Ok, kan mss stomme vraag zijn, maar waarom mag je geen swiftech radiator (alu) met een Danger Den Maze 2 (Cu) gebruiken? En mag het gewoon niet of is het gewoon niet aan te raden
Verwijderd
stomme vragen bestaan niet, hooguit domme antwoorden,
het is bekend dat twee verschillende metelan zoals koper en aluminium op elkaar reageren.
ik kan je er niet het fijne van uitelggen maar vergelijk het maar met het gooien van een spijker in een dakgoot,,,
na een aantal maand is de spijker er doorheen geroest.
dit komt doordat een metaal edeler is dan een ander.
daarom is het raadzaam als je een aluminium koelblok hebt er een aluminium radiator aan te maken.
het is bekend dat twee verschillende metelan zoals koper en aluminium op elkaar reageren.
ik kan je er niet het fijne van uitelggen maar vergelijk het maar met het gooien van een spijker in een dakgoot,,,
na een aantal maand is de spijker er doorheen geroest.
dit komt doordat een metaal edeler is dan een ander.
daarom is het raadzaam als je een aluminium koelblok hebt er een aluminium radiator aan te maken.
Thnq, maar probleem is dat ze bij loveno (loveno.be) maar 1 radiator verkopen en da is ne alu. welke radiator raad jij dan aan, hoeveel kost die en waar is die te verkrijgen (ik woon in leuven)
In feite zijn het niet de metalen die met elkaar reageren, maar het minst edele metaal wordt een "opofferingsmetaal" en reageert met O2(g) in een vochtig milieu (waarin zouten aanwezig zijn) Meer edele metalen zijn slechtere reductoren, Cu(s) is een veel slechtere dan Al(s). Als de metalen echter geen contact met elkaar maken zouden er ook geen versnelde(!) reacties op moeten treden, het blijft natuurlijk wel vatbaar voor de "normale" manier van oxidatie. Dus misschien zou je tussen het contactvlak een kunststof kunnen toepassen?
Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com
Uhm.. het gaat hier niet om metalen die direct met elkaar in aanraking zijn. Het gaat om metalen die via het water met elkaar in verbinding staan. En om nou de binnenkant van je rad of koelblok te gaan coaten met een kunstof, lijkt me een effectieve manier om je hele koeling om zeep te helpen.Op dinsdag 12 maart 2002 18:43 schreef MarK_vB het volgende:
Dus misschien zou je tussen het contactvlak een kunststof kunnen toepassen?
Wat ik trouwens in je verhaal mis, zijn de 'ionen'. Want dáár gaat het uiteindelijk om.
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
wel allemaal leuk om de chemie erachter te gaan zoeken, maar wat voor een radiator moet ik dan pakken? Ik zie hier dat jij een koperen radiator hebt, maar die heb je uit een auto of zo gesloopt. de black ice is da ook alu? welke radiator pakken de mensen dan me ne Maze 2
Ik heb het toch duidelijk overWat ik trouwens in je verhaal mis, zijn de 'ionen'. Want dáár gaat het uiteindelijk om.
Als je een beetje verstand hebt van chemie weet je dat een zout uit ionen bestaat en ook in losse ionen uit elkaar valt als het oplost. Daar zijn uw ionen. Het gaat echter [bold]in dit geval[/bold] niet alleen om de ionen, als het gaat om een opofferingsmetaal moeten de reductoren met elkaar in verbinding staan omdat er elektronen gewisseld moeten worden wat alleen kan in metalen. Niet te verwarren met hoe het bij ionen gaat in opgeloste en vloeibare zouten.een vochtig milieu (waarin zouten aanwezig zijn)
Het gaat hier dus weldegelijk om metalen die direct met elkaar in verbinding staan, anders heb je het namelijk over gewone redox (oxidatie van Al of Cu) en niet over opofferingsmetalen, wat net de reden is dat je geen Al en Cu met elkaar zou kunnen gebruiken.
Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com
je kan ook gewoon demi water en waterwetter gebruikenOp dinsdag 12 maart 2002 18:47 schreef R3DsHrImP het volgende:
wel allemaal leuk om de chemie erachter te gaan zoeken, maar wat voor een radiator moet ik dan pakken? Ik zie hier dat jij een koperen radiator hebt, maar die heb je uit een auto of zo gesloopt. de black ice is da ook alu? welke radiator pakken de mensen dan me ne Maze 2
dan heb je van die reactie al geen last meer omdat water niet geleid
aha, thnq epsilon, dit soort tips had ik nodig 
maar ik gebruikte sowieso al gedemineraliseerd water, maar die water wetter ook is proberen, ff bestellen bij loveno :-)
maar ik gebruikte sowieso al gedemineraliseerd water, maar die water wetter ook is proberen, ff bestellen bij loveno :-)
Pagina: 1