ )
- GF2MX vs. GF4MX (al betwijfel ik bijna of PB een GF4MX heeft...)

Verder zou ik in beide gevallen de OEM software er genadeloos afraggen (wel eerst de CDs ervan branden, handig bij evt reparatie :7 ), in het geval van de PB ook behoorlijk met CPFSB gaan OCen.

Maarja, blijft jammer dat je alleen uit deze 2 mag kiezen :'(

Oslik blyat! Oslik!

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-01 23:59

Malebolgia

Move, or be moved

om er 7-1 van te maken:

Dell heeft een hele goede driver support (kijk hun site maar). Heb zelf ook een Dell gehad (is na 2e hands handelen bijna niets meer van over :D). Zeer tevreden over het systeem, uitbreiding etc. Alleen oc-en ging niet :(.

"People should know when they're conquered..."

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:01

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op dinsdag 12 maart 2002 19:50 schreef Malebolgia het volgende:
om er 7-1 van te maken:

Dell heeft een hele goede driver support (kijk hun site maar). Heb zelf ook een Dell gehad (is na 2e hands handelen bijna niets meer van over :D). Zeer tevreden over het systeem, uitbreiding etc. Alleen oc-en ging niet :(.
Jupz, naar mijn mening beste zakelijke systemen te krijgen. Voor thuis iets minder aan te raden, maar zeker leuke machines.. das dus 8-1 ;)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 12 maart 2002 19:46 schreef Sine het volgende:
Maak je zelf blij en blijf ver bij packard bell uit de buurt

ik heb er al meer dan 1tje gezien en geloof me
nix voor de tweaker

geminimaliseerde mobo's met nog brakkere bios en super support vab PB (NOT)
drivers vinden voor een ander OS dan dat er op staat mag je zelf doen PB pleurt een OS er op en dat zal gebruiken ook of je wilt of niet
Blaat :( :(

Iedere PB is te OCen, er zijn voor bijna alle componenten drivers voor minstens 2 a 3 OSsen (ja, muv die kutkeyboards, maar dan noem je ook wat), en als PB het niet heeft kun je gewoon naar de oorspronkelijke fabrikant (geldt ook voor volwaardige BIOSsen).

En uitgeklede mobo's- alsof Dell en andere merkPCs dat niet hebben. M'n ma werkte bij IBM, ik heb genoeg van die krengen van binnen gezien, en na een dagje daarvan vind je PB en Dell nog prima tweakbare OC bakken :+

Ik hoop toch dat we op GoT allemaal in staat zijn betere systemen te bouwen dan OEMs ons voorschotelen, maar denk nou niet dat (muv Compaq en IBM die echt non-standard prut erin stoppen) ze elkaar een haartje ontlopen wat tweakbaarheid of uitbreidbaarheid betreft.

Oslik blyat! Oslik!

• Aakab
heheh ok 8-2 voor Dell.
Hmm ik heb effe die topic van die gforce 4 gechekt. En nu ga ik alleen maar meer twijfelen...pfff

Verwijderd

Wat ik nou zou willen weten: is die pb nortwood of niet?, Er zijn nml ook heeeel veel 2ghz williamettes in de omloop.
Persoonlijk zou ik in ieder geval voor de Northwood gaan, wat de Pb waarschijnlijk niet is en de Dell ook niet >:)
De gf4 mx doet het ook wel lekker voor zijn geld, maar je zult waarschijnlijk toch spoedig een nieuwe kaart kopen, omdat het bij beiden een MX betreft :P .
Dat rimm geheugen maakt relatief weinig uit, door de lange pipelines is de latency van goed ddr beter en KAN het op specifieke benchmarks/games beter werken.
De harde schijf.... ik heb in mijn nieuwe computer Xpres een 5400, omdat mijn 7200 meer geluid maakte en ik een tijdje bij iemand met een 10k schijf zat ( je hoorde die dragon orb koeler nieteens >:) )
cd/dvd shit, maakt niet zoveel uit, als het maar werkt.
Alleen dat 97 geluid is serieus K.U.T ( Kortom Uitermate Teleurstellend ), zelfs mijn sb128 gaf minder ruis.
En.... mind het mobo, weinig pci sloten zal nu niet zoveel uitmaken, maar bij mij zitten ze altijd vol :( .
Oh ja, de speakers..... hoewel die HK 's niet heeel erg slecht zijn ( relatief goed ) zul je je pc al snel op je stereotoren aan willen sluiten :P .

Kortom, je moet alles laten hangen van het merk 1,44 inch drive ;) ;)

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
DELL!!! :)

• MickMack
  • Laatst online: 15-05 07:08
Nou, ik weet het wel. Gewoon voor de Dell gaan. Liever een systeem met normale drivers en de hele handel dan een prefab raamel bak van Packard Hell. :r

Die video kaart kan je er later eventueel ook nog wel instoppen. En trouwens; aan een snelle videokaart heb je niet veel als de combinatie met het moederbord brak is.

The JavaScript GoT Tracker

• DJSmiley
Op dinsdag 12 maart 2002 20:04 schreef jojo2k1 het volgende:
Wat ik nou zou willen weten: is die pb nortwood of niet?, Er zijn nml ook heeeel veel 2ghz williamettes in de omloop.
Persoonlijk zou ik in ieder geval voor de Northwood gaan, wat de Pb waarschijnlijk niet is en de Dell ook niet >:)
Volgens mij is 't een Northwood, de wiliamette is er bij mijn weten niet in 512Kb cache

• Aakab
Op dinsdag 12 maart 2002 20:10 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Volgens mij is 't een Northwood, de wiliamette is er bij mijn weten niet in 512Kb cache
Ja waarschijnlijk is het inderdaad een northwood.
Volgens mij ga ik echt iene miene muttte doen ofzo heheh

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op dinsdag 12 maart 2002 20:19 schreef Aakab het volgende:

[..]

Ja waarschijnlijk is het inderdaad een northwood.
Waarschijnlijk of inderdaad? :9

• boesOne
  • Laatst online: 15-05 17:30

boesOne

meuh

Op dinsdag 12 maart 2002 20:04 schreef jojo2k1 het volgende:
...
Kortom, je moet alles laten hangen van het merk 1,44 inch drive ;) ;)
Ja de 1,44 inch drive ! je weet wel die drive waar 3,5 MB opkan.. Je kan ook tegen bijbetaling de singlesided 720 mm drive halen, daar kan 5,25 MB op.. Das helemaal de moeite waard.. :)

Maarree.. bij de dell moet je dus zeker een videokaart bijhalen en bij de PB een soundkaart.. Qua software en os en drivers boeit het niet.. XP drivertjes zijn op de PB site te vinden en vast ook op de Dell site.. 'k werk bij PB dus van de PB weet ik iets meer.. Je kan gewoon de msi bios erin flashen en dan ken je ook wat tweaken.. Dion_B heeft gelijk dat het beeldscherm zuigt van de PB.. hmmzz.. toch maar een Dell zou ik zeggen.. en dan ff een GF3 ti 500 halen over een maandje of 4.. Zijn dan waarschijnlijk redelijk goeiekoop.. en de GF3500 is een stuk beter dan zo'n nep GF4MX!! Vergis je niet.. De 4 in GF4MX is alleen marketing..nie intrappen..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 19:45 schreef MickMack het volgende:
Zoals gewoonlijk is Packard Hell weer de grote verliezer
As usual :D

Mijn vote gaat ook naar de Dell , de redenen hiervoor zijn al genoemd door de mensen hierboven.

Prackard sux gewoon

• EHofman
  • Laatst online: 10-01 20:59
DELL zuigt maar,.....

Packard Bell zuigt harder

:Y)

ALS je dan MOET kiezen ga dan voor de DELL |:(

Verwijderd

Om de eindscore nog iets leuker te maken, ga ook ik bij deze voor de DELL!!!!! De packard bell computers hebben iets te veel brakke onderdelen erin zitten om voor fatsoenlijk door te gaan.

Verwijderd

Ga voor de Dell - deze machines zijn echt wel goed - stabiel :P - leuke apparaatjes - PB sucks btw... :(

Die Harmon Kardon speakers ken ik trouwens persoonlijk niet, maar ik heb wel van anderen gehoord (die ze wel kennen) dat dit geweeeeeldige speakers zijn :9~

Verwijderd

Ga voor DELL.
Ik heb laatst ook een Packard Bell moeten fixen zonder recovery cd's bij een klant. Want die hadt men niet bijgeleverd |:( En jah, de harddisk was al geformarteerd waar de desbetreffende drivers nog opstonden. Heb bijna een hele dag taak gehadt om die gare drivers bij elkaar tezoeken. Tot dat de onboard geluidskaart begaf :r
Dus mijn mening ga voor DELL !!!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 11:41

Opa

Nu Multifocaal!

Er zijn hier klaarblijkelijk meer mensen die er naar refereren als "Packard Hell". Ik kan dat gevoel alleen maar beamen.

Onderbouwing: een paar jaar ervaring op helpdesk voor scanners, muizen, geluid en andere peripherals. Software is heel onhandig geïnstalleerd en niet van cd-rom te plukken zonder algehele reinstall, bios is bagger, allemaal overbodige zooi standaard geïnstalleerd.

Met Dell heb ik alleen maar goede ervaringen. Goede website, efficiënte reparatieservice (Getronics).

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

mijn conclusies over de afgelopen jaren:

packard bell: vaak mindere onderdelen (niet kwa merk maar kwa performance), minder uitbreidbaar, minder standaard

dell: goede onderdelenmix, normale tot zeer goede performance, goed uitbreidbaar, redelijk standaard qua kasten, componenten, ... + zeer goede service

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Johnny
  • Laatst online: 15-05 23:15

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

1x een packard bell gehad, dat nooit meer! Zelfs de matser CD's bevatte een fout waardoor Windows niet wilde goed opstarten, de helpdesk is verschrikkelijk en support doen ze niet aan.

Niks negatiefs over DELL te melden.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Aakab
Heheheh thnx iedereen. Ik da dus nu zeker voor de dell. De kast+monitor zien er ook stukken beter uit :9~
En die boxen hehe die lijken me super!!

Nu had ik dus in me post gezegd dat ik een 19 inch monitor erbij kreeg(p991 denk ik) , alleen er is ook een optie om voor een 15 inch flatscreen te gaan. Nu vind ik die dingen toch niet echt mooi enz en word het waarschijnlijk toch die trinitron.
Is die monitor groot? dus de dimensie, vooral naar achterentoe aangezien ik niet veel ruimte heb.

Verwijderd

Dell is het beste merk wat er is.Liever neem ik een zelfgebouwd systeem ,maar als je een merk moet nemen zou ik echt voor Dell gaan.
Ik heb nooit poblemen met dell-systemen.
Packerd hell moet je echt NIET NEMEN!!!!!!!!
Dat is zo een KLOTE MERK!!!!

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 12:45 schreef Aakab het volgende:
Is die monitor groot? dus de dimensie, vooral naar achterentoe aangezien ik niet veel ruimte heb.
Gegevens over de monitoren hier...

• Caeruleus
  • Laatst online: 18:09
Op woensdag 13 maart 2002 12:19 schreef Slimme het volgende:
Ga voor DELL.
Ik heb laatst ook een Packard Bell moeten fixen zonder recovery cd's bij een klant. Want die hadt men niet bijgeleverd |:( En jah, de harddisk was al geformarteerd waar de desbetreffende drivers nog opstonden. Heb bijna een hele dag taak gehadt om die gare drivers bij elkaar tezoeken. Tot dat de onboard geluidskaart begaf :r
Erm ja... Dell..

Ff een reactie op bovenstaand verhaal:
Als de recovery cd's er niet bij zitten moet je ze zelf branden. Als je de HD hebt geformatteerd blijven de gegevens van de recovery cd in een non-dos partitie staan. Deze blijft gewoon staan ook al formatteer je de boel (zolang je niet met fdisk de non-dos partitie hebt weggemikt).

ff opstart diskette downloaden van packardbell.nl en de hele zooi wordt vanuit de non-dos partitie geinstalleerd. ;)

p.s. Daarna wel ff de cd's branden, de non-dos partitie wordt dan verwijderd en die ruimte wordt dan bij je normale partitie aangeplakt, verder heb je dan de cd's voor het geval je HD er een keer helemaal mee ophoudt.

Nieuwe cd's kosten +/- 100 gulden dus kleine moeite, misschien groot plezier.

no animals were harmed during the production of this message

• Aakab
Op woensdag 13 maart 2002 13:05 schreef Ceyene het volgende:

[..]

Gegevens over de monitoren hier...
Thnx ;)
hmmm hij is niet echt diep dus dat is wel fijn :9~

• AwesomE
  • Laatst online: 29-05-2025
wat is nou stoerder:

Ik heb een Dell

of

Ik heb een Packard Bell

Dellllllllll

...

Verwijderd

tenzij je een echte leek bent neem je PB anders neem je gewoon de Dell (dit was de pb-hlpdesk)

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 13:14 schreef Caeruleus het volgende:
Als de recovery cd's er niet bij zitten moet je ze zelf branden. Als je de HD hebt geformatteerd blijven de gegevens van de recovery cd in een non-dos partitie staan. Deze blijft gewoon staan ook al formatteer je de boel (zolang je niet met fdisk de non-dos partitie hebt weggemikt).
Maar goed, was vergeten erbij tevertellen dat de klant ook al hadt ge-fdiskd :+
Heb het opgelost door gewoon een nieuwe modem en geluidskaart erin tekopen ;)

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-05 14:53
je had zelf ook wel kunnen bedenken dat de dell beter was imo.

pb heeft p2ghz en gf4-mx400 verder is ALLES aan de dell beter.
:/
gf4-400 kost 170 euro gf2-mx400 kost 100 euro.
de proc scheelt ook niet veel qua prijs.
alle andere onderdelen samen is heel wat meer dan die 100euro dat die 2 onderdelen extra kosten :D

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Aakab
Op woensdag 13 maart 2002 14:30 schreef DNS666 het volgende:
je had zelf ook wel kunnen bedenken dat de dell beter was imo.

pb heeft p2ghz en gf4-mx400 verder is ALLES aan de dell beter.
:/
gf4-400 kost 170 euro gf2-mx400 kost 100 euro.
de proc scheelt ook niet veel qua prijs.
alle andere onderdelen samen is heel wat meer dan die 100euro dat die 2 onderdelen extra kosten :D
Ja maar dat zijn net de 2 basisonderdelen.
Maarja de keuze is dus gemaakt, alleen enige minpuntje aan de dell is dat ik maar 2 pci sloten vrij heb(van de 4). En ik heb er minimaal 3 nodig(tv-kaart,2 x nic). Maarja ik flikker de modem eruit, en dan is dat ook opgelost ;)

• Sinned123
  • Laatst online: 04-05 14:53
Op woensdag 13 maart 2002 14:37 schreef Aakab het volgende:

[..]

Ja maar dat zijn net de 2 basisonderdelen.
Maarja de keuze is dus gemaakt, alleen enige minpuntje aan de dell is dat ik maar 2 pci sloten vrij heb(van de 4). En ik heb er minimaal 3 nodig(tv-kaart,2 x nic). Maarja ik flikker de modem eruit, en dan is dat ook opgelost ;)
geen onboard nic dan??

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Aakab
Op woensdag 13 maart 2002 14:45 schreef DNS666 het volgende:

[..]

geen onboard nic dan??
Ja dat had ik dus ook verwacht maar helaas niet nee. Hij heeft vrijwel niets onboard.
Afbeeldingslocatie: http://www.dell.com/images/us/segments/dhs/prodviews/dimen_8200_back.jpg

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ga voor DELL.
Uhuh :Z

Punt 1: wie is hier dom, het bedrijf dat de recovery spul op de HDD zet of de klant die het eraf formatteert :+
Punt 2: dacht je echt dat het bij Dell anders werkt :?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Neem de Dell:

COmponenten zijn goed
Drivers zijn standaard
Ziet er best leuk uit

Packard Bell neeeeeeeeeeeeen:

Monitor is bagger, slecht beeld en ziet er niet uit
COmponenten daar is op bezuinigd....HD 5400TPM, Videokaart kan me niet voorstellen dat het een GF4MX is maar goed
Moederbord ...pruts...
en dan het onmogelijk van Packard Ball:

* drivers....
* modems .... ( zijn werkelijk ver beneden NAP)

Dell nemen dus!

• We Are Borg
  • Laatst online: 17:38

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op woensdag 13 maart 2002 09:43 schreef EHofman het volgende:
DELL zuigt maar,.....

Packard Bell zuigt harder

:Y)

ALS je dan MOET kiezen ga dan voor de DELL |:(
Dell idd, vooral goede service ;)

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 13:20 schreef AwesomE het volgende:
wat is nou stoerder:

Ik heb een Dell

of

Ik heb een Packard Bell

Dellllllllll
Ik heb een Packerd Dell ;)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 14 maart 2002 20:02 schreef CB het volgende:
Neem de Dell:
Mee eens (zie hierboven) maar:
COmponenten zijn goed
Die van de PB net zo goed/slecht.
Drivers zijn standaard
Die van de PB net zo standaard (Intel, Leadtek etc. noem ik vrij standaard).
Ziet er best leuk uit
Kwestie van smaak. PB is metallic blauw.
Packard Bell neeeeeeeeeeeeen:

Monitor is bagger, slecht beeld en ziet er niet uit
Dat laatste wederom een kwestie van smaak, maar ik ben idd niet zo te spreken over PB monitoren en hun refresh rates.
COmponenten daar is op bezuinigd....HD 5400TPM,
Niet waar- een Seagate Barracuda 7200RPM met 2MB cache.
Videokaart kan me niet voorstellen dat het een GF4MX is maar goed
Ik stond er ook van te kijken, maar het is idd een GF4MX, Leadtek om precies te zijn, de eerste PB model met zo een.
Moederbord ...pruts...
Een Gigabyte GA-8IDMNF pruts...:? Vind ik best wel meevallen.
en dan het onmogelijk van Packard Ball:

* drivers....
Leg mij ff uit waarom... :?

De boel draait stabiel maar niet bliksemsnel als je gewoon de meegeleverde zut gebruikt. Anders kun je in 10 minuten aan downloaden van de Intel, Creative en Leadtek sites de nieuwste halen.
* modems .... ( zijn werkelijk ver beneden NAP)
Modem is een Aztech CNR2800-W. Neemt geen PCI slot in beslag, heeft een lagere latency dan een hardware modem (beaamd door John Carmack- search ff op Carmack en winmodem) en bij een 2GHz CPU is de CPU load ook verwaarloosbaar. Bovendien kunnen de drivers bij wijze van bonus de telefoonlijn doormeten (tot grote irritatie van Eirecom (de KPN van Ierland) die er nu dankzij onze modems en masse melding krijgen van afgrijselijk brakke lijnen in het platteland).
Maar dat is hiet toch niet aan de orde want die gaat eruit.
Dell nemen dus!
Mee eens, maar de redenen die jij aanvoert zijn totaal ongefundeerde blaat die naar zinloze trolls toe neigen.

Als je je kritiek kunt onderbouwen, doe dat, hou anders je vooroordelen voor je :(

Reden voor mij om de Dell te adviseren is de grotere, snellere HDD (beiden 7200RPM, maar die WD is een monster), de RDRAM tov DDR en de SBlive en daarnaast de betere monitor en speakers.
Daar staat tegenover dat de Willamette vs. Northwood niet zo mooi is en dat ik niet weet welke mobo de Dell heeft, maar zo lekker OCen als de GA-8IDMNF zie ik het niet doen >:)

Oslik blyat! Oslik!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:36
Dell levert goed spul, heb verschillende machines van Dell bekeken, allemaal perfect spul, merkspul, snel spul, weinig problemen, etc.

Dan PB:
Allemaal goedkope troep, zoals Quantum Fireball lct20 schijven (4500RPM, 128K cache!), onboard videochips, AMR/CNR modems, etc. Allemaal instabiele troep.

Zegt misschien meer over de systemen die ik gezien heb: Dell P2-450, P3-700 ofzow (laatste weet ik niet meer)
PB Celeron 600 (die verkocht was als een Pentium III 600)

Beide Dells met Intel BX bordje, lekker stabiel.
PB met een Giechelbyte bordje met i810, niet stabiel, zeker niet met dat halve BIOS van PB erin :(

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Ik zal voor Dell gaan, die PB zooi wordt je echt niet vrolijk van..gekke ontbrekende drivers, overclokken ho maar!..

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 15:47
op m'n werk heb ik ook een Dell Optiplex G240 met GF2 MX 400.... er zit niet eens een koelblokje op de nvidia kaart

• Aakab
Op vrijdag 15 maart 2002 01:14 schreef dion_b het volgende:

Niet waar- een Seagate Barracuda 7200RPM met 2MB cache.
Als ik me niet vergis heeft de 120 gig versie zelfs 8 mb cache.

Hehhe thnx iedereen voor de replyz ;)
Ik ga dus echt voor de dell.

Verwijderd

Heb zelf alleen maar goeie ervaring met Dell, en slechte ervaring met Packard Bell.

Dus DELL!!!!

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Geen van 2-en :r

Maar als ik dan moet kiezen de DELL :)

webOS all the way!

• juanp
  • Laatst online: 03-05 20:29
ja ik zou ook voor Dell gaan puur omdat ze ee goeie service hebben (als het niet anders kan)

persoonlijk zou ik lekker zelf bouwen :)

Verwijderd

ik heb 1 X een Dell dimension PIII / 1GHz gezien (van een klant), ervaring:

a) zaten maar 2 ventilatoren in, waarvan de CPU ventilator een 12*12 cm uitvoering was (die was aan de achterkant gemonteerd, en via een kap werd de lucht naar de CPU geleid)

b) Overclockbaarheid: Was eenvoudig in bios te OC'en tot 1.13 GHz zonder temp problemen...

c) dell heeft goede hlpdsk / service

Conclusie:
Dell = meer professioneel spul
Packard bell = meer huis en tuin spul

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 15 maart 2002 14:15 schreef User2001 het volgende:
ik heb 1 X een Dell dimension PIII / 1GHz gezien (van een
klant), ervaring:

a) zaten maar 2 ventilatoren in, waarvan de CPU ventilator een 12*12 cm uitvoering was (die was aan de achterkant gemonteerd, en via een kap werd de lucht naar de CPU geleid)

b) Overclockbaarheid: Was eenvoudig in bios te OC'en tot 1.13 GHz zonder temp problemen...

c) dell heeft goede hlpdsk / service

Conclusie:
Dell = meer professioneel spul
Packard bell = meer huis en tuin spul
Yup, klinkt aannemelijk.

Heb hier een PB iXtreme voor me:

a) Ook 2 fans, een 60mm op de P4 heatsink en een 120mm in de voeding. De 120mm maakt echt geen geluid, de 60mm is te horen, maar met de kast dicht (geluidsisolerende wanden) hoor je bijna niets.

b) nog geen P4 OC ervaring met PB (ik ga op m'n werk geen PC OCen), maar OC BIOS is er zeker voor alle P4 modellen (op de Gigabyte danwel MSI websites te krijgen). Wel is de CPU hier nog maar 34C, dus ruime OC marge, lijkt me.

c) meningen over verdeeld wat betreft PB. Hangt er grotendeels vanaf welke helpdesk je aan de lijn krijgt, maar de In-Warranty line is de laatste maanden er stukken op vooruit gegaan.

Maar goed, PB is idd stukken meer op de prive-markt gericht (kijk maar naar de :r software preload, al heb ik nog nooit een OEM preload gezien waar ik blij van werd).

Hier een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.packardbell.nl/files/images/product/odyssey/imedia/o_imedia_top.jpg

edit:
Ff eindelijk de exacte specs onder ogen gekregen: dit is geen i845D maar een SiS650 mobo (de Gigabyte GA-8SIML om precies te zijn- hier is de nieuwste BIOS van Gigabyte zelf) >:) Verder is de HDD idd niet de Seagate maar de Maxtor (Quantum) 5400RPM |:(

Dus het is iets anders, die SiS chipset is sneller, maar de HDD is langzamer. Hoe dan ook blij ik erbij dat de Dell (nipt) beter is.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik heb laatst ook een Packard Bell moeten fixen zonder recovery cd's bij een klant. Want die hadt men niet bijgeleverd |:( En jah, de harddisk was al geformarteerd waar de desbetreffende drivers nog opstonden.
Dat soort leuke geintjes heb ik ook wel eens meegemaakt bij familieleden/kennissen die per ongeluk een prackardje hadden aangeschaft. Master CD's 'vergeten' bij te leveren (ok, dat ligt niet expliciet aan PB, kan ook nalatigheid van leverancier zijn) , of dat iemand (bij een model met brander) z'n master-ceedeetjes zelf moest fikken... lekkere service, klanten zelf maar de installatie cd's laten fikken :r :r :r

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:36
PB en Komprak geven idd een recovery CD mee met allemaal brakke software, waarbij je die bij de meeste PB's allemaal zelf mag fikken ja :r (en waarbij blijkt dat je fikker het niet doet en je volgens de helpdesk dan maar de master CD moet terugzetten, welke CD :? )

Dell levert altijd OEM software bij die je normaal kunt installeren: een normale Windows OEM CD, een normaal pakketje Home essentials, etc, gewone software en geen preload shit. Als je een nieuwe Dell machine opstart, staat er volgens mij alleen Windows met drivers en patches op geinstalleerd, de rest mag je naar eigen inzicht zelf doen.

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:08
Nee niet echt, bij mijn Dell stond alle shit er op hoor, niet alleen Windows.
Dat was twee weken geleden btw.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Verwijderd

kijk eens op http://www.computerconsument.nl/

en jullie vinden dell beter in service ??

dell is dus op dat gebied totaal niet beter mis... wel slechter

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat is een erg specifieke uitspraak dat geen tiet te maken heeft met de hard- dan wel softwarekwaliteit van de systemen of de (garantie)service, maar alleen de betalingsvoorwaarden.

Kortom het is ronduit offtopic hier, bovendien zit je hier een tweeenenhalf jaar oude topic met deze onzin te schoppen. Dat zegt een stuk meer over jouw beoordelingsvermogen dan over Dell :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.