Ik wil dus mbv van VB een screenshot maken en dan deze opslaan als file (het liefst nog eens gif of jpg).
Maar het wil niet lukken, ik heb nu de volgende code (van inet geplukt):
en op mijn form staat dus een Picture1 picturebox. Maar zodra ik deze opdracht uitvoer:
SavePicture Picture1.Picture, "c:\test.bmp"
dan krijg ik een foutmelding en de waarde van Picture1.Picture = 0. Dus ik denk dat ie de screenshot niet in de PictureBox zet, maar dat die er gewoon overheen hangt zeg mar. Hoe kan ik dit oplossen?
Of heeft er iemand andere suggesties?
Maar het wil niet lukken, ik heb nu de volgende code (van inet geplukt):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Dim wScreen As Long Dim hScreen As Long Dim w As Long Dim h As Long Picture1.Cls wScreen = Screen.Width \ Screen.TwipsPerPixelX hScreen = Screen.Height \ Screen.TwipsPerPixelY Picture1.ScaleMode = vbPixels w = Picture1.ScaleWidth h = Picture1.ScaleHeight hdcScreen = GetDC(0) r = StretchBlt(Picture1.hdc, 0, 0, w, h, hdcScreen, 0, 0, wScreen, hScreen, vbSrcCopy) |
en op mijn form staat dus een Picture1 picturebox. Maar zodra ik deze opdracht uitvoer:
SavePicture Picture1.Picture, "c:\test.bmp"
dan krijg ik een foutmelding en de waarde van Picture1.Picture = 0. Dus ik denk dat ie de screenshot niet in de PictureBox zet, maar dat die er gewoon overheen hangt zeg mar. Hoe kan ik dit oplossen?
Of heeft er iemand andere suggesties?