Vage vastlopers, voeding gaar? (lang)

Pagina: 1
Acties:

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 13:04

Daytona

Autoracen is voor watjes

Topicstarter
Een maandje of wat geleden kocht ik een ECS K7S5A moederbord, waarmee ik nogal wat problemen had.
M'n systeem (w2k) herstartte vrij vaak NA het inloggen, meestal vele keren achter elkaar.
Omdat het uitvallen en herstarten samenviel met de windows-welkom tune, en omdat bij het aanklikken van Creative's AudioHQ het systeem ook een keertje spontaan vastliep, verdacht ik in eerste instantie m'n SB live 5.1.
Een paar dagen na het deinstalleren van de SB Live kwamen de problemen terug echter terug, zodat ik besloot m'n ouwe trouwe Abit BP6 terug in te bouwen.

Tot m'n verbazing liep die op dezelfde manier vast nadat ik de SB live geinstalleerd had. Nou was m'n BP6 altijd superstabiel, terwijl ik destijds slechts een 235watt noname voeding in m'n kast had. Nu zit er een amd goedgekeurde 300watt fortron voeding in, die ik speciaal kocht voor m'n eerste AMD-systeem.

Toegegeven, ik heb d'r wel redelijk wat hardware in hangen (3x cd-rom, 1x hd, 2x 80mm fan, floppy, 2x 256mb pc133, agp video en div. pci kaarten), maar niet of nauwelijks meer als destijds met m'n BP6. In het bios schommelen de voltages wel een beetje, maar ik weet niet of de waardes abnormaal zijn, en of m'n oude voeding dat ook deed.
12v zit tussen de 11,79 en de 11,85
3,3v tussen de 3.31 en 3.35
processor voltage tussen de 2.04 en de 2.08

Zou de voeding de oorzaak kunnen zijn van alle ellende? Graag tips, want ik wordt hier langzamerhand een beetje erg flauw van :(

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:46
Zou kunnen. een Athlon met 235 W voeding is erg weinig!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 13:04

Daytona

Autoracen is voor watjes

Topicstarter
Misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar die 235watt voeding is/was niet voor een athlon systeem!

De 235watt voeding gebruikte ik dus probleemloos op m'n BP6 met 2 celeron processoren. De 300watt Fortron voeding (amd certified t/m 2000+ XP) heb ik gekocht voor m'n 1e amd systeem, wat overigens 'slechts' een 650Mhz Duron betrof.
Diezelfde 300watt voeding verdenk ik nu van m'n herstart problemen, aangezien deze zowel bij m'n ECS k7s5a als m'n oude BP6 problemen geeft.