amd athlon xp 1,8 zonder coolpasta doorgebrand?

Pagina: 1
Acties:
  • 314 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Laine2000
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11-2022
Is het normaal dat een amd athlon xp zonder die
arctic koelpasta begint te roken en na 2 seconden stuk is?

Mijn nieuwe pc, zonder pasta ertussen, wel een hele goeie koeler (arctic cooler) begon toen ik hem opzette vreemd te doen (geluidjes enzo)
Dus ik snel terug afgezet.. en nu blijkt de cpu doorgebrand te zijn... volgens de winkelverkoper is het normaal dat een athlon xp na 2 seconden te draaien oververhit geraakt zonder koelpasta...

Dit lijkt mij toch wat overdreven... de bedoeling van die pasta is toch om de temperatuur enkele graden naar beneden te halen.. tis toch geen wondermiddel?

De temperatuur van een pc begint toch te stijgen als windows bvb opstaat, en je intensief begint cpu te gebruiken... toch ni bij het opzetten van je pc, na 2 seconden?

Weet er iemand hier meer over?

Alvast bedankt

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:14
welke winkel heeft je dat wijs gemaakt?

Verwijderd

Normaal duurt het voor ie doorbrand ZONDER COOLBLOK 6-7 sec, dusseuh...neen, imo is dit niet normaal...En niet vergeten...WE WANT PICZZZZ!!!!!! >:)

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik kan me vergissen maar volgens mij is een ARCTIC CIRCLE geen koeler die gemaakt is voor Socket-A.. maar voor Socket Fcpga-370 (intel).

Het kan dus zijn dat je koeler geen contact heeft gemaakt met de core van je Amd Xp. Geen koelpasta is op zich niet zo supererg, koelpasta vult de superkleine gaatjes op en zorgt dus voor betere warmte overdracht.

Je CPU genereert zeker warmte als je hem aanzet,
de cpu word bij het booten bestwel intensief gebruikt en word dus gewoon warm, en als je heatsink dan geen goed contact maakt met je core.. Dan is het snel gebeurt met je mooie XP.

Volgens mij dus eigen schuld dikke bult.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
het is niet normaal dat ie zonder koelpasta binnen 10 sec doorbrand. Hij zou het met een goed koelblok+fan toch wel een minuut uit moeten houden.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

|:(

Gecondoleerd !

Het kan best, alhoewel 2 seconden wel erg snel is. 6-8 seconden zou ik kunnen begrijpen.

De koelpasta zorgt voor de geleiding tussen CPU en heatsink! Dus zonder enige pasta (of roze kleefstickertje) is deze geleiding er niet |:(

webOS all the way!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

koelpasta is om de oneven heden in het koelblok te vullen
zodat je een optimaal koelvlak krijgt...
mijn xp 1800 wordt zonder koelspul 37 graad....(3 casefan)

dus tis niet normaal nee dat hij doorbrand
ff nieuwe eisen he !!

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 18:35 schreef Hermanvh het volgende:
|:(

Gecondoleerd !

Het kan best, alhoewel 2 seconden wel erg snel is. 6-8 seconden zou ik kunnen begrijpen.

De koelpasta zorgt voor de geleiding tussen CPU en heatsink! Dus zonder enige pasta (of roze kleefstickertje) is deze geleiding er niet |:(
die is er wel, maar niet 100%. De koelpasta zorgt ervoor dat de geleiding verberd.

• Vinny_B
  • Laatst online: 15-07 23:10
koelpasta is idd geen wondermiddel.
T lijkt me raar dattie binnen 2 sec doorbrandde...
K denk dat je cooler de core van je proc niet goed aangeraakt heeft...
gecondoleerd...

• Flappie
  • Laatst online: 23:14
Op dinsdag 12 maart 2002 18:35 schreef Firecow het volgende:
koelpasta is om de oneven heden in het koelblok te vullen
zodat je een optimaal koelvlak krijgt...
mijn xp 1800 wordt zonder koelspul 37 graad....(3 casefan)

dus tis niet normaal nee dat hij doorbrand
ff nieuwe eisen he !!
|:( Die winkel is nie gek. ze zeggen dat extra dat de proc doorbrand naar 2 sec. Dan hoefen ze geen nieuwe te dokken

:)

Verwijderd

jij kan jammer genoeg niet aantonen dat je hem niet geclockt hebt dus de winkel is niet gek en geeft meestal niet een nieuwe cpu mee :'(

• Laine2000
de cooler en de cpu raakten elkaar wel, dat is het vreemde nu.. want onderaan mijn cooler kunt ge duidelijk zien waar hij rookte.. ik ben er heel zeker van dat ze elkaar raakten

en op 2 seconden al kapot... die cpu moet toch ne slechte geweest zijn... en ik krijg geen nieuwe :(

• Laine2000
ik heb hem 3 dagen geleden ook gekocht.. dus er is nog garantie op en alles.. maar dan moeten ze geen garantie geven he

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:01
Op dinsdag 12 maart 2002 18:42 schreef T-Mug het volgende:
jij kan jammer genoeg niet aantonen dat je hem niet geclockt hebt dus de winkel is niet gek en geeft meestal niet een nieuwe cpu mee :'(
Jij hoeft niets aan te tonen!

Zij moeten bewijzen dat jij fout zat....

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

je moet ook nie zeggen dat je hem zonder koelpasta liet draaien

maar het is iig wel het stomste wat je kan doen

• Laine2000
ze zagen zelf al dat er geen koelpasta had tussengezeten..
liegen was dus nutteloos

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 12:00

joker1977

Tweakert

-quote-
Jij hoeft niets aan te tonen!
Zij moeten bewijzen dat jij fout zat....
En wat voor bewijs is een kapotte CPU dan? Zo'n ding zal nooit zomaar 'doorbranden' en roken als de koeler goed contact maakte (lees: goed geplaatst).

Helaas voor jou: Ik denk dat je pech hebt.

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 13:24

The Guardian

I'll keep an I on you

Koelpasta is leuk en aardig voor een beetje extra koeling maar niet noodzakelijk. Een cpu die een koelblok erop heeft die gewoon goed stevig contact maakt, zal zeker niet doorbranden binnen 2 seconden.

Ik zelf heb ook zonder koelpasta mijn cpu unlocked in het begin en heb hem er zo een paar keer af en op gehad en windows geboot alvorens mij definitieve waterkoeling erop kwam. Maar die cpu heeft zeker iedere keer een paar minuten aangestaan voordat ik hem weer uitzette dus mij lijkt het totale onzin dat een cpu doorbrandt zonder koelpasta. Sterker nog, koelpasta heeft een slechtere warmte geleiding dan metaal op metaal. Het is puur voor de oneffenheden in het metaal waar anders lucht zou gaan zitten en dat is nog slechter dan die koelpasta.

Waar heb je hem gehaald die cpu? Daar ga ik dus ook niet meer heen mocht ik weer iets zelf bouwen.

• m-m
  • Niet online

m-m

Op dinsdag 12 maart 2002 19:51 schreef TheGuardian het volgende:
Waar heb je hem gehaald die cpu? Daar ga ik dus ook niet meer heen mocht ik weer iets zelf bouwen.
Juh, als het ECHT niet jou fout is, vul ff een shopsurveytje in @ frontpage. ik vind het sowieso niet zo netjes dat ze niet even doorvragen en direct concluderen.

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:36
WTF?!
Een CPU doorbranden zonder koelpasta! Dat is toch wel heel zware stierenpoep!
Ik draai een AMD Athlon 1200 met een standaard koelertje en dat ding draait nu al een jaar goed!
Koelpasta is leuk voor wat extra contact tussen koelblok en cpu, maar het is absoluut niet vereist hoor!

• Cryonist
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

Koelpasta is helemaal niet nodig!!!! Het is een leuk extra dingetje voor maximaal 3 graden verschil. Maar meer is het niet!! Dus wat zei zeggen dat het daardoor komt is gewoon ONZIN. Kan gewoon niet. Dus wat overblijft is dat je koelblok gewoon niet goed vast zat. Shit happens maar dat is het enige. En als jij dat koelblok erop heb gezet dan is het dus jou schuld.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• Doogie
  • Niet online
Vul ff het het shop servuytje in? Eis een nieuwe? Dat had je gedacht :D

Kijk voor de gein eens in de RMA voorwaarden van Bas Computers (grote PC zooi importeur nederland). Regels voor het terugsturen van CPU's: is de core gebrokkeld, pinnetjes gebogen, bla bla bla, OF is er géén koelpaste gebruikt, dan krijg je ZOWIESO niets terug.

Lijkt me dus niet meer dan logisch dat winkeliers Athlon XP's die zonder koelpasta zijn gemonteerd niet terug nemen, aangezien zijzelf ook niets van Bas terugkrijgen. Dus ik denk dat het in dit geval helaas maar pindakaas is Wijzelf monteren ALtijd de koeler zelf als een klant mobo + proc koopt, om er zeker van te zijn dat er niets mis gaat.

Ik heb vaker van doorgebrande CPU's zonder koelpasta gehoord, dus altijd maar ff doen dan.

BTW: RMA zijn spullen die een winkel terugkrijgt en dan vervolgens naar hun importeur opsturen, om het te laten repareren/nieuwe te krijgen

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Het lijkt me idd sterk.

En als je ff alles bij elkaar optelt:
1. Je cpu kan best zonder koelpasta
2. Als je koelblok gewoon contact maakt, brandttie niet zomaar door
3. Als zij het verkeerde koelblok (volgens Black_Adder) geleverd hebben, wiens schuld is het dan?
4. Zat je koelblok er uberhaupt wel goed op?
5. Dat koelpasta gezeur van de winkel is gewoon b*llsh*t

ps. gecondoleerd

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

Koelpasta is WEL noodzakelijk. Het kan best zijn dat bij de één de processor wel een normale temperatuur heeft zonder gebruik van koelpasta, maar als de koeler slecht kontakt maakt brandt je CPU mooi door.

Het oppervlak van een koelblok is doorgaans nooit helemaal vlak. Koelpasta zorgt ervoor dat de processor core goed kontakt maakt met het koelblok, zodat de warmte-doorgifte goed verloopt. Zonder deze pasta kan het zijn dat de processor zijn warmte niet kwijt kan en overhit raakt.

2 seconden is wel erg snel. Maar daar kan ik verder ook niks over zeggen.

Sorry, maar eigen schuld. Sleutelhangertje erbij. :)

• Doogie
  • Niet online
5. Dat koelpasta gezeur van de winkel is gewoon b*llsh*t
lijkt me niet he, als BAS het in hun RMA voorwaarden zet. Daar zal ongetwijfeld een reden voor zijn geweest (hint: misschien een paar doorgebrande XP'tjes zonder koelpasta? :D)

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 18:35 schreef Black_Adder het volgende:
Ik kan me vergissen maar volgens mij is een ARCTIC CIRCLE geen koeler die gemaakt is voor Socket-A.. maar voor Socket Fcpga-370 (intel).
er is geen verschil tussen socket370-koelers en socketA-koelers.... :Z

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 20:18 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

Dat is er wel! socket370 - koelers drukken de koeler minder hard op de proc omdat Intels minder stevig gebouwed zijn dan AMDs.

Verder is het onzin dat zonder koelpasta een proc snel doorbranden. Ik ken namelijk in iedergeval een winkel die hele computers levert zonder pasta en die doen het prima.

Verwijderd

op mijn geforce zat al koelpasta (DIKKE LAAG) omdat anders het heatsinkje geen contact maakte met de core, maar bij een AMD...? heb jij ut eraf gehaald of gewoon alles appart gekocht en er niet op gesmeert? tis normaal gesproken niet noodzakelijk...maarja je weet maar nooit!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

Op dinsdag 12 maart 2002 20:33 schreef Hompie het volgende:

[..]

Dat is er wel! socket370 - koelers drukken de koeler minder hard op de proc omdat Intels minder stevig gebouwed zijn dan AMDs.

Verder is het onzin dat zonder koelpasta een proc snel doorbranden. Ik ken namelijk in iedergeval een winkel die hele computers levert zonder pasta en die doen het prima.
er zijn winkels die zonder koelpasta leveren. Alleen die hebben die kauwgum eronder zitten. Maar wel IETS. anders fikt de proc 9 van de 10 keer door.

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 15:25
Op dinsdag 12 maart 2002 20:05 schreef Doogie het volgende:

[..]

lijkt me niet he, als BAS het in hun RMA voorwaarden zet. Daar zal ongetwijfeld een reden voor zijn geweest (hint: misschien een paar doorgebrande XP'tjes zonder koelpasta? :D)
En zo'n XP zal zeker na 2 seconden zonder koelpasta doorbranden. Lijkt me dus niet he.

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 20:18 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

Er zit wel een verschil in. Sommige S370 HSF's raken de core niet van een SocketA CPU. De kracht op de Core is ook veel minder dan de SocketA specs.

En koelpasta is dus echt WEL noodzakelijk. Een thermal pad kan ook, maar zonder iets gaat je CPU gegarandeerd kapot.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Koelpasta altijd gebruiken! Als is het goedkope rotzooi, gebruik het altijd!

iStockphoto

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 20:46 schreef epsilon het volgende:

[..]

er zijn winkels die zonder koelpasta leveren. Alleen die hebben die kauwgum eronder zitten. Maar wel IETS. anders fikt de proc 9 van de 10 keer door.
Nee, helemaal niets tussen de proc en koeler, werkt prima.

Verwijderd

bouw al jaren PC's, nog nooit koelpasta in 'levende lijve' gezien!
Een koeler heeft zo'n roze plakker eronder, indien deze de core goed raakt is dat na die tijd te zien (afdruk van core in dat plakkertje)

Weet je zeker dat je een socket A cooler hebt?

ps. Ik kocht vanmiddag amd 1700 XP, monteerde, teste .... NIX. Terug gegaan naar Funprice kreeg direct nieuwe en geen gezeur over koelpasta!! Koelpasta is voor OC'ers die net ff verder willen gaan, ik OC niet, koop pc gewoon snel genoeg.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Gloomdud3 heeft wel gelijk vind ik.
Die koelpasta is juist slecht voor de garantie zou je zeggen, omdat je dan een vuile processor (of evt. grafische kaart) inlevert...

De Athlon XP/MP zou beveiligd moeten zijn tegen dit doorbrandprobleem was ons beloofd maar dat is schijnbaar niet gelukt:
http://www.geek.com/news/geeknews/2001oct/bch20011029008570.htm
We hebben het dan wel over minimaal 4 seconden...

• Imhotep
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

Op dinsdag 12 maart 2002 18:31 schreef Laine2000 het volgende:Dus ik snel terug afgezet.. en nu blijkt de cpu doorgebrand te zijn... volgens de winkelverkoper is het normaal dat een athlon xp na 2 seconden te draaien oververhit geraakt zonder koelpasta...
Ik heb dit ooit gehad met een P2 300.
Ik had toen een losse poc gekocht om mijn systeem iets sneller te maken. Thuis er meteen ingeplugt en aangezet.

Resultaat:
Doorgebrande proc. (binnen een paar seconden)
En moederbord naar de kl*ten

Kep toen van de winkelier een nieuw proc en een andere mobo voor een vriendelijk prijsje gekregen omdat er een FOUT in de proc zat.

Still King

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Heb je die proc nog zelf thuis of heeft de winkel hem daar gehouden?

Als je bij mij in de buurt woont wil ik wel naar die winkel, k zeg dan gewoon dat ik er WEL koelpasta tussen had :) kunnen ze mij niks maken en heb jij een nieuwe proc terug >:)

Still King

• Laine2000
mijn cooler is wel de correcte versie..

de winkel heeft mijn cpu nog, jammer genoeg :(

gingen hem opsturen, en wachten op een antwoord... maar volgens mij kan ik naar mijn nieuwe fluiten

• Laine2000
Op dinsdag 12 maart 2002 22:10 schreef glo0mdud3 het volgende:
bouw al jaren PC's, nog nooit koelpasta in 'levende lijve' gezien!
Een koeler heeft zo'n roze plakker eronder, indien deze de core goed raakt is dat na die tijd te zien (afdruk van core in dat plakkertje)

Weet je zeker dat je een socket A cooler hebt?

ps. Ik kocht vanmiddag amd 1700 XP, monteerde, teste .... NIX. Terug gegaan naar Funprice kreeg direct nieuwe en geen gezeur over koelpasta!! Koelpasta is voor OC'ers die net ff verder willen gaan, ik OC niet, koop pc gewoon snel genoeg.
idd, als je begint met OC, en hij brandt dan door, moet je er niet van verschieten dat je geen nieuwe krijgt... dat is het stomme net.. ik hou me aan de regels, en krijg nog geen nieuwe door die pasta... toch vreemde zaak

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Om welke winkel gaat het?

Still King

• Laine2000
Winkel in BE, fashioncomputers...(prov. Antwerpen)

ze sturen nu de cpu naar amd of zoiets, en als die zeggen dat het een productiefout is, krijg ik een nieuwe anders ni.. ben eens benieuwd...

Ik snap het ergens ni goe, ben daar vaste klant, heb er weeral een heel systeem gekocht... ze kunnen wel eens een beetje redelijk zijn he...

Als ik een nieuwe krijg post ik dit meteen, en krijgt die verkoper ne kus van mij...

• D-Three
  • Laatst online: 21-08 18:39
Op dinsdag 12 maart 2002 23:27 schreef Laine2000 het volgende:
Winkel in BE, fashioncomputers...

ze sturen nu de cpu naar amd of zoiets, en als die zeggen dat het een productiefout is, krijg ik een nieuwe anders ni.. ben eens benieuwd...

Ik snap het ergens ni goe, ben daar vaste klant, heb er weeral een heel systeem gekocht... ze kunnen wel eens een beetje redelijk zijn he...

Als ik een nieuwe krijg post ik dit meteen, en krijgt die verkoper ne kus van mij...
Ik ben ook van BE. In welk dorp/stad/gemeente bevindt die winkel zich?

• Laine2000
Putte (nabij Mechelen)

• D-Three
Op dinsdag 12 maart 2002 23:56 schreef Laine2000 het volgende:
Putte (nabij Mechelen)
Niet in de buurt dus. Er is (was?) hier in de buurt ook een winkel met "fashion" in de naam maar deze is het dus niet.

• D-Three
Niet op letten... Dubbelpostje met 39 minuten verschil. Hoe doe ik het toch?

• m-m
  • Niet online

m-m

Op dinsdag 12 maart 2002 20:33 schreef Hompie het volgende:
je kan beter niets posten, als je onzin gaat lopen posten of niet weet waar je het over hebt.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Wat ik wel weet is dat een Intel Socket-370 koeler anders is dan een socket a.... iets met de clips volgens mij.

Arctic Circle is gemaakt voor een Intel 370socket... ik heb daar toen veel research naar gedaan omdat ik die ook wou hebben. Later wilde ik deze voor mijn thunderbird kopen, maar na wat research bleek dat dat niet paste. Bleef kleine streepje lucht tussen koelblok en core.

(search werkt niet naar de topics... dat is lang geleden, nog voor de grote crash :( )

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wegens de (4) dopjes op een AMD moet de clip wat steviger drukken, anders zou hij op die dopjes blijven "zweven"...

Verwijderd

De Arctic Circle was de origunele Orb koeler, van Panasonic. Dat ding was bedoeld voor een HP-Risc CPU.
Afbeeldingslocatie: http://www.hardocp.com/reviews/cooling/orb/orb-back-installed-sm.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.hardocp.com/reviews/cooling/orb/orb-attached-sm.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.hardocp.com/reviews/cooling/orb/orb-topangle-installed-sm.jpg
http://www.hardocp.com/reviews/cooling/orb/artic_cirlce_pg1.html

Dat is trouwens een behoorlijk groot ding...
Die koeler moet je dus aanpassen, en het past echt niet op een Socket-A . 8-) Koelen doettie wel..

Ik denk eerder dat het een Agilent Arctic Cooler is. (Agilent heeft de produktie van Orbs voor HP overgenomen.)
Die koeler is niet geschikt voor AMD's sneller dan 1200 Mhz. Ook hebben de meeste borden problemen met die Orb, hij raakt wat condensatoren die rond de Socket staan meestal.

Het lijkt er meer op dat de koeler scheef op de CPU core zat, en alleen een rand raakte. Oftewel niet vlak zat.

Of het plastic stickertje zal nog over de heatpad..?

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 19:33 schreef Black_Adder het volgende:
Wat ik wel weet is dat een Intel Socket-370 koeler anders is dan een socket a.... iets met de clips volgens mij.
Klopt, niet alleen is een Socket370 koeler vlak van onderen en 'loopt vast' op de witte plastic verhoging van een Socket-A, ook zijn de clips te zwak. Vandaar dat verhaal van "Je moet de pasta er HEEL ERG DUN op doen..!!"

Dat valt wel mee, de sterke clips van een Socket-A koeler duwen de pasta opzij, zeker als de CPU opwarmt.
(Wat met AS pasta vervelend kan zijn, want die loopt dan uit over de hele CPU...)

Hier maakt AS pasta of goedkope pasta niets uit. Waarschijnlijk omdat de onderkant van mijn Swift MC462 door de fabriek al gepolijst is. Ik heb met m'n oude Alpha 6035 wel eens gekeken wat er zonder pasta gebeurde, dat scheelde 4 graden of zo...
(Duron600@1000@1,85 Volt met Delta 60 HP fan toen..)
:Y)

Verwijderd

Heb je wel eens een gepolijst oppervlak gezien?? Dat is de onderkant van een MC462 DUIDELIJK niet!...dus denk dat je ergens fout zit..

Verwijderd

lol nostra jouw history =]

Ik heb btw ook een axp 1800+ rip. Ik had nix ingebouwd en alles los neer gelegd. Alpha 8045 los op de core gelegd met als redenering dat ding is toch zwaar er is vast genoeg contact. Nou niet dus =/

Ach ja nieuwe komt eraan ik moet het nu ff doen met een duron 1333mhz

• FleshY
  • Laatst online: 09-01 17:53
d0h! WTF were you thinking!

Verwijderd

Het is gewoon z'n eigen domme schuld ik neem aan dat er niet voor niks koelpasta bij zit |:(

Verwijderd

dit is wel erg lullig

als je geen nieuwe krijgt moet je wel je oude terug vragen
zal me nix verbazen dat de winkel een nieuwe toegestuurd
krijgt en tegen jouw zegt dta het je eigen schult was.

p.s. ik heb zelfs met een AMD 1 gig windows ME geinstalleerd.
En dat zonder koeler :D
nix kapot!! CUP temp was 113 graden |:(

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 19:00 schreef uncleworm het volgende:
dit is wel erg lullig

als je geen nieuwe krijgt moet je wel je oude terug vragen
zal me nix verbazen dat de winkel een nieuwe toegestuurd
krijgt en tegen jouw zegt dta het je eigen schult was.

p.s. ik heb zelfs met een AMD 1 gig windows ME geinstalleerd.
En dat zonder koeler :D
nix kapot!! CUP temp was 113 graden |:(
jaja :r

Verwijderd

Wat een bullshit. Ik bouw al jaren PCs en ik heb nog nooit koelpasta gebruikt. Het is best handig voor de klokkers maar een systeem op normale snelheid heeft genoeg speelruimte en gaat zeker niet kapot door die 2 of 3 graden verschil door die zooi.

Er is maar 1 mogelijkheid: de cpu werd helemaal niet gekoeld. Zelfs met een prop zilverpapier kan je een cpu nog een tijd aan de gang houden. 2 seconden = geen koeling. Let de volgende keer op de montage van de koeler (en zet er zeker geen verkeerde koeler op).

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 18:47 schreef MasterDisaster het volgende:
Het is gewoon z'n eigen domme schuld ik neem aan dat er niet voor niks koelpasta bij zit |:(
Ik koop vaak processors en koelers, heb er nog NOOIT koelpasta bij gehad dus dat vindt ik gelul, kijk eens naar kant en klare computers die je koopt, er zijn maar weinig waarbij je koelpasta aan zult treffen (ik heb t 1 keer gezien, dikke laag drab op mijn CYRIX 166+ toendertijd)

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 03:55 schreef NoStra het volgende:
Heb je wel eens een gepolijst oppervlak gezien??
Ja, ik heb wat half edelstenen verzamelaars als kennisen. Dat is een ander niveau van 'gepolijst' ja.
Dat is de onderkant van een MC462 DUIDELIJK niet!...dus denk dat je ergens fout zit..
Heb jij dan wel eens de onderkant van een MC462 goed bekeken ? ;)

Niet gepolist als ingewreven met was en opgepoetst. Niet glimmend als een glazen oppervlak. Vergeet niet dat het rood koper is.

Zacht, dof, en het wordt door de lucht geoxydeerd, en van het zuur in het vet op je vingers krijg je van die donkere vlekken op het koper. Glimmen ? weinig dus.

Maar wel gepolijst als in niet simpelweg adgedraaid, als in vlakker dan een Alpha koeler. Swift gebruikt een afwerking die de koeler wel degelijk 100% vlak maakt.

Zo noemen zij het :
Thermal transfer is optimized thanks to perfect micro surface finish of the heat sink base (8MSF)
:Y)

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 05:56 schreef SuB het volgende:
Alpha 8045 los op de core gelegd met als redenering dat ding is toch zwaar er is vast genoeg contact. Nou niet dus
LOL :D

Dat is de oorzaak dus. Die koeler weegt iets van 500 gram met de fan er op. AMD schrijft echter een druk van 15Kg voor , heheeh, maar 30x te weinig.

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 17:33 stotterde m-m het volgende:

[..]

je kan beter niets posten, als je onzin gaat lopen posten of niet weet waar je het over hebt.
Wat is dit nou weer voor geflame van een :X. Als ik nou de enige zou zijn die het zou zeggen oke, maar ja, dat ben ik niet :+.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36
[forum=22] >> [forum=7].

• Doppert
  • Laatst online: 25-01-2022
koop een tubetje koelpasta smeer wat op je cpu en stuur hem dan op naar bas heb je tenminste recht op een nieuwe

want ik vind het een raar verhaal een proc die het 2 sec uithoud zonder koelpasta kan gewoon niet was waaschijnlijk al iets mis

koelpasta zelf heeft een isolerende werking is dus alleen bedoeld om de kiertjes op te vullen omdat lucht nog beter isoleert dan koelpasta

http://raptr.com/Doppert/about

Pagina: 1