Toon posts:

Netwerk vraagje, 3 pc en @home.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren des goede levens.

Ik heb een vraag, ik heb hier 3 computers

- xp syteem
- mac met mac os10
- laptop

en een hubje van sitecom

mijn vraag is moet ik vanaf mijn 2de netwerk kaart in mn xp systeem waar internet binnen komt een croskabel tussen de hub en nic2 hangen ?? of mag dat gewoon een patch kabel zijn in de upload?... dat was het eigenlijk..

Nick

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 18:41 schreef xpnick het volgende:
Heren des goede levens.

Ik heb een vraag, ik heb hier 3 computers

- xp syteem
- mac met mac os10
- laptop

en een hubje van sitecom

mijn vraag is moet ik vanaf mijn 2de netwerk kaart in mn xp systeem waar internet binnen komt een croskabel tussen de hub en nic2 hangen ?? of mag dat gewoon een patch kabel zijn in de upload?... dat was het eigenlijk..

Nick
okee... ik denk dat je met die XP bak het internet wilt gaan delen. Blijf dus lief van die kaart af, want die doet het. Je plaatst in die XP bak een netwerkkaart bij, configureert 'm voor intern gebruik. Dit herhaal je voor je mac en je laptop. Zorg dat alles in de goede range zit, liefst 192.168.0.x met subnet 255.255.255.0. De XP bak wordt 192.168.0.1.
Je plugt alles in de hub, zorgt dat je ook gateway en DNS naar de XP bak richt, deelt 't internet met ICS, en voila! :P

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 10:00
Een patch kabel naar een vande gewone poorten op de HUP!!

Verwijderd

Topicstarter
ok ja, ik heb 2 netwerkkaarten in mijn xp bak zitten, ik doe het configurerern, maar mijn internet uit dus nic2 kan gewoon naar de hub in de vorm van patch kabel he geen cross?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 18:44 schreef xpnick het volgende:
ok ja, ik heb 2 netwerkkaarten in mijn xp bak zitten, ik doe het configurerern, maar mijn internet uit dus nic2 kan gewoon naar de hub in de vorm van patch kabel he geen cross?
wil je je @home direct in de hub pluggen dan?
als 't een router is, kun je een 1-op-1 kabel (not-cross) gebruiken.

• Neptunus
Nee geen cross als je het maar in een van de normale poorten van de hup stopt (dus neit in uplink).

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 18:47 schreef Neptunus het volgende:
Nee geen cross als je het maar in een van de normale poorten van de hup stopt (dus neit in uplink).
ok nee is gewoon een sitecom hubje ik ga eens proberen heren alvast bedankt, als ik er niet uitkom, dan kom ik hier wel efkes zeuren

• Predator
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 12 maart 2002 18:44 schreef xpnick het volgende:
Ja.
Nic<->hub = patch
Een hub crossed van zichzelf al.
Wil je hem in de upload poort van je hub steken dan moet het wel cross zijn.

edit:

dammit ik word traag ;(

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
werkt weer als een tiet.. thnx

• Neptunus
Hoe met cross of strait ???

Verwijderd

[topic=309398/1/300]