Toon posts:

vraagje over chaintech geforce3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net zitten searchen, maar ik heb geen topic gevonden met het antwoord op m`n vraag, dus vraag ik het zo maar ff:

is chaintech een A of een B merk?? als ik kijk via pricewatch is ie stukken goedkoper als een Asus.. Is ie ook veel slechter dan?? of heeft ie veel driver problemen :?
kortom: kan ik beter doorsparen voor een asus of nu een chaintech kopen?

Verwijderd

Waar staat dat B-Merken driverproblemen hebben?

Verwijderd

Topicstarter
erm, sja, geen idee. Maar ik weet gewoon niet of het wel verstandig is om te kopen..
hij`s wel goedkoop, maar das de powercolor ook, en die schijnt een stuk slechter te zijn :?
daarvoor hoopte ik hier antwoord te krijgen of het wel of niet verstandig is

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Je gebruikt dan tog gewoon een detonator en niet de drivers van de fabrikant.
Dus ik zou chaintec nemen.

Verwijderd

De b-merken hebben wat goedkoper geheugen en soms wat mindere 2d filters (verschil is minimaal trouwens).

Als jij geen extreme dingen met je videokaart gaat doen maakt het niet zoveel uit.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 06:03
1 van de grote verschillen tussen de merken is toch nog het gebruik van de filters. En volgens mij gebruikt asus wel betere filters dan chaintec en dat zie je dan ook aan de prijs.

Verwijderd

Topicstarter
erm, ik ben van plan te gaan overclocken. Maar dat maakt zeker niet uit van welk het merk het is als je dat wilt gaat doen :?

Verwijderd

Topicstarter
en die filters, krijgje daardoor snellere framerates :? (I know, ik ben een vette n00b :))

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 17:45 schreef jcross het volgende:
en die filters, krijgje daardoor snellere framerates :? (I know, ik ben een vette n00b :))
Neuhj, 2d filters zijn voor de beeldkwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, maar de beeldkwaliteit is volgens mij best wel belangrijk...
dus dan kan ik toch beter de asus nemen?

Verwijderd

Asus kaarten hebben in het algemeen goede 2D filters (keer getest in de C'T), van chaintech weet ik het niet. Mensen die een bepaalde kaart bezitten zeggen toch altijd dat ie goed is :).

Verwijderd

Topicstarter
hmm, nu weet ik eigenlijk nog niet wat ik nou beter kan kiezen ...
nog een soort laatste tip van iemand ??

--
edit:
in een review die ik heb gevonden staat in:
"The card has memory modules from ESMT (EliteMT) with a 4 ns access time which corresponds to 250 (500) MHz. The memory works at 200 (400) MHz according to the specification. Heatsinks on the memory and such a famous trade mark as ESMT can help along with decent overclocking results, i.e. the card should perform very close to the GeForce3 Ti 500 - 250 (500) MHz. "

wat wordt er precies bedoelt met 4 ns acces time??

(review staat op http://www.digit-life.com/articles/chainti200/)

Verwijderd

Ik heb zelf de GF2 van Chaintech MX400 64Mb. Hij was idd lekker goedkoop, ik heb er nog een goeie cooler opgezet van TT en oc'en maar. Hij doet het perfect en met MOHAA is het ook absoluut geen probleem...

Verwijderd

Topicstarter
als je wilt overclocken moet je dan een andere cooler erop zetten ?!??
en kan je dit zelf doen of moet je dat laten doen :?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:59
Ga voor de asus zou ik zeggen :), die heeft goeie beeldkwaliteit! :).

Verwijderd

Topicstarter
idd, dat wou ik eigenlijk ook gaan doen, maar nu lees ik net:

asus geforce 3 ti 200:
Overclocking
The ASUS AGP-V8200T2 reached a good result in overclocking the core and the memory- 220/260 (520) MHz. Though it didn't catch up with the Ti 500 :-). But at least, lack of heatsinks on the memory didn't prevent from reaching the level of GeForce2 Ultra card (which had 4ns memory cooled).

chaintech geforce 3 ti 200:
The Chaintech A-G320 GeForce3 Ti 200 (DVI) holds a record in the chip frequencies " 230/260 (520) MHz. At least, it yields to the Ti 500 only by 10 MHz, while it sweeps the field as far as memory is concerned, that is why I hope in high resolutions the performance of the overclocked card will go on a par with Ti 500 cards.
It is already the second card which costs $180-200 and can perform not worse than a Ti 500 based one!
-
Chaintech A-G320 GeForce3 Ti 200 conforms to all parameters of the reference card.
With regard to its overclocking potential some samples can become the most powerful accelerators for today reaching the level of the GeForce3 Ti 500.
The sample we tested has excellent 2D quality.

dan ga ik natuurlijk weer twijfelen :(

verder heb ik nog de vraag of je zelf een extra cooler kan inbouwen of of je dat moet laten doen...

in ieder geval vast hartstikke bedankt!

Verwijderd

Het blijkt toch iedere keer weer dat veel mensen perse méér willen betalen (Asus). En waarvoor??!!
De feiten (en de prijs) spreken nu toch zeker voor de Chaintech kaart, die volgens de review op Digit Life uitstekende componenten bezit.

De rest van het bedrag mag je op mijn rekening storten...
;)

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op dinsdag 12 maart 2002 20:55 schreef Toto het volgende:
Het blijkt toch iedere keer weer dat veel mensen perse méér willen betalen (Asus). En waarvoor??!!
De feiten (en de prijs) spreken nu toch zeker voor de Chaintech kaart, die volgens de review op Digit Life uitstekende componenten bezit.

De rest van het bedrag mag je op mijn rekening storten...
;)
A-merken hebben in de regel een betere support... En dus betere filters en geheugen vaak, maar dat vind ik de prijs niet waard (de support ook niet echt trouwens, meestal is die van B-merken ook best aardig)

Specs

Verwijderd

Topicstarter
ok, thx
Ik koop wel gewoon de chaintech, lijkt me best wel goed kaartje, zal binnenkort anders wel ff poste of ie echt goed bevalt :)

alleen volgens die website review moet ik als ik de kaart wil overclocken er een nieuwe cooling in doen, weet iemand hier hoe dat zit of kan ik deze vraag beter in het Overclocking & Case Modding forum plaatsen?
Pagina: 1