Toon posts:

Divx over Hollywood+ onder linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is het mogelijk om onder linux Divx bestanden over een hollywood+ kaart af te spelen?

er zijn linux drivers voor de hollywood+ kaart

er is wel een programmaatje onder windows waarmee je divx bestanden afspeelt over een hollywood+ kaart
bestaat iets dergelijks ook voor linux ?

Verwijderd

De hollywood+ is een MPEG1/2 decoder, geen divx decoder.

Op http://dxr3.sf.net/ vind je drivers. Om film af te spelen gebruik je Xine of mplayer.

Die laatste kan divx decoderen en encoderen naar MPEG die je op je hollywood+ kan afspelen, maar dit kost logischerwijs nogal wat CPU.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Op dinsdag 12 maart 2002 19:24 schreef beelzebubu het volgende:
De hollywood+ is een MPEG1/2 decoder, geen divx decoder.

Op http://dxr3.sf.net/ vind je drivers. Om film af te spelen gebruik je Xine of mplayer.

Die laatste kan divx decoderen en encoderen naar MPEG die je op je hollywood+ kan afspelen, maar dit kost logischerwijs nogal wat CPU.
Ik heb een sterk vermoeden dat de laatste versies van Xine en Mplayer rechstreeks de framebuffer van de Hollywood+ aansturen. (en dus niet eerst naar MPEG converteren). De CPU usage zou dus vergelijkbaar moeten zijn met de usage als je een 'normale' videokaart gebruikt.

• j-w
  • Niet online

j-w

j-w schreef op 08 juli 2002 @ 22:56:
[...]

Ik heb een sterk vermoeden dat de laatste versies van Xine en Mplayer rechstreeks de framebuffer van de Hollywood+ aansturen. (en dus niet eerst naar MPEG converteren). De CPU usage zou dus vergelijkbaar moeten zijn met de usage als je een 'normale' videokaart gebruikt.
wat ik hierboven schreef klopt toch niet. Er vindt wel degelijk conversie van DivX naar MPEG2 plaats.

• j-w
  • Niet online

j-w

..

[ Voor 0% gewijzigd door j-w op 16-08-2002 16:00 . Reden: dubbelpost ]

Verwijderd

j-w schreef op 16 augustus 2002 @ 11:05:
wat ik hierboven schreef klopt toch niet. Er vindt wel degelijk conversie van DivX naar MPEG2 plaats.
Inderdaad, ik heb ondertussen begrepen dat de framebuffer niet via DMA aanspreekbaar is en dit dus sowieso niet erg lekker zou lopen. ;). Helaas...
Pagina: 1