Toon posts:

Digitale videocamera, hoeveel MB's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

kan iemand mij vertellen hoe groot mijn harddisk moet zijn om een filmpje van een uurtje te bewerken op mijn systeem ?
Ik heb geluiden gehoord van 40 GB of meer, klopt dit ?

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 09:00

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

je hebt idd een behoorlijk brute bak nodig voor videobewerking, en 't kost nu eenmaal erg veel HD space dus 40 gig zou best wel eens kunnen kloppen... maar wat kost een harde schijf tegenwoordig?

¯\_(ツ)_/¯

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

En is een aparte kaart ook niet beter en sneller :?

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:06

CyBeRSPiN

sinds 2001

DV-standaard is 13 GB/uur
Maar als je wilt bewerken heb je dus minstens 2x zoveel nodig, eigenlijk 3x zoveel, reken dus iid maar op 40 GB.

Denk er om dat je NTFS als bestandssysteem gebruikt, want FAT32 kan bestanden van maximaal 4 GB aan (en moet je je film dus een stukken knippen)

Verwijderd

moved GT >> AVH

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Op dinsdag 12 maart 2002 18:40 schreef SiDje het volgende:
Hey,

kan iemand mij vertellen hoe groot mijn harddisk moet zijn om een filmpje van een uurtje te bewerken op mijn systeem ?
Ik heb geluiden gehoord van 40 GB of meer, klopt dit ?
3.6 MB/s.
Maar als je het weer weg wilt zetten, heb je ook weer ruimte nodig (behalve met de Pinnacle Studio software) en dat zal dus ong. hetzelfde zijn als de grootte van je bronbestanden.
Pagina: 1